Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan Helsinkiä, haluan muuttaa Tampereelle

Vierailija
31.10.2011 |

Kertokaa, onko mielikuvani oikea. Tampere vaikuttaa sopivan kokoiselta, ei liian suurelta, ahdistavalta ja persoonattomalta kuten pääkaupunkiseutu, mutta ei myöskään liian pieneltä tuppukylältä.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun enkä Tampereelle. Itse asun nyt Tampereella ja muuttaisin kiljuen Turkuun jos vain olisi työtä...

Tampere on liian juntti ja liian maalainen. Turussa on parempi kulttuuritarjonta, enemmän ravintoloita ja kauppoja ja ennen kaikkea MERI!

Vierailija
2/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun enkä Tampereelle. Itse asun nyt Tampereella ja muuttaisin kiljuen Turkuun jos vain olisi työtä...

Tampere on liian juntti ja liian maalainen. Turussa on parempi kulttuuritarjonta, enemmän ravintoloita ja kauppoja ja ennen kaikkea MERI!

No kyllä Näsijärvi ja Pyhäjärvi aina yhden meren voittaa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuule mereltä, mutta järvet ympäröi. Mukava rento meininki, ei liikaa turhaa pönötystä, vaikka sitäkin löytyy jos sellainen kiinnostaa.

T: lapin tyttö

Vierailija
4/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuule mereltä, mutta järvet ympäröi. Mukava rento meininki, ei liikaa turhaa pönötystä, vaikka sitäkin löytyy jos sellainen kiinnostaa.

Muakin viehättää se, että Tampere on sellainen rehti "työläiskaupunki", eikä sellanen turhantärkee porvaripaikka kuten Helsinki.

Vierailija
5/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa :DDDDDDDDDDD

Vierailija
6/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi kyllä verrata merta ja järveä keskenään!!!!

Mutta niitä järviä on KAKSI !!!

Vierailija
7/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin viehättää se, että Tampere on sellainen rehti "työläiskaupunki", eikä sellanen turhantärkee porvaripaikka kuten Helsinki.

Ei kannata sitten itkeä kun kaikkiin kivoihin kauppoihin ja kulttuuririentoihin on niin pitkä matka, puhumattakaan surkeasta ravintola ja kahvilatarjonnasta!

Vierailija
8/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sitten itkeä kun kaikkiin kivoihin kauppoihin ja kulttuuririentoihin on niin pitkä matka, puhumattakaan surkeasta ravintola ja kahvilatarjonnasta!

Onhan siellä kaksi teatteria ja Lenin-museo !!!

Vierailija
9/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työn perässä muutettiin. Kaipaan Tampereelle takaisin, Helsinki on vähän turhan iso mun makuun. Mutta kai tämäkin kodiksi muuttuisi, kun oikeesti tutustuisi tähän kaupunkiin.

Vierailija
10/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on ihana kaupunki, sinne minäkin haluaisin joskus takaisin.. ehkä :)

Vierailija
11/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työn perässä muutettiin. Kaipaan Tampereelle takaisin, Helsinki on vähän turhan iso mun makuun. Mutta kai tämäkin kodiksi muuttuisi, kun oikeesti tutustuisi tähän kaupunkiin.

Ei ole muuttunut kodiksi ainakaan vielä 10 vuoden jälkeen.

t. ap

Vierailija
12/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon Tampere "juntti", mutta täällä on ihana asua. Itse muutin tänne 10 vuotta sitten pääkaupunkiseudulta, ja vanhaan kotikaupunkiin verrattuna ihmiset täällä ovat ihanan rentoja ja välittömiä. Kaupunki on kaunis ja vehreä, upeat järvet ympäröivät ja se ikävä merituuli ei tosiaan täällä kiusaa. :)

Turkuun meni jotkut tutut ja olen siellä piipahtanut pari kertaa. On sielläkin kaunista, varsinkin linna ja tuomiokirkko, mutta Aurajoki on ruman saastuneen näköinen Tammerkoskeen verrattuna. Mutta tärkein ero on se mistä tuttavat valittavat: Turku on kuulemma hirveän sisäänpäinlämpiävä. Siellä ei kuulemma helposti ystävysty ihmisiin, kun kaikilla on vanhat tutut, eivätkä halua uusia ihmisiä pieniin piireihinsä. Näin siis huhut kertovat, mutta omakohtainen kokemus asiasta puuttuu. :)

Vierailija
13/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on kuulemma hirveän sisäänpäinlämpiävä. Siellä ei kuulemma helposti ystävysty ihmisiin, kun kaikilla on vanhat tutut, eivätkä halua uusia ihmisiä pieniin piireihinsä. Näin siis huhut kertovat, mutta omakohtainen kokemus asiasta puuttuu. :)

Olen kuullut ihan samaa vaikka kuinka monen kertomana... eli taitaa olla jotain perää!

Vierailija
14/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa jo lapset uivat järvessä ja koti järven vieressä.

Asutaan luonnonkauniilla alueella ja Tampereen keskusta on sopivan pieni.

Itse olen Keravalta kotoisin ja töissä kävin Helsingissä.

En tykkää Helsingistä ollenkaan.

Vierailija
15/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä kaksi teatteria ja Lenin-museo !!!

Viisi isompa teatteria ja muutama pienempi, yksi ooppera ja pari konserttitaloa, kymmenkunta hyvää taidemuseota, kolme historiallista museota ja muutama muu viihdemuseo. Pari kaupallista ja joku taiteellisempi elokuvateatteri. Parikymmentä baaria tai ravintolaa, joissa on eläviä esityksiä, musiikkia tai muuta. Ympäristössä on muutama muu paikka. Kahvilatarjonta on kyllä aika surkea.

Tampere on ihan ok paikka. Mutta ei se Helsinkikään nyt kovin iso ole.

Vierailija
16/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääkaupunkiseutuun vaikka ei kulttuurista välittäisikään eli Tampereella ja Turussa on vaikea saada töitä.

Vierailija
17/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaisin heti takaisin opiskelukaupunkiini Treelle jos olisi vain työt molemmille! Tampere on tosi kiva, rujon kaunis ja viihtyisä. Turku on todellakin ihan eri maata ja vielä paljon pienempikin.

Vierailija
18/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut täällä 8 vuotta enkä muuttaisi pois jos ei ole pakko. Vaatekauppoja täällä on vähän yksipuolisesti, esim. Zara, Mango, NoaNoa tms. puuttuu mitä Helsingissä/Turussa on. Mutta Helsinkiin pääsee näppärästi junalla shoppaileen jos haluaa ;)

Elämä Tampereella on todella helppoa. Välimatkat lyhyitä, asunnot jotenkuten järkevissä hinnoissa, julkinen liikenne pelaa erinomaisesti, päivähoitopaikkoja on pääosin riittävästi...

On totta, että tää on hieman junttikaupunki, mutta ilmapiiriltään EHDOTTOMASTI Suomen rennoin iso kaupunki! Musta on ihanaa jutustella bussipysäkillä tms. ikäihmisten kanssa niitä näitä ja vaihtaa kassaneidin kanssa muutama sana.

Vierailija
19/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut täällä 8 vuotta enkä muuttaisi pois jos ei ole pakko. Vaatekauppoja täällä on vähän yksipuolisesti, esim. Zara, Mango, NoaNoa tms. puuttuu mitä Helsingissä/Turussa on. Mutta Helsinkiin pääsee näppärästi junalla shoppaileen jos haluaa ;)

Elämä Tampereella on todella helppoa. Välimatkat lyhyitä, asunnot jotenkuten järkevissä hinnoissa, julkinen liikenne pelaa erinomaisesti, päivähoitopaikkoja on pääosin riittävästi...

On totta, että tää on hieman junttikaupunki, mutta ilmapiiriltään EHDOTTOMASTI Suomen rennoin iso kaupunki! Musta on ihanaa jutustella bussipysäkillä tms. ikäihmisten kanssa niitä näitä ja vaihtaa kassaneidin kanssa muutama sana.

Sinne siis.

Vierailija
20/57 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä järvi aina meren voittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme