Isänpäivä ahdistaa...!!
Taas se tulee. Isänpäivä. Ja ahdistus on alkanut jo pari viikkoa sitten.
Ollaan isän kanssa näennäisissä väleissä, koska sukulaiset odottaa, että ollaan väleissä ja painostaa siihen. Isä ja äiti ovat eronneet, ja isällä on uusi perhe.
En ole heidän perheensä kanssa ollut kummoisesti tekemisissä. En piittaa isästäni pätkän vertaa. Hän on väkivaltainen tyranni, luulee tietävänsä aina kaiken. Häntä pitää "kunnioittaa" vaikka hän ei ole koskaan saanut aikaiseksi mitään kunnioituksen arvoista.
Hän uskoo vain rahan voimaan, minä olen enemmän vasemmistolainen. Hän on sovinisti, minä feministi. Heidän perheensä on "uskovainen" (vetoavat uskontoon, kun se heille sopii), minä en kuulu kirkkoon. He ovat rasisteja, minä en...Listaa voisi jatkaa loputtomiin!
Ja nyt joudun onnittelemaan tuota paskapäätä taas kerran, koska häntä on sattunut onnistamaan äitini kanssa. Sitten pitää viedä lahjoja ja halailla ja kaikkea sitä valhetta, mitä ei kukaan usko!!
Sitten isäni kertoo tarinoita minun lapsuudesta, jotka eivät oikeasti pidä paikkaansa, koska hän ei koskaan ollut paikalla, kun minä olin lapsi...
Kaikkea sitä ihmisen pitääkin elämässään kestää. Oikeastaan toivon nykyään, että isäni sanoisi jotain oikein pahasti tms. että saisin katkaista kaikki välit häneen. Kerran vuodessa parin tunnin isänpäivä-ruokailu on liikaa!!
Kohtalotovereita?
Kommentit (25)
Sen jälkeen, kun ollaan oltu äidin kanssa silmät mustana ja vuodatettu verta isin pikku tunteenpurkauksen jälkeen mun pitää aikuistua..?
Jaha.
-ap
älä mene äläkä onnittele!
yksinkertaista!
ja eikös tuossa vielä kaiken hyväksi mene just ne välitkin katki.
Jos sitäkään. Tai soita tai kirjoita ja kerro, miltä susta tuntuu. Tai miten hän muistaa asiat väärin.
Katkaise välit ihan itsesi takia. Ja aina voit ehdottaa, että isäsi ottaa yhteyttä, kun ymmärtää seuraukset ja totuuden.
Sen jälkeen, kun ollaan oltu äidin kanssa silmät mustana ja vuodatettu verta isin pikku tunteenpurkauksen jälkeen mun pitää aikuistua..? Jaha. -ap
Miksi aloitte äitisi kanssa isällennen aukoon??? Takaisin vanhat tavat ja miehen kunnioitus
kauniisti murtuneista luista ja mustista silmistä. Ja varsinkin siitä, ettei ollut usein paikalla piinaamassa muuta perhettä.
Jos et tätä uskalla, voit aivan hyvin olla mahataudin kourissa.
Älä ihan oikeasti mene sinne, jos se ei hyvältä tunnu. Oma isäni istui viime isänpäivän vankilassa, eikä tosiaankaan sureta, etten ole 15 vuoteen isänpäivänä, jouluna tai muinakaan juhlapyhinä häntä muistanut. Ei se sen kummempaa ole. :)
sä sitten tietenkin kieltäydyt perinnöstä kun sen aika tulee,eiks niin?
Meillä oli kerran pitkään välit poikki. Useamman vuoden siis. Olisi pitänyt pitää asiantila sellaisena, mutta hellyin isoäitini (siis isäni äidin) edessä. Hän vannoi ja vakuutti, että asiat ovat muuttuneet ja että hänellä on niin paha mieli välirikkomme takia jne.
Toinen asia on sitten se, että jos sanon isälleni jotain vastaan, saan oikeasti pelätä joka kerta kun ovikello soi..Tällaiset asiat voi ehkä ymmärtää vain toinen oikeasti turpaansa saanut, mutta siksi odotan sitä, että pystyisin laittamaan välit poikki isäni sanomisen tms takia.
Ja jos en mene isääni katsomaan isänpäivänä, niin johan alkaa isoäidit soittelemaan perään. Ja muutkin sukulaiset. Asutaan pohjanmaalla pienellä paikkakunnalla, ja valitettavasti täällä ei puhuta eikä pukahdeta tällaisista asioista...
-ap
Uskovaisia rasisteja, ei mitään "himo-uskovaisia", vaan ihan "perus" ev.lut.
Ja ap, älä mene. Tänä vuonna voit olla kipeä ja ensi vuonna myös. Sitten kun siltä tuntuu niin välit poikki vaan kokonaan, lähetä vaikka kirje.
Tsemppiä!!!
Ei ne oikeasti usko siis mihinkään. Vetoavat vain siihen, jos sattuu sopimaan tarkoitusperiin. Esim. raamattukin kieltää homot, joten me voidaan vihata niitä.
Perinnöstä en piittaa. Jos saisin asiallisesti välit poikki isäni kanssa niin, ettei hän enää koskaan vaivaisi minua, kieltäytyisin ehdottomasti perinnöstä! Sitä nautintoa ei voisi aivan pienellä rahasummalla ostaa.
mummoihinkin. Kerran sitä vaan eletään, et ansaitse tulla kohdelluksi noin.
Ja ole kipeä nyt isänpäivänä, säästyt mielipahaltasi!
Ja jos en mene isääni katsomaan isänpäivänä, niin johan alkaa isoäidit soittelemaan perään. Ja muutkin sukulaiset. Asutaan pohjanmaalla pienellä paikkakunnalla, ja valitettavasti täällä ei puhuta eikä pukahdeta tällaisista asioista...
...antaisit tätien soitella ja sanoisit niille miten asiat oikeasti on? Mä en jaksais esittää.
Mummojen kysyessä syytä siihen kerrot kylmänrauhallisesti, että et koe olevasi velvoitettu onnittelemaan isääsi ollenkaan isäsi omien valintojensa vuoksi. Itse olen käynyt samanlaisen tien ja tiedän ja ymmärrän täysin mitä käyt läpi.
Mutta jostain syystä täällä asiaa vaan hyssytellään ja lakaistaan maton alle.
Onhan se isän uusi vaimokin jo ehtinyt "kompastua mattoon" tai "kävellä ovea päin".
Onneksi sitä voi edes omille lapsilleen opettaa, että väkivalta on aina väärin..
Jos on, niin viettäkään isänpäivä oman perheen kesken, matkoilla tai "matkoilla". Tai sitten sairastut esim mahatautiin juuri isänpäiväksi, joten et voi mennä lounalle.
Onko sinun (ja mahdollisen perheesi) mahdotonta muuttaa jonnekin kotikylästäsi? Saisit vähän etäisyyttä eikä tarvitsisi pelätä ovikellon soittoa.
Pohjanmaalainen väkivaltainen suku on yhdistelmä jota pitää paeta fyysisesti mahdollisimman kauas jos haluaa olla rauhassa.Tollasia miehiä kasvattaa ne mummot jotka nyyhkii silloin kun itse haluavat jotain.
ja lopeta näyttely. Itse olen isäni kanssa tekemissä vain sukulaisten syntymäpäivillä ja hautajaisissa. Isänpäiväkorttia en ole ikinä lähettänyt, häihini tai lasten ristiäisiin en nähnyt syytä kutsua.
kyllähän se isän äiti on tuossa samassa sopassa jollain lailla. Aikuistuminen on todellakin sitä että itse määrittelee suhteensa ja laittaa rajansa. Sinuna lähettäisin kortin. Jos jotain soittamista on, voit tietysti turvautua valheeseen, mutta kyllä aikuisena ihmisenä voit hyvin sanoa että teille ei sopimut kyläily. Jos siitä nousee joku sotku muista että se on muiden ongelma, ei sinun- he setvikööt omat asiansa. Aikuisella ihmisella on oikeus määritellä itse kenen kanssa on tekemisissä, eikä tuollaisessa sairaassa kuviossa ole terveellistä olla mukana- sun ei tarvitse pilata elämääsi esittämällä joidenkin mieliksi tuollaista näytelmää. OIkeastaan niin ei missään nimessä pitäisi tehdä.
viralliselle käynnille. Syöt ja puhut kuten jokin työn puolesta oleva puhuisi. Sitten se on siinä ja ei kukaan syyllistä.
Saisit luvan aikuistua!!!