Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koululaisen kaveriongelma

Vierailija
31.10.2011 |

Haluaisin kuulla ulkopuolisia mielipiteitä tästä asiasta, koska itse tuntuu, että asia harmittaa, enkä ehkä osaa ajatella sitä objektiivisesti.

Kyse on siis tokaluokkalaisesta tytöstä, jonka luokkakaveri jakoi koulussa kutsut synttäreilleen kaikille muille luokan tytöille paitsi yhdelle, siis tyttärelleni. Arvatenkin harmitti. Koitin sanoa, että ehkä tämä toinen tyttö ei vaan ole tutustunut minun tyttäreeni, mutta aika tyhmältä itsestäni tuntui sellainen selitys. Onko teidän mielestänne tämä ihan ok vai ei? Ajattelin, että jos kehtaan, soittaisin luokkakaverin kotiin ja kysyisin, että onko heidän tytöllään ollut jotain erityistä, riitaa tai muuta minun tyttöni kanssa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vahinko kiertämään ja tyttösi kutsuu synttäreilleen kaikki muut paitsi tätä yhtä.

Vierailija
2/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muut tytöt sai kutsun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärien pitäjä oli niin sanonut, että kaikki muut oli kutsuttu. Ja sitäkin asiaa ajattelin kyllä ekaksi tiedustella vanhemmilta, jos soitan.

En kyllä halua laittaa vahinkoa kiertämään ja kostaa, se olisi minusta ihan lapsellista.

Vierailija
4/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt,mutta yhtä ei. Syynä tähän, että tämä kyseinen tyttö on kiusaaja ja aina naljailemassa muutenkin ellei satu tönimään tms. Itse hän ei varmaankaan tunnista kiusaavansa. Näin ainakin väittää. Jos hänen vanhempansa soittaisivat kutsun puutteesta, kertoisin kyllä syyn.

Vierailija
5/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi itse kylläkään. Tosi noloa, jos soitat.

Vierailija
6/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattui viime vuonna noin, mutta luokan tytöt oliksi solidaarisia ja empaattisia eivätkä kahta lukuunottamatta menneet synttäreille. Ja kyse ei todellakaan siitä, että tyttöni olisi kiusannut tuota vaan pikemminkin päin vastoin. En soittaisi kuitenkaan sillä yleensä tuollaisten vanhemmat on melko törppöjä.

Vierailija
7/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInun tyttäreni aikoo myös kutsua kaikki muut luokan tytöt,mutta yhtä ei. Syynä tähän, että tämä kyseinen tyttö on kiusaaja ja aina naljailemassa muutenkin ellei satu tönimään tms. Itse hän ei varmaankaan tunnista kiusaavansa. Näin ainakin väittää. Jos hänen vanhempansa soittaisivat kutsun puutteesta, kertoisin kyllä syyn.

Osittain just tällaisen asian takia haluaisin soittaa ja kysyä mahdollista syytä. En välttämättä tietäisi, jos tyttäreni käyttäytyisi koulussa näin, enkä siten osaisi puuttua sellaiseen vaan vain ihmetellä, että miksi synttärikutsut jää tulematta jne.

Tarkoitus ei tosiaankaan olis soittaa mitään vihapuhelua tai kerjätä kutsua, vaikka harmittaakin.

Vierailija
8/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi kuitenkaan sillä yleensä tuollaisten vanhemmat on melko törppöjä.

Juhlat ovat lapsen suuri päivä, miksi sinne pitäisi kiusaaja kutsua pilaamaan kaiken?

Vierailija
9/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi itse kylläkään. Tosi noloa, jos soitat.

Miksi ajattelet, että olisi noloa? Että jotenkin kerjäisin suosiota tai paapoisin tytärtä liikaa?

Vierailija
10/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInun tyttäreni aikoo myös kutsua kaikki muut luokan tytöt,mutta yhtä ei. Syynä tähän, että tämä kyseinen tyttö on kiusaaja ja aina naljailemassa muutenkin ellei satu tönimään tms. Itse hän ei varmaankaan tunnista kiusaavansa. Näin ainakin väittää. Jos hänen vanhempansa soittaisivat kutsun puutteesta, kertoisin kyllä syyn.

Osittain just tällaisen asian takia haluaisin soittaa ja kysyä mahdollista syytä. En välttämättä tietäisi, jos tyttäreni käyttäytyisi koulussa näin, enkä siten osaisi puuttua sellaiseen vaan vain ihmetellä, että miksi synttärikutsut jää tulematta jne. Tarkoitus ei tosiaankaan olis soittaa mitään vihapuhelua tai kerjätä kutsua, vaikka harmittaakin.

Vierailija
11/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Hennaa ei nyt kutsuttu, että mistä on kyse? Vai??

Vierailija
12/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsi sai valita 10 kaveria erikoisjuhliin, ja oli valinnut 4 muualta tuttua ja vain osan luokan tytöistä. Oli aika vaivautunut puhelu ja tuli vähän sellainen olo, että taas on curling-vanhemmat vauhdissa.

Tyhmää ja ajattelemattoman julmaa jättää yksi kutsumatta, mutta ei se minusta oikeuta soittelemaan toisten koteihin ja vaatimaan jotain selityksiä.

Vierailija
13/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy tähän on se, että tämän yksi tyttö komentelee, määräilee ja suuttuu, jos kaikki ei mene hänen mielensä mukaan. Lisäksi puhuu pahaa muista tytöistä selän takana koulussa, erityisesti silloin, kun he eivät tottele määräyksiä. Hän on myös haukkunut koulussa kaikkien muiden synttärit kuin omansa. Tyttäreni ei halua, että hänen juhliinsa tulee kukaan määräilemään tai haukkumaan.

Haluisitko sinä kuulla tätä palautetta tytöstäsi, kun soittaisit ja tiedustelisit syytä kutsun puuttumiseen? Epäilen.

Vierailija
14/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Hennaa ei nyt kutsuttu, että mistä on kyse? Vai??

"Anteeksi että vaivaan, mutta jäin miettimään onko tämän asian takana jotain, mistä en tiedä, kun meidän Henna sanoi, teidän Maija oli kutsunut kaikki muut luokan tytöt synttäreille paitsi häntä, niin osaatko sanoa, miksei Maija halunnut kutsua Hennaa. Että onko Henna vaikka käyttäytynyt huonosti tai jotain. Mietin, koska Hennalle tuli asiasta paha mieli."

Vierailija
15/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kuitenkin asian taustalla on jotain jota et tiedä. Ja asian voisi sitten selvittää.

Minustakin tuntuu oudolta että yksi lapsi jätetään kutsumatta.

Vierailija
16/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko se soittaja asiallinen vai syyttelikö tms. Itse yrittäisin pysyä asialinjalla ja kysyisin vain sitä, onko tyttöjen välillä ollut hänen tietääkseen riitaa tai vastaavaa syytä, ettei halunnut kutsua mun tyttöä. Itsekin mielestäni tässä kuljetaan curling-vanhemmuuden rajoilla, mutta mutta...:)

Joku kysyi, haluaisinko tietää, jos tyttäreni olisi luokan kusipäisin oppilas. No olisihan se aika kurja tieto, mutta kyllä kai mieluummin silti tietäisin kuin olisin tietämätön sellaisesta. Muutenhan en voisi jutella tyttäreni kanssa siitä.

Vierailija
17/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli todella vaivaannuttavaa puolin ja toisin. Ensiksikin, tämän soittajan tytär ei ollut ainoa jota emme olleet kutsuneet, olimme kutsuneet puolet ja jättäneet kutsumatta puolet, juurikin siksi että lapsellani on myös luokan ulkopuolisia ystäviä enkä halunnut mitään megatapahtumaa järjestää. Jouduin sanomaan soittajalle että lapseni ei koskaan puhu tästä soittajan tyttärestä enkä minä tunne heidän perhettään koska lapseni ei myöskään koskaan ollut ollut heillä. Ikävä fiilis jäi puhelusta varmasti silti molemmille. Mutta ei kaikkia aina voi eikä halua kutsua, niin se vaan menee.

Vierailija
18/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli todella vaivaannuttavaa puolin ja toisin. Ensiksikin, tämän soittajan tytär ei ollut ainoa jota emme olleet kutsuneet, olimme kutsuneet puolet ja jättäneet kutsumatta puolet, juurikin siksi että lapsellani on myös luokan ulkopuolisia ystäviä enkä halunnut mitään megatapahtumaa järjestää. Jouduin sanomaan soittajalle että lapseni ei koskaan puhu tästä soittajan tyttärestä enkä minä tunne heidän perhettään koska lapseni ei myöskään koskaan ollut ollut heillä. Ikävä fiilis jäi puhelusta varmasti silti molemmille. Mutta ei kaikkia aina voi eikä halua kutsua, niin se vaan menee.

Siinähän tapauksessa asia selvisi ihan järkevällä tavalla, eikä sen ehkä olisi enää tarvinnut olla vaivaanuttavaa. Tiedän kyllä, että lapset saattaa puhua läpiä päähänsä ja liioitella jne.

Vierailija
19/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika saa ihan itse valita, mutta muutamaa ei jätetä ulkopuolelle.

Mikäli menee hirveän vaikeeksi, niin synttärit voi jättää viettämättäkin.

KASVATAN LASTANI OIKEUDENMUKAISUUTEEN, mutta valitettavasti hän taitaa olla ainut oikeudenmukainen poika mailmassa.

Ihan yhtä itsekkäitä on pojan kaveritkin.

Vierailija
20/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen tätä tapaa kutsua koko luokka, tai kaikki tytöt.

luiókassa on todella monta tyttöä, 14 meillä. lisäksi tyttö on paljon myös rinnakaisluokan tyttöjen kanssa, sekä poikien

kavereita on muualtakin, esim harrastuksista, naapuritaloista jne

eli kyllä on rajallista kutsua lapsia, etenkin jos kotona kutsut pidetään, ja kalliiksi tulee erikjuhlat , katselin et maksaa jopa 30e /lapsi !!!

eli ihan on ok, et lapsi kutsuu vain ne, joiden kanssa ihan oikeesti leikkii ja on päivitääin joko koulussa, tai kotona tms

miksi kutsua joku vain siksi, etä on samalla luokalla?

toki koskaan ei saisi jättää vain yhtä lasta kutsumatta !!! se on todella tökeröä, oli lapsi mikä tahansa luonteeltaan

entä onko lapsi ihan oikeesti kiusaaja ? oletko nähnyt ja kuullut itse ? vaiko uskot vain oman lapsesi sanaa?

miksi lapsi kiusaa? siksi, et kukaan ei ole hänen kanssaan ? on pahamieli ...

ap en silti soittaisi, ehkäpä tuota sankaria nähdessäni kysäisisin häneltä asiaa suoraan ?