Ärsyttää kun monet sanovat sacherkakkua
Kommentit (44)
Mies menee Stockmannille ostamaan parffyymiä. "Onkos sitä Matami Rokkasen hajuvettä?" "Ai Madame Rochas? Korjaa myyjä ja suosittelee Chanelia.
Ei kelpaa, mutta kiitos palvelusta ja haistakaa vidyy.
ärsyttää kun ihmiset sanoo "tsigago". Se on shikago!!!!
mynssen ärsyttää myös.
ärsyttää kun ihmiset sanoo "tsigago". Se on shikago!!!! mynssen ärsyttää myös.
t.usalainen
"Se on kyl iiv roshää"
-No ei todellakaan ole.Eikä Camembert ole myöskään "kamambäär", kuten usein kuuluu lausuttavan. Tai Lausanne "Lozään". Ugh.
MUTTA. Mun mummoni puhui aina "Kili kon karnesta" ja "ritsusta vai mikä raidu se nyt on" puhuessaan tarkoittaessaan Spritea.
niin, ja citroen-merkkistä autoa sanotaan "sitroääniksi"... se e-kirjain on terävä eikä muutu ä-kirjaimeksi. se on sitroEn (ärrää suristaen)!
Sacher sanotaan tietysti säätshöö.
Mynssenin lausun Mynjhhen.
Sacher sanotaan tietysti säätshöö. Mynssenin lausun Mynjhhen.
Oikeesti? Kyl mä vaan kovasti miettisin mikä tuote on kyseessä, jos joku puhuis säätshöökakusta. Ton mynssenin voisin vielä jotenkin yhdistää.
MUTTA. Mun mummoni puhui aina "Kili kon karnesta" ja "ritsusta vai mikä raidu se nyt on" puhuessaan tarkoittaessaan Spritea.
Se on kyl iiv roshää
Ja sit Citroään
Oikeesti? Kyl mä vaan kovasti miettisin mikä tuote on kyseessä, jos joku puhuis säätshöökakusta. Ton mynssenin voisin vielä jotenkin yhdistää.
Kuuluu yleissivistykseen osata lausua ulkomaankielisiä sanoja jonkin ihan muun kielen ääntämyssäännöillä. ;) Kyl mä sitten korjaisin että "siis sahheria" jos jäisit suu auki tölläämään kun kertoisin leipovani säätshöriä!
No en ole moista kuullutkaan, mut sitä ihmettelen, kun kaikki ääntää Stockmannin väärin... ;-)
Molemmat Chicagot on kaytossa.
t.usalainen
Eika ole totta. Ehdottomasti shikago, niinkuin edellinen kirjoitti. Mieheni, joka chicagolainen ei ole ikina kuullut kenenkaan sanovan kuten "usalainen" ehdottaa.
t. toinen usalainen, Chicagossa
Molemmat Chicagot on kaytossa. t.usalainen
Eika ole totta. Ehdottomasti shikago, niinkuin edellinen kirjoitti. Mieheni, joka chicagolainen ei ole ikina kuullut kenenkaan sanovan kuten "usalainen" ehdottaa. t. toinen usalainen, Chicagossa
long enough you have heard both versions. Your husband might have auditory challenges.
t.usalainen from Chicago.
Kuuluu yleissivistykseen osata lausua ulkomaankielisiä sanoja jonkin ihan muun kielen ääntämyssäännöillä. ;) Kyl mä sitten korjaisin että "siis sahheria" jos jäisit suu auki tölläämään kun kertoisin leipovani säätshöriä!
lähinnä äärettömän hauskaa, jos joku kertoisi leipovansa säätshöriä.. :-DD Mulla oli aavistus, että sacher sanotaan _oikeasti_ sahher, vaikka mä sanonkin sasseri.
Jos olisin ko. kakkua saamassa, nielisin toki hihitykseni ja söisin tyytyväisenä, vaikka oliskin säätshöriä :-D
Lausutko sen tosiaan chevrolet? Kiesus!