Jehovat käy ainakin kerran viikossa ovella, ja tahti vain kiihtyy.
Eipä siinä mitään, eivät he minun mielenrauhaani pilaa, mutta vähitellen alkaa ärsyttää. En avaa heille enää ovea, mutta tunnen itseni epäkohteliaaksi sen vuoksi. Jos niille sanoisi nätisti, että ei haluta enää vierailijoita, niin lopettavatko ne?
Kommentit (105)
Jutulle ei saa ruveta ollenkaan. Yleensä vedän vain kylmästi oven nenän edestä kiinni.
kun ihan asiallisesti sanoin, että toivon että he lopettavat ja että en missään tapauksessa aio vaihtaa ev.lut kirkosta heidän ryhmäänsä.
heille pitää olla töykeä tai muuten et pääse niistä eroon.
kerro Jehoville että liityt ensi viikolla helluntaisrk ja luulitkin että seurakuntalaisia oli just tulos kauhee lössi kahville kun heitä tässä oottelit =).Sitten vaan katot kun he lähtee juoksujalkaa pois =)))
t.hellari =)
heille pitää olla töykeä tai muuten et pääse niistä eroon.
Meilläkin yks nainen oli jo miehineen kylään tulossa. Sanoin kylmästi, että ei käy, olin nimittäin just, leipomassa. Eipå sen jälkeen käynyt. Jokuhan kertoi, että merkkaavat oven pielen jonkin merkin, että tässä ollaan ystävällisiä menkää muutkin.
Meilläkin lappasi Jehovia yhteen aikaan aika usein. Kerran olin sitten tekemässä siivousta ja juuri kasannut hirveät määrät paperin- ja pahvinkeräykseen meneviä lehtiä. Ovikello soi, ja siellä oli taas kaksi Jehovan todistaja -äijää jakelemassa lappusiaan. Sanoin, että mulla on kuulkaas siivous meneillään, että varmaan löytyy teiltä sen verran lähimmäisenrakkautta, että vähän annatte apua. Ja saman tien tuikkasin molemmille äijille isot sanomalehtipinot kouraan ja itse otin yhden pinon. Ja sanoin, että lähdetääs tuonne alas, siellä on meidän roskikset. Äijät lähti ihan mukisematta roudaamaan lehtiä alas ja paperinkeräys-laatikkoon. Kun ne olivat pudottelemassa niitä sanomalehtiä laatikkoon, huikkasin vielä, että varokaa, ettei ne teidän omat paperit vaan putoa sinne roskikseen myös.
Sitten kiitin kohteliaasti ja sanoin, että mulla jatkuu nyt siivousurakka, saa toki tulla auttamaan jos aikaa on, mutta nyt pitää rientää takaisin kämppää siivoamaan. Ukot jäivät siihen pyörittelemään käsiään ja minä sanoin heipat ja häivyin.
Oli muuten tosi paljon hyötyä raavaista miehistä. Itse olisin joutunut tekemään varmaan neljä erillistä lehtien kantamis-kertaa alas, nyt kaikki sujui yhdellä kertaa! Suosittelen muillekin!
Ja muuten, eipä ole sen jälkeen näkynyt Jehovia ovella.
ja seuraavalla kerralla kun taas kolkuttelivat ovella kerroin tekeväni ilmoituksen kotirauhan rikkomisesta ja pyysin heitä ilmoittamaan nimensä. Sittemmin eivät ole käyneet.
että missäpäin nää Jehovat oikein liikkuu? Meillä kun ei ole ikinä käynyt Jehovia oven takana ja muutamalla erilaisella alueella Helsingissä olen asunut...
Meilläkin lappasi Jehovia yhteen aikaan aika usein. Kerran olin sitten tekemässä siivousta ja juuri kasannut hirveät määrät paperin- ja pahvinkeräykseen meneviä lehtiä. Ovikello soi, ja siellä oli taas kaksi Jehovan todistaja -äijää jakelemassa lappusiaan. Sanoin, että mulla on kuulkaas siivous meneillään, että varmaan löytyy teiltä sen verran lähimmäisenrakkautta, että vähän annatte apua. Ja saman tien tuikkasin molemmille äijille isot sanomalehtipinot kouraan ja itse otin yhden pinon. Ja sanoin, että lähdetääs tuonne alas, siellä on meidän roskikset. Äijät lähti ihan mukisematta roudaamaan lehtiä alas ja paperinkeräys-laatikkoon. Kun ne olivat pudottelemassa niitä sanomalehtiä laatikkoon, huikkasin vielä, että varokaa, ettei ne teidän omat paperit vaan putoa sinne roskikseen myös.
Sitten kiitin kohteliaasti ja sanoin, että mulla jatkuu nyt siivousurakka, saa toki tulla auttamaan jos aikaa on, mutta nyt pitää rientää takaisin kämppää siivoamaan. Ukot jäivät siihen pyörittelemään käsiään ja minä sanoin heipat ja häivyin.
Oli muuten tosi paljon hyötyä raavaista miehistä. Itse olisin joutunut tekemään varmaan neljä erillistä lehtien kantamis-kertaa alas, nyt kaikki sujui yhdellä kertaa! Suosittelen muillekin!
Ja muuten, eipä ole sen jälkeen näkynyt Jehovia ovella.
on kertoa olevansa luonnontieteilijä ja keskustelevansa heidän kanssaan mielellään ilmiöistä jotka voidaan tieteellisesti todistaa
tai mennä avaamaan ovea raamatun kera ja pyytää heitä mukaan sitä tutkimaan.
Minä sanoin heille, että minä olen tehnyt parannuksen ja syntini on sovitettu Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä, että vääräuskoiset kyllä yrittävät tulla tekemään pesää sydämeeni kuten raamatussakin sanotaan, mutta vankka uskoni minut on pelastava. Jatkoin vielä, että tehkää tekin parannus ja ottakaa Jeesus sydämeenne ja toivotin Jumalan rauhaa.
(Nämä ovat siis lestadiolaisten tyypillisiä iskulauseita. Niistäkin on kokemusta, kun äidin puolelta noin neljäsosa sukulaisista on lestoja, ja parannukesta ja sovintoverestä saa kuulla lähes joka kerta, kun heitä näkee. Niin, ja en ole lesta, olen ateisti.)
koska minua ei kiinnosta heidän asiansa. Pyysin vielä ko. naisia laittamaan listoillensa etteivät muutkaan heidän edustajansa tule eikä kukaan koskaan sen jälkeen soittanut meidän ovikelloa vaikka menivät naapuriin.
pistin äijät kantaan kaikki matot ulos ja tamppaan ne, olivat kadonneet pihasta kun kävin katsomassa, mutta matot oli tampattu :)
Nykyään on tapana toivottaa lämpimästi kahvilla ja sitten rupatella tunti tolkulla kahvipöydässä aivan kaikesta muusta kun uskoon liittyvästä, selitän kuuakutiseni ja rahahuoleni ja kun omat jutut loppuu niin käyn läpi sukulaisten ja naapureiden asiat, niin, että todistajat ei saa suunvuoroa, ja jos yrittävät paasata väliin niin vaihdan aina puheenaihetta. Lopulta, heille tulee "kamala kiire" jolloin harmittelen kun oli niin kiva saada juttuseuraa ja pyydän poikkeamaan useamminkin - tämän jälkeen ei varmasti tule enää yhtään jehovaa ovelle. Olen tämän tehnyt kolme kertaa, kun ollaan muutettu uusiin asuntoihin, ja aina on kerralla päässyt eroon :D
... että mummoni tapasi pistää aina Jehovat ja mormonit ja muut kaupustelijat aina töihin. Kerran oli perunannosto menossa, ja mummo sanoi mormoneille että kyllä kaksi noin nuorta miestä jaksaa perunaa tulla nostamaan ja siinä sivussa voidaan sitten niistä uskonasioistakin jutella. Eivät ne kehdanneet kieltäytyäkään, kun mummoni on niin näppärä suustaan, ja siellä ne sitten nostelivat perunaa maasta. Eipä siinä uskonasioista puhuttu, kun aika meni kunnon työhön. En nyt muista, miten mormonit siitä sitten häippäsivät, mutta eivätpä kuulemma tulleet enää!
