ärsyttää mies...eroko?
Siis miehen kosketus ärsyttää. Ollaan erilaisia. Miehelle pitää kaikesta melkein sanoa kun muuten ei tajua. Esim. että pesetkö vaatteitasi, laitatko ne kuivumaan, siivoatko keittiön ja pyyhitkö myös pöydät jne. Ei vaan jaksa. Muitakin juttuja on.
Tuntuu vaan että itse olen nykyään jo parisuhdemarkkinoilla aivan out. Kun lapsia ja en ole enään samassa kuosissa kuin 20v ikäisenä. Huolehdin itsestäni ja meikkaan ja minulle sanottu että olen luonnollisen kaunis (mies sanonut) mutta silti tuntuu etten pärjää näille 24v pimatsuille joilla lisäksi korkeakoulututkintokin.
Tää maailma vaan niin epäreilu paikka!
Kommentit (21)
että sinä saisit paremman näköisiä miehiä, kuin ne 20v korkeakoulutetut pimatsut? :) Sittenkö uskaltaisit erota?
Enkö mä ollut aika realistinen? Mutta siis turhauttaa tämä. Kyllähän se niin on että ne vapaat 30+ miehet haaveilee siitä korkeakoulutetusta 25v naisesta. Se on totuus. Eipä siinä 30+ yh-äideillä ole varaa paukutella henkseleitä.
Mutta kun en näe mitään valoa tässä tunnelissa. =(
ap
ukkoon meinaan. Tuossa neljän maissa jauhoi, että lähdetään kaikki kauppaan, kyllä sä ehdit tehdä ruuan myöhemmin. (Meillä yleensä viideltä ruoka.) No, sitten lähdettiin, ei kun vaatetta 1v. ja 2v. lapsille niskaan, itselle vähän meikkiä ja vaatteen vaihto.
Miehellä kiire kuten aina. Kun viimein tämän nuoremman kanssa selviän ulos, ukko seisoo tumput suorana esikoisen kanssa auton vieressä, ja kysyy eikö minulla ole avaimia. No ei, kun en ole kuskiksi menossa. Eikun avaimia hakemaan.
Prismassa pysähdyn heti sisääntulon jälkeen vilkaisemaan pojalle paitaa, ja mies menee lasten kanssa menojaan. Hän nääs yleensä ostaa ruuat. Juttelen hetken ruokapuolella tuttavan kanssa, perhe vilahtaa vähän matkan päässä, ei sano mitään. Aikaa kuluu, ja alan ihmetellä, kauanko maitojen ja jugurtin kerääminen kärriin vie. Kävelen koko suuren kaupan läpi, ei ketään. Puhelimeen ei ole tullut viestiä saati soittoa. En löydä heitä, ja lähden ulos. Perhe istuu parkkipaikalla autossa.
Kysyn, että eikö sit tullu mieleen huikata, että ovat lähdössä. Vastaa, että joo, ooteltiin kassan luona. Kun kysyn, että mistä olis pitänyt tietää tulla jonkun kassan luo oottamaan, niin on sitä mieltä, että kassallehan mennään kun ostokset on tehty. Joo-o, mut kun sekin voi viedä kymmenestä minuutista lähes tuntiin... Ja puhelinta ei TIETENKÄÄN ottanut mukaan. Kotiin tultua hänellä ei TIETENKÄÄN ole kotiavaimia. Koska ukot on lapsia ja äippien pitäis tajuta hoitaa kaikki noin hankalat jutut vissiin... voi viude että taas ottaa kupoliin. Olisin voinut oikein hyvin olla lasten kanssa ruuanlaitossa, tai ainakin kuopuksen kanssa.
Pahinta on se, että miehen mielestä kaikki muut toimintatavat on aina väärin, ja hänen just se oikea. Vaikka kaikki maailman muut ihmiset toimisivat toisin, niin silti hän on oikeassa. Jepa jee.
meilläkin ukko monesti suuttuneena lähtenyt kaupasta pois ilmoittamatta ja ostanut vaan omat ruokansa. Itse etsin tosi kauan kaupasta miestä ja etin kassoiltakin. Oli mennyt autoon. Äsken lapsella oli joku kriisi ja sanoi ettei isi voi kaikkea ratkaista vaan kysy äidiltä. Niin...minun pitää kaikki ratkaista. Voi elämänkevät!! Ja näitten äidit on varmaan sitä mieltä että ovat synnyttäneet jumalasta seuraavan tänne maapallolle. Huoh....ei lohduttanut vaan nyt ärsyttää enkä tiedä mitä tehdä.
ap
....mutta nauruhan tässä tuli, kun näitä luki =DD Semmosta se elämä vaan on (mun omakin elämä tuon oman mieheni kanssa), mutta mikä saa sut ap kuvittelemaan, että se ois jotenkin erilaista jonkun muun kanssa? Haasteet (erilaiset tai jopa samanlaiset) ne ois uudessakin suhteessa edessä kunhan ihana alkuvaihe on kadonnut. That's life! Koita vaikka puhua ukolles, vaikka sillain ihan fiksusti, ihminen se mieheskin on :) mukavaa sunnuntai-illan jatkoa!
mutta vuosien varrella on hiljallee edistytty... Kielsin esim. heti alkuun miestä sanomasta minua ÄIDIKSI (huh huh!).
Kuitenkin siedän miehen aloitekyvyttömyyden monissa asioissa (on jo oppinut tarttumaan esim. imuriin, mitä alkuaikoina ei voinut kuvitellakaan), kun kuitenkin on lähes raitis, ei tuhlaa rahoja holtittomasti, käy töissä, leikki lasten kanssa, ei petä, hauku tai hakkaa jne...
No mutta mun mies ei petä (tai no kerran tuli naiselta rakkauskirje kotiin kun olin raskaana) epäilen että nainen oli pimeä. Sitten ei hakkaa, ei juo tai käytä rahoja miten sattuu ja käy töissä. Mutta siis haukkuu minua aina riidoissa inhottavilla nimillä. Ja eilen muiden ihmisten seurassa teki minusta naurunalaisen ja minusta sai kuvan että olen joku hitler ja mies pyhimys.
ap
No mutta mun mies ei petä (tai no kerran tuli naiselta rakkauskirje kotiin kun olin raskaana) epäilen että nainen oli pimeä. Sitten ei hakkaa, ei juo tai käytä rahoja miten sattuu ja käy töissä. Mutta siis haukkuu minua aina riidoissa inhottavilla nimillä. Ja eilen muiden ihmisten seurassa teki minusta naurunalaisen ja minusta sai kuvan että olen joku hitler ja mies pyhimys.
ap
Kannattaako tälläisen miehen kanssa olla?
ap
liittyykö tuo haukkuminen hitleriksi jne siihen, että, sinä olet vastuussa asioista, ja hänllä on pikku pojan rooli? oletteko keskusteleet asiasta?
meillä kans miehellä ärsytti ja joskus vieläkin ärsyttää tosi paljon se, että minä komennan häntä, kun ei hän muuten tajua toimeen tarttua. ollaan puhuttu asiasta sata kertaa, ja pikku hiljaa hän on alkanut ymmärtää tätä kuviotamme. että minun on "pakko" häntä komentaa, jos en halua marttyyrina yksin tehdä kaikkea. ja että hän voi välttyä komentelulta, jos itse käyttää aivojaan ja osallistuu esim. kodin töihin.
on tämä vuosien saatossa tuottanut tulostakin...
itse en hyväksyisi sitä, että mies haukkuu minua muiden kuullen tai kotonakaan. asiallista kritiikkiä otan kyllä mielelläni vastaan - en tosiaankaan ole mikään jeesus itsekään, mutta haukkumista en siedä, enkä sitä itsekään harrasta.
Ei haukkunut hitleriksi vaan sen käsityksen sain. Sanoi että hänellä menee tunti aamulla kodin ja keittiön siivoukseen. Mitä en voi uskoa. Korkeintaan 20min. Ja sanoi, että minä soitan hänelle töihin jos joskus on sänky petaamatta. Tämä on silloin kun ei ole pariin päivään siivonnut niin silloin soitan. Tästä sai vaan sen kuvan että olen kamala ja hän on hyvä.
Tekee numeron omasta siivoamisestaan aina. Itse en tee omasta siivouksesta numeroa (en hänen mielestään siivoa yhtä paljon kuin hän). Minusta siivous kuuluu yhteisiin töihin.
Tuo haukkuminen riidoissa on sellaista alistamista. Haukkuu hulluksi ja huoraksi (pyytää yleensä anteeksi).
Niin ja hänellä vissiin oikeus koska olen pettänyt häntä ja olen kärsinyt masennuksesta=hullu
ap
En nyt näiden muiden pikkuhitlerien kommentteihin viitsi puuttua, mutta ota ihmeessä ero!
Minunkin exäni halusi eron vähän kuvailemasi tapaisessa tilanteessa. (Siis sellaisessa, jossa nainen pyrkii määräämään kaikesta ja yrittää saada miehen noudattamaan omaa käsitystään siitä mitä milloinkin kuuluu tehdä).
Itse en varmaan olisi ymmärtänyt erota vielä pitkään aikaan, joten siitä olen exälleni kiitollinen.
Nyt siis seurustelen 26v korkeakoulutetun, fitnessiä harrastavan naisen kanssa. 30+ yh-äiteihin ei ole tarvinnut vilkuilla.
T: M35
Millainen itse olet? Oletko kaljamahainen 35v vk-loppu isä? Niin ja onko korkeakoulututkinto? Vai ottiko uusi vaimokkeesi huonomman miehen mitä itse on? Kannattaisi hänen vaihtaa toiseen jos otti. ;)
ps. kiva jos saan jonkun edes nauramaan.
ap
Ensiksi pitää sanoa että en usko tuollaiseen "huonomman miehen mitä itse on". Tuollaisten lauseiden käyttö viittaa yritykseen trivialisoida ihmissuhteita jonkinlaiseksi kilpailuksi. Siis samaan tapaan kuin nyt jo muodista menevien termien ylemmän/alemman tason mies, alfa jne. käyttö.
En ole viikonloppuisä, lapset ovat luonani noin suunnilleen puolet. Kaljamahaa ei näillä treeneillä päässe syntymään vaikka yrittäisi. Korkeakoulututkintoa ei löydy kun en toistaiseksi ole pitänyt sen hankkimista siihen tarvittavan ajan arvoisena. Palkka ja asema on kyllä huomattavasti paremmat kuin keskimääräisellä maisterilla.
Ensiksi pitää sanoa että en usko tuollaiseen "huonomman miehen mitä itse on". Tuollaisten lauseiden käyttö viittaa yritykseen trivialisoida ihmissuhteita jonkinlaiseksi kilpailuksi. Siis samaan tapaan kuin nyt jo muodista menevien termien ylemmän/alemman tason mies, alfa jne. käyttö.
En ole viikonloppuisä, lapset ovat luonani noin suunnilleen puolet. Kaljamahaa ei näillä treeneillä päässe syntymään vaikka yrittäisi. Korkeakoulututkintoa ei löydy kun en toistaiseksi ole pitänyt sen hankkimista siihen tarvittavan ajan arvoisena. Palkka ja asema on kyllä huomattavasti paremmat kuin keskimääräisellä maisterilla.
Hmm, eli selvästi pidät itsestäsi huolta/olet aina pitänyt ja myöskään palkkasi ei ole huono. Alkaako jopa 4:lla? Tuollainen mies varmaan voisi saadakin 25v korkeakoulutetun naisen joka haluaa alkaa äitipuoleksi. Mutta nythän sun lapsilla on uusi hyvä malli äitii! Eli ero kannatti kaikinpuolin?
Mun mies ei ole koskaan huolehtinut itsestään! Jos alkaisi huolehtimaan niin epäilisin suhdetta varmaan. Myöskään palkka ei yllä miesten keskivertoon edes vaikka onkin projektipäällikkönä ja firmasta osuus. Tekee paljon ilmaista työtä myös eikä pidä lomiaan ja stressaantuu lomista meidän kanssa.
ap
T. Ohis
Kääk, ei kait vaan tässä ole kyseessä valelääkäri kun ei koulutusta, mutta korkea palkka : DD
T. Seko
uppista