hoitovapaa ja kesäloma
Osaisitteko arvon keskustelutoverit hieman auttaa?
Olen hoitovapaalla ja ilmoitin silloin aiemmin työnantajalle, että palaan töihin maaliskuussa 2012. Kuitenkin päätin jatkaa vapaata ihan sinne asti, että lapsi on 3v.
Työnantaja ilmoitti, että minun tulisi pitää välissä pois kesälomani, ja saan myös lomakorvaukset. Haenko siis Kelalta kotihoidontukea suoraan alkaen n.huhtikuusta(=kun kesäloma on pidetty) vai onko tässä jotain kikkailua?
Onko muilla ollut samanlaista tilannetta?
Sekottaa aina se, kun tuen päälle tulee jotain "extraa".
Kommentit (5)
Tämä tuli tavallaan yllätyksenä. Pohdin pikkupäässäni, että en kuitenkaan ole äitiysloman tai hoitovapaan aikana tienannut mitään, vaan minulle maksetaan korvauksia jo aiemmalta ajalta.
Onko siinä hakemuksessa joku kohta johon ilmoitan paljonko saan rahaa töistä, vai miten kova sekasotku noista tulee?
haet tietysti koko ajalle kotihoidontukea. Vai meinasitko laittaa hoitoon lomakuukaudeksi?
siltä ajalta kun saat palkkaa. Sitä summaa muistaakseni kysytään jossain kohtaa hakemusta.
Voit myös hakemukseen laittaa sen hoitolisän kohtaan päivämäärän siitä eteenpäin kun sinun lomasi on loppunut. Kotihoidontuen perusosan voit hakea koko ajalle.
Mikäli kunnassasi maksetaan kuntalisää, eikä siinä ole mitään erityisehtoja, voit saada myös sen loma-ajalta, ainakin täällä Helsingissä se maksetaan myös tuollaisessa tilanteessa.
avaa se lomake Kelan sivuilta ja katot mitä siinä kysytään, niin ei tartte yöunia menettää.
Hoitolisään vaikuttaa se loma-ajanpalkka, mutta perusosan saat.