Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koululaisen kaveriongelma

Vierailija
31.10.2011 |

Haluaisin kuulla ulkopuolisia mielipiteitä tästä asiasta, koska itse tuntuu, että asia harmittaa, enkä ehkä osaa ajatella sitä objektiivisesti.

Kyse on siis tokaluokkalaisesta tytöstä, jonka luokkakaveri jakoi koulussa kutsut synttäreilleen kaikille muille luokan tytöille paitsi yhdelle, siis tyttärelleni. Arvatenkin harmitti. Koitin sanoa, että ehkä tämä toinen tyttö ei vaan ole tutustunut minun tyttäreeni, mutta aika tyhmältä itsestäni tuntui sellainen selitys. Onko teidän mielestänne tämä ihan ok vai ei? Ajattelin, että jos kehtaan, soittaisin luokkakaverin kotiin ja kysyisin, että onko heidän tytöllään ollut jotain erityistä, riitaa tai muuta minun tyttöni kanssa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kokisin että tuo on kiusaamista, niin kun tietyllä tapaa onkin. Varsinkin kun kyse on noin pienistä lapsista vielä.

Soittaisin ja kysyisin ihan rehellisesti että mistä mahtaa olla kyse, että onkohan meidän Maija tehnyt jotain koska ei kutsua saanut yms.

Jokainen jos miettii miltä tuosta tytöstä tuntuu kun ei kutsu saanut ja muut saivat, tajuaa miten pahalta ja loukkaavalta se tuntuu :(

Olen pahoillani. Selvitä asia ihmeessä !

Vierailija
22/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika saa ihan itse valita, mutta muutamaa ei jätetä ulkopuolelle. Mikäli menee hirveän vaikeeksi, niin synttärit voi jättää viettämättäkin. KASVATAN LASTANI OIKEUDENMUKAISUUTEEN, mutta valitettavasti hän taitaa olla ainut oikeudenmukainen poika mailmassa. Ihan yhtä itsekkäitä on pojan kaveritkin.

On kamalaa miten osa vanhemmista hyväksyy SYRJIMISEN ja tietynlaisen KIUSAAMISEN jo tämän ikäisillä lapsilla :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on eri asia soittaa jos vaikka puolet luokasta on kutsuttu ja toista puolta ei ja omaa lasta ei, niin tässä tapauksessa soitella perään ja kysellä.

Mutta mielestäni tässä tapauksessa voi hyvin soittaa kun VAIN YKSI on JÄTETTY kutsumatta. En ymmärrä vanhempia jotka edes sallivat tälläisen käytöksen.

Vierailija
24/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä onko lapsi ihan oikeesti kiusaaja ? oletko nähnyt ja kuullut itse ? vaiko uskot vain oman lapsesi sanaa?

miksi lapsi kiusaa? siksi, et kukaan ei ole hänen kanssaan ? on pahamieli ...

ap en silti soittaisi, ehkäpä tuota sankaria nähdessäni kysäisisin häneltä asiaa suoraan ?

Siis en ole sanonut, että kukaan olisi kiusaaja. Tässä keskustelussa spekuloitiin vaan sillä mahdollisuudella, että soittaessani saisin kuulla, että oma lapseni olisikin käyttäytynyt huonosti ja siksi jäänyt vaille kutsua.

Vierailija
25/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kanssa kyllä soittaisin. Voihan sen puhelun aloittaa niin, että olitteko kutsuneet vain osan tytöistä vai oliko joku muu syy miksi meidän nelli ei saanut kutsua.

Jos sitten kävisi ilmi, että lapseni on koulukiusaaja, niin todella haluaisin siitä tietää ja se olisi pitkän keskustelun paikka.

Mä en ymmärrä miten olisi noloa soittaa. Minusta olisi noloa olla soittamatta ja hyväksyä hiljaisesti se, että lapseni on kiusaaja. Se vasta noloa olisi.

Vierailija
26/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa: Juttu on sinänsä aika pitkä. Luokan tytöillä on ollut aika paljon muutenkin kitkaa ja tämä pikku prinsessa on usein jätetty leikkien ulkopuolelle. Me vanhemmat olemme välillä nähneet toisiamme miettiäksemme ja parantaaksemme luokan ilmapiiriä, koska opettaja on vähän kädetön ja sen aika menee villeissä pojissa. Hänen tyttärensä on muutenkin aika sietämätön curling-vanhemmuuden tulos, ja vanhempi ei sitä oikein tunnu tajuavan.

Puhelu on kohtuullisen asiallinen, mutta hyvin vaivaantunut ja vaikka minua ei suoranaisesti syytetty, tuli sellainen olo, että minunkin elämän tehtävä olisi luotsata tyttöpoloinen luokan tyttöjen porukkaan. Olin aika vihainen puhelun jälkeen, koska minusta se puhelu oli jokseenkin tympeä. Ehkä toki vähän harmittaa, etten sanonut tyttären olevan ylimielinen ja hemmoteltu pikkuvanha, joten siksi kukaan ei halua häntä ystäväkseen. Äiti ei ole sinänsä paha ihminen, vähän vain jotenkin vanhemmuus on aika hukassa.

Kaikkea ei vaan sille omalle kullan nupulle voi saada vaikka kuinka harjaisi sitä jäätä tai pitäisi lasta tynnyrissä, jota suojelee.

Olet ap hyvä vanhempi kuin haluat tietää onko lapsesi luokassa ihan ookoo, mutta älä ihan kaikkea tee lapsesi puolesta.

Vierailija
27/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin nyt sitten ja soitin. Se oli sillä lailla, että ei niitä kaikkia muita oltu kutsuttu vaan ehkä viisi siltä luokalta. Joku väärinkäsitys.

Toivottavasti ei se äiti pitänyt mua ihan idioottina, tai toisaalta mitä väliä. Olin ihan kohtelias ja selvisipä sekin asia. Nyt ei tyttären tarvitse enää murehtia, tai ainakaan ei ole mitään vääryyttä tapahtunut...:)

Vierailija
28/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi kuitenkaan sillä yleensä tuollaisten vanhemmat on melko törppöjä.

Juhlat ovat lapsen suuri päivä, miksi sinne pitäisi kiusaaja kutsua pilaamaan kaiken?

ihan oikein toimit. Meillekkään ei kutsuta kiusaajia vaikka olisikin ainoa joka jää kutsutta.

Lapsi kutsuu ne jotka ovat hänet kutsuteen ja omat parhaat kaverinsa. Jos tilaa jää niin sitten vaikkapa luokan hiljaisia vaikka eivät lapseni kavereita olekkaan.

Vierailija
29/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin nyt sitten ja soitin. Se oli sillä lailla, että ei niitä kaikkia muita oltu kutsuttu vaan ehkä viisi siltä luokalta. Joku väärinkäsitys. Toivottavasti ei se äiti pitänyt mua ihan idioottina, tai toisaalta mitä väliä. Olin ihan kohtelias ja selvisipä sekin asia. Nyt ei tyttären tarvitse enää murehtia, tai ainakaan ei ole mitään vääryyttä tapahtunut...:)

Nyt saitte selvyyden ja mielen rauhan :)

Hienosti toimittu.

Vierailija
30/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin. Typerä lapsesi valehtelee ja sinä olet nolo kun menet soittamaan. Hienoa kun osasit sentään olla kohtelias. Katsokaa peiliin ja miettikää miksei lastasi kutsuttu.

Vierailija
31/31 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaani ei kutsuttu synttäreille. Kaikki muut kutsuttiin luokasta ja jälkeen päin vielä ilkkuivat pojalleni, että eipä sua kutsuttu.

Äitinsä kanssa keskustelin muutamaa vuotta myöhemmin niin äiti kertoi, että oli lupa kutsua 10 poikaa. Eli oli kutsunut 2 ulkopuolelta ja luokasta 8 ja minun poika jäi sitten ulkopuolelle. Mamma oli hyvin hämmästynyt, että miksi kyselin edes tällaista. Kun sehän oli päivänselvää, että totta kai voi jättää yhden ulkopuolelle kun hän oli antanut rajan, monta saa kutsua. Ja sekin oli kuulemma ihan normaalia, että hänen poikansa oli saanut ilkkua muiden poikien kanssa pojalleni, että häntä ei oltu kutsuttu.

Ei tullut mieleenikään soitella kyllä asian perään. Asia vain tuli puheeksi siinä vaiheessa kun nuorempi tyttöni järjesti synttärit ja ei kutsunut tämän kyseisen perheen tyttöä juhliinsa. Tämä mamma tuli linjoja pitkin päälleni kun hänen kultamussukkansa ei päässyt meille.

mutta lapsi sai valita 10 kaveria erikoisjuhliin, ja oli valinnut 4 muualta tuttua ja vain osan luokan tytöistä. Oli aika vaivautunut puhelu ja tuli vähän sellainen olo, että taas on curling-vanhemmat vauhdissa.

Tyhmää ja ajattelemattoman julmaa jättää yksi kutsumatta, mutta ei se minusta oikeuta soittelemaan toisten koteihin ja vaatimaan jotain selityksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä