Lapsiperheiden oksettavimmat tavat.
Olen itsekin perheellinen, mutta muutamat tuttavien tavat ällöttävät:
-Taaperon p*skavaippa jätetään (kylässäkin) keittiön roskikseen haisemaan. Ja kun kyseessä on taapero joka syö samaa ruokaa, kuin aiukuiset niin se p*ska todella haisee!
- Vauvan pylly pestään (kylässäkin) keittiön lavuaarissa jos vessassa on tavallinen hana.
- Kun lapselle tulee kakka housuun vanhemmat toteavat "vaihdan vaipan kotona". Ja tämä kun istutaan kahvipöydässä ja taapero pyörii siinä ympärillä. Mukava juoda sitten pullakahvit siinä paskan käryssä.
Kommentit (75)
myös kylässä, kun kotonakin teen niin. Ei kai ne sen kummemmin haise kuin pissavaipatkaan, kun kakathan kipataan vessanpönttöön. Ei kai kukaan sentään kakkoineen päivineen vaippaa roskiin laita? Sekajätteeseen ei edes saa laittaa ihmisperäistä ulostetta. Maitokakkavaipat menee tietysti sellaisenaan, kun se ruikuli imeytyy vaippaan, mutta eka kirjoittaja kyllä puhui isommasta lapsesta.
No nyt ihan naurattaa! Vai kippaat sinä taaperon paskat vaipasta pönttöön? Raavit vissiin kätösilläsi sen soosin sieltä vaipan sopukoista, jos ei kerran "saa" laittaa ihmisperäistä ulostetta sekajätteisiin?! :D :D :D Meillä on taapero ja en TODELLAKAAN erikseen kaivele sen vaipoista mitään pönttöön, kun ne harvemmin kiinteitä kikkareita vielä ovat. Jos talossa ei oo vauvoja eikä erillistä vaipparoskista, vaippa menee automaattisesti sinne keittiön roskikseen. Vai pitäiskö mun käsilaukkuun se säilöä ja viedä kotiin? Vaippa kääritään tiukasti rullalle ja laitetaan roskiin. Jos alkaa roskis haista, talonväki vie sitten roskat pois vaikka vähän aikasemmin. Ei siinä sen enempää!!
minäkin ravistan vaipasta kiinteemmät papanat pönttöön ennenkuin laitan muovipussiin haisemasta. outoo jos lapsesi maha on aina niin kuralla?
keskelle keittiötä vääntämään paskaa kun muut syö. Tai että se vaippaikäinen alkaa vääntää paskaa siinä keittiössä tai ruokapöydässä.
Se että joku imettävä äiti kaivaa suonikkaan läskitissin esiin pöydässä ja alkaa imettää taaperoaan. Tai että se taapero kaivaa itse sen ryntään esiin ja ottaa huikat. "Meidän Nicopetteri se on niin omatoiminen ja on vasta 3v!"
Lapsi otetaan kivasti mukaan siihen kun vieraille laitetaan ruokaa ja ruuanlaiton lomassa se lapsi sitten nuolee kaikki ruuanlaittovälineet. "Eihän se ole vaarallista, vain lapsen sylkeä!"
Pissa seisoo potassa päiväkausia ja lopulta kuivuu siihen. Ja haju on sen mukaista. Tai kestovaippoja säilötään päiväkausia ennen pesua.
Pikkutytöllä on kesällä hameen alla vain pikkarit ja istuu sitten reteesti jalat levällään. PArhaimmassa tapauksessa vielä kaivaa haaroväliään.
Lapsi kaivaa nenäänsä ja liimaa räkäpalleroita sohvan tai pöydän alle. Ällöttävimmät kakarat kaivaa kielellä nenäänsä.
Ällöttävin tapa se ettei opeteta käytöstapoja lapsille. Tai edes yritetä.
Ei minun lapsen maha ole kuralla. Kakka on vain pehmeää, siinäpä se. Kiinteitä kipattavia kikkareita on tullut vain muutaman kerran koko aikana, eikä tuo minun mielestäni niin ihmeellistä ole.
toi suonikkaan läskitissin esille kaivaminen joka tilanteessa varsinkin jos lapsi käyttää tuttina sitä ja 2 minuutin välein ja taas se tissi on siinä näkökentässä :) suotavaa olisi että menisi hieman syrjempään tai peittäisi edes hitusen paidalla tai harsolla. varsinkin lähemmäs 3 vuotiaiden tissin lutkutus on ällöttävää ja saa karvat pystyy jos pitää jokaisen leipähaukun jälkeen ottaa muutamat jonnijoutavat imasut..
- Kun lapselle tulee kakka housuun vanhemmat toteavat "vaihdan vaipan kotona". Ja tämä kun istutaan kahvipöydässä ja taapero pyörii siinä ympärillä. Mukava juoda sitten pullakahvit siinä paskan käryssä.
Ehkä vanhemmat on jotenkin tottuneita tuohon hajuun, tai se on luonnon järkkäämä suojakeino, ettei haista, mutta muille se haju on karmea.
Surukseni olen vielä saanut hyvän hajuaistin ja sen, että tietyistä hajuista laatta lentää aika helposti. Noloa. Nauti siinä sitten kahvista.
keittiön tiskialtaassa??
Jos vessaa ei ole käytössä, niin sitten otetaan pesuvati, joka on vain tuota käyttöä varten ja pestään sonnat siinä. Vesi heitetään sitten vaikka kukkapenkkiin, ellei muuta paikkaa ole.
Miten tiskiallas desinfioidaan paskan jälkeen..hyi.
Inhottaa, kun jotkut harjaavat lastensa tai omia hampaitaan muualla kuin vessassa, kuljetaan harjat leuoissa ympäri taloa. Minun keittiössäni ei kyllä huuhdota hampaita.
Paskavaipat keittiössä on vihoviimeinen juttu, vähän pitäisi ajatella muitakin.
Ärsyttää huonotapaiset lapset, joihin vanhemmilla ei ole otetta tai vieraat, jotka tulevat kylään ja antavat kaiken ajan jälkikasvulleen.
Inhottaa myös sairaina tai toipilaina kylään tulevat vieraat.
varmaan kamala vieras, mutta juoksen tosiaan taaperon perässä ja otan toisinaan mukaan vessaankin, en kaatumisten tai ikävän takia, vaan siksi, kun pelkään lapsen rikkovan jotain kylässä kun on tarve koska ