Vauvaa pulloruokkivat, kysymys maitomääristä?
Kommentit (13)
1-2 viikkoinen syö jotain 30 milliä kerralla. Pieni maha ei vedä enempää!
1-2 viikkoinen syö jotain 30 milliä kerralla. Pieni maha ei vedä enempää!
Sinun olisi pitänyt kertoa tuo meidän lapsille....
Kaksiviikkoinen juo muutamia kymmeniä millilitroja kerrallaan, meillä n. 70 ml - 1 dl per kerta. Esikoinen söi vähemmän kerrallaan ja useammin, kuopus enemmän kerrallaan ja harvemmin.
Laita pulloon desin verran maitoa ja katso, paljonko menee. Iltaisin ja öisin menee yleensä enemmän kerrallaan kuin päivisin.
Mut riippuu vauvastakin, meidän söi aina epäsäännöllisesti ja tosi pieniä annoksia.
40ml 8 kertaa vuorokaudessa. Aina sama annos, koska meni nenämahaletkuun.
säännöllisesti 70 ml/kerta ja aina 3 tunnin välein.
Ja etteikö pieni maha muka vedä? Tyttäreni syntyessä hänellä oli niin kova nälkä, että antoivat kolme kertaa peräkkäin 20 ml annoksen maitoa (eli 60 ml) ennen kun tyttö oli tunnin ikäinen! Ja silti vauva itki lisää, mutta kokenut kätilö sanoi vähän pelästyneenä, ettei uskaltanut antaa enempää vastasyntyneelle.
Itse olin pari päivää ennen synnytystä ilman ruokaa, pelkässä tipassa, kun raskausmyrkytys oli niin paha ja oksetti. Ehkä sillä oli vaikutusta ja vauva siksi nälkäinen, mutta kyllä sen napa veti. :D
Ja etteikö pieni maha muka vedä? Tyttäreni syntyessä hänellä oli niin kova nälkä, että antoivat kolme kertaa peräkkäin 20 ml annoksen maitoa (eli 60 ml) ennen kun tyttö oli tunnin ikäinen!
Kai te äidit tiedätte minkä kokoinen on vastasyntyneen maha? Se on ihan minikokoinen, sinne ei MAHDU enempää kuin se 20ml. Tietty kun sinne työntää enempi, se venyy. Aika surullista, tän takia kannattaa aluksi vain imettää jos pystyy.
Kai te äidit tiedätte minkä kokoinen on vastasyntyneen maha? Se on ihan minikokoinen, sinne ei MAHDU enempää kuin se 20ml. Tietty kun sinne työntää enempi, se venyy. Aika surullista, tän takia kannattaa aluksi vain imettää jos pystyy.
yhtälö, jossa mahaan ei yksinkertaisesti MAHDU enempää ruokaa, paitsi mahtuu, koska maha venyy?
Ja olisiko lapsen pitänyt antaa huutaa nälkäänsä, kun itse olin vielä heräämössä? Ja ennenkaikkea olisiko minun pitänyt kyetä estämään hoitajaa osastolla syöttämästä lapselleni korviketta, kun itse makasin 6 kerrosta alempana heräämössä?
Mitään ongelmia ei kyllä tuosta syötöstä aiheutunut myöhemmin, se vaan oli esimerkki siitä, miten sinne vauvan mahaan kyllä mahtuu juuri sen verran ruokaa kun se vauva haluaa. Sitten puklaa kyllä ylimääräiset ulos.
Plus tissit päälle. Aina annoin ensin rinnasta. Pari päivää ja sai jättää pullon pois. Lypsyä saattoi vetää 80-100ml kysymäsi ikäisenä.
Lapsi ei voi syödä liikaa maitoa. Ylimäärä tulee kyllä puluna pois jOs on ahminut.
Tai ei siis syönyt noin paljon, mutta olisi pitänyt lastenlääkärin mukaan.
Muistaakseni jotain desiä kerrallaan, keskimäärin.