Joten pistetäänpä kaikki ne Jehovat ja mormonit töihin! Meidän oven takana on muuten käynyt joitain metodisteja. Sanoin vain, että ei kiinnosta ja vedin oven kiinni. Ei ole sen jälkeen näkynyt.
Yhteen aikaan skientologit jakoivat esitteitään markettien edustalla. Haistatin heille paskat ja sanoin, että menkää muualle rahastamaan.
Ei Jehovan todistajat tule jos pyydät juuri noin! Sitä paitsi itsellekin jää perempi mieli kun osaa käyttäytyä -eikö?
J-todistajat tietävät, että on kaksi tietä kapea ja leveä. Kapea vie elämään ja leveä tuhoon. Sille leveälle tielle mahtuu paljon porukkaa ja kapealle vähän. Tarkoituksenhan te tiedättekin kait pappinne on sen teille selvittänyt:) Löytyy muuten vuorisaarnasta Matteus 7. luku!
Muuten tiesittekö, et Jeesus käski mennä kaksittain talosta taloon Apostolien teot 20:20!! Kaikkien uskontojen tulisi tehdä näin ja opettaa ihmisille Raamatun periaatteita. Ehkäpä silloin tämä maailma olisi mukavampi meille kaikille elää!
Ei Jehovan todistajat tule jos pyydät juuri noin! Sitä paitsi itsellekin jää perempi mieli kun osaa käyttäytyä -eikö?
J-todistajat tietävät, että on kaksi tietä kapea ja leveä. Kapea vie elämään ja leveä tuhoon. Sille leveälle tielle mahtuu paljon porukkaa ja kapealle vähän. Tarkoituksenhan te tiedättekin kait pappinne on sen teille selvittänyt:) Löytyy muuten vuorisaarnasta Matteus 7. luku!
Muuten tiesittekö, et Jeesus käski mennä kaksittain talosta taloon Apostolien teot 20:20!! Kaikkien uskontojen tulisi tehdä näin ja opettaa ihmisille Raamatun periaatteita. Ehkäpä silloin tämä maailma olisi mukavampi meille kaikille elää!
maailma olisi tosi upea paikka kun ovikello soisi jatkuvasti.
Minulla ei ole mitään pappia, olen skipannut kaiken uskontopaskan elämästäni jo aikoja sitten.
Moneen kertaan muutellun satukirjan sanomisille ei kovin suurta painoarvoa voi antaa.
tutkimaan Raamattua heidän kanssaan! Valtavan mielenkiintoista saada selville totuus helvetin tulesta, kolminaisuusopista, paratiisista maan päällä, mitä tapahtuu kuolemassa ja mikä on ylösnousemus ja milloin.
Kaikki käytiin Raamatun avulla läpi ja ainakin minulta hävisi kaikki pelot tuonpuoleisesta. Kävin sitä ennen monissakin uskonnollisissa kokouksissa ja kastettu evlut. Pakko sanoa et todistajat on ylivoimaisia Raamatun tuntemuksessaan ja piste.
ihan yksinkertaisesti on hoitunut joka kerta:
j: päivää, olisko hetki aikaa
minä: mjooh
J: onko raamattu jne. tuttu?
minä: mjooh
J: öööö... haluaisitkos jutella aiheesta
minä: ei mun tarvii kyllä mä oon sitä raamattua lukenu
j: ööö...öö.. onko tää meidän seurakunta tuttu?
minä: oon käyny kyllä seurakunnassakin joo, helluntai seurakunnassa.
J: okei, noh, öö. heippa!
Tää on toistunt useasti...eivät tule toiste. ihmeen vaivautuneiksi menevät muuten heti kun vastaa vain että "joo" ja odottaa jatko puhetta.
on sellaista millaiseksi sen itselleen tekee.
Itse käskisin hihhulien painua vittuun jo vähemmästäkin.