Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka tulleet uskoon tai lapsenne on tullut uskoon, kokemuksia kaipaisin.

Vierailija
30.10.2011 |

Minulle ollaan aina opetettu pienestä pitäen, että uskovaiset ovat kapea katseisia ihmisiä ja elävät tiukkien sääntöjen ja valintojen keskellä. He eivät osaa tehdä mitään muuta, kun julistaa ja tyrkyttää omaa uskontoa. En myös pienenä saanit leikkiä Jehovien yms. kanssa. Ajatukseni on elämän myöntä vähän löysentynyt, mutta täytyy myöntää, että olen vieläkin erittäin pessimistinen uskovaisia kohtaan. Olen myös omaa ajatusmaailmaa mieheni kanssa kertonut lapsillemme ja oli itsestään selvyys, että emmme kasta lapsia yms. Olemme kertoneet lapsillemme, että Jumalaa ja Jeesusta ei ole olemassa ja raamattu ei ole totta.

Nyt tilanne on siis se, että esikoiseni 15v on todella kiinnostunut eri uskonnoista ja myönsi eilen, että uskoo Jumalaa ja Jeesukseen. Minulle se oli erittäin suuri pommi. Pelkään, että lapseni ei voi enää nauttia elämästä yms. Tämä oli kyllä jo aavistettavissa, koska halusi käydä rippikoulun, vaikka kuinka ehdotimme prometheusleiriä. Kavereita hänellä on ollut aina vähän ja saiki riparilta muutamia ystäviä. Mutta nyt tutustunut tyttöön, joka on ilmeisesti helluntalainen. Tyttö myös kertoi, että aikoo alkaa käymään useammin hellareiden tilaisuuksissa. Nyt siis pelkään, että tyttö liittyy hellariksi.

Miksi nyt tänne kirjotin ja avauduin, kaipaan teiltä uskoon tulleilta tai teiltä, joiden lapsi on kääntynyt uskovaisekse, kokemuksia. Miten teidän/lapsesi elämä on muuttunut? Onko muuttunut postitiiviseen suuntaan?

En kaipaa nyt mitää paskaa niskaan, vaan ihan asiallisia vastauksia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka saa juoda alkoholia ihan hitusen? lapsesihan oli 15-vuotias. olisitko onnellinen jos hän joisi rankasti??????

Ajattelen myös lapsen kohdallani sitä, että miten usko rajoittaa häntä aikuisena. Tai mitä hän saa siitä uskosta aikuisena. En ajattele nyt vain tätä hetkeä.

Vierailija
22/28 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tullut uskoon siitä huolimatta. Sanoisin, että uskoontulo on parasta, mitä lapsellesi voi tapahtua. Uskon, että se, että olette kieltäneet Jeesuksen olemassaolon, on ollut myötävaikuttamassa hänen etsintäänsä. Niin ainakin koen omassa tapauksessani olleen. Itse näin teini-iässä Jumalan rakkauden, joka paistoi uskovista ihmisistä ja sen ansiosta tulin vakuuttuneeksi siitä, että Jeesus elää. Se rakkauden ilmapiiri, joka oli seurakunnassa, oli jotain niin erilaista, kuin mitä olin vanhemmiltani saanut ja lapsuuskodissani kokenut. Turha pelätä, että elämästä ei voi enää nauttia uskoontulon jälkeen. Sitten se nauttiminen vasta alkaa! Voisin hehkuttaa sitä asiaa vaikka koko illan, mutta hillitsen itseni ja lopetan tähän ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämän laatuni on huomattavasti korkeampi kuin aikaisemmin. Esimerkikisi jos aijattelee uskovan aikuisen elämää...joo ei alkoholia, mutta sitä ei oo tehnyt mieli kun elämällä on jo sisältö on jo hauskaa vaikka ei juo on sydän täynnää onnea ja unelmia usko elämään ja Junmalaan. Mieheni ei toikkaroi kotiin mistään, meillä ei ole riitoja menoista...kumpikaan ei törttöile humalassa , arvot samanlaiset ja kohdallaan.... En ole itse missään tapauksessa kokenut jääneeni mitenkään paitsi mistään elämässä..päin vastoin tämä on ollut elämäni rikkainta aikaa. tsemppiä perheellenne. Toivon että pystyt tukemaan ja hyväksymään rakkaan lapsesi sellaisena kuin hän on..valitsi ikuisuutensa kummassa tahansa paikassa vietettäväksi.

Vierailija
24/28 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko määritellä, että mitä on tämä sitä sun tätä, mitä ei saa tehdä.

Tarkoitan nyt tälläisiä, mitä raamatussa kuulemma lukee. Ei esiaviollista seksiä, ei alkoholia, pitää levittää Jumalan sanaa. Tuollaisia määräyksiä, jonka alaisena pitää uskovaisena sitten elää.

eivät suinkaan. Kun ihminen on uskossa, hän haluaa seurata Jeesusta ja Jumalan tahtoa. Kuka äiti haluaa lapsensa harrastavan esiaviollista seksiä ja juovan alkoholia? ethän nyt vain provoile?

Vierailija
25/28 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ainakin saan juoda alkoholia, jos haluan. Ei Raamattu sitä kiellä. (Raamattu kieltää vain humaltumisen). Mutta kun en halua juoda alkoholia. Miksi joisin, kun elämä on niin upeaa ilmankin alkoholia? Jos joku uskova juo alkoholia, niin se on ihan fine. Joku voi nauttia hyvistä viineistä ruuan kanssa ei se ole mikään ongelma. Harva uskova vain haluaa juoda, koska uskovat ovat saaneet maistaa jotain niin paljon parempaa eli Jumalan rakkautta.

Vierailija
26/28 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan nyt tälläisiä, mitä raamatussa kuulemma lukee. Ei esiaviollista seksiä, ei alkoholia, pitää levittää Jumalan sanaa. Tuollaisia määräyksiä, jonka alaisena pitää uskovaisena sitten elää.

eivät ne ole määräyksiä, eivät suinkaan. Kun ihminen on uskossa, hän haluaa seurata Jeesusta ja Jumalan tahtoa. Kuka äiti haluaa lapsensa harrastavan esiaviollista seksiä ja juovan alkoholia? ethän nyt vain provoile?

En provoile. Minulla on sellainen käsitys, että ne on sääntöjä. Mutta minulla taitaa sitten olla vääränlainen käsitys. Niinkuin aikaisemmin tuolla kerroin, et paljon olen saanut irti tästä ketjusta ja paljon uutta oppinut. Ja täytyy myöntää, että ihan vääränlainen käsitys minulla on uskovaisista ollut, jos nyt täällä uskovaiset kertoilee totta

Vierailija
27/28 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääriä käsityksiä? Olet automaattisesti uskonut vanhempiesi mielipiteisiin (lue aivopesuun) ja viet näitä mielipiteitä suoraan lapsillesikin. Miehesi olet valinnut sellaisen, joka vain vahvistaa omia käsityksiäsi. lapsena et ole saanut edes leikkiä toisin ajattelevien kanssa. Aikamoinen sääntö sekin, eikö totta!

Onko kaikilla ateisteilla tällaisia sääntöjä, etteivät edes lapset saa leikkiä kuin samalla tavoin ajattelevien kanssa? ja etteivät vanhemmat voi kertoa, että erilaisia tapoja uskoa on olemassa?

eivät ne ole määräyksiä, eivät suinkaan. Kun ihminen on uskossa, hän haluaa seurata Jeesusta ja Jumalan tahtoa. Kuka äiti haluaa lapsensa harrastavan esiaviollista seksiä ja juovan alkoholia? ethän nyt vain provoile?

En provoile. Minulla on sellainen käsitys, että ne on sääntöjä. Mutta minulla taitaa sitten olla vääränlainen käsitys. Niinkuin aikaisemmin tuolla kerroin, et paljon olen saanut irti tästä ketjusta ja paljon uutta oppinut. Ja täytyy myöntää, että ihan vääränlainen käsitys minulla on uskovaisista ollut, jos nyt täällä uskovaiset kertoilee totta

Vierailija
28/28 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARVOT!!!`Tiedätkö mitä se sana tarkoittaa?Jokaisella on tiettyjä arvoja ,jonka mukaan haluaa elää.Jonkun mielestä muovipusseja pitää välttää.Jonkun mielestä lattiat on ehdottomasti pestävä joka perjantai.Jonkun mielestyä joululaatikot on ehdottomasti tehtävä itse... =)).

Jonkun mielestä raamattu antaa vastauksen niin moneen asiaan,ettei voi sitä ohittaa.Itse sain tulla uskoon aikuisena ja se on paras juttu mitä voi olla.On turvallista luottaa Jumalan huolenpitoon,voi rukoilla kaikki ilot ja murheet.Minä saan omistaa ihanan miehen ja lapset isän,joka ei juo/polta/huoraa/oon aikuinen /vastuullinen perheenpää.Olen luonteeltani villi ja iloinen,pukeudun kauniisti,laitan kotia,olen yrittäjä unelma-ammatissani ja saan kiittää siitäkin Jeesusta!En juo viinaa enkä polta tupakoi,se vaan ei sovi naiselle.Tämän opin jo kotona ei-uskovaiselta äidiltäni,se oli siis hänen arvonsa!Lepo vaan tyttären suhteen!Tärkeintä on tasapainoinen seurakunta ja niinkauan kun näet tytössäsi ILOA ,on hän varmasti oikealla tiell'ä!PS.mielestäni sinunkin pitäisi mennä katsomaan sinne srk ,missä tyttösi käy!Mene vaikka helluntaisrk joulujuhlaan,ne on aina niin lämminhenkisiuä!Siunausta ja halit sulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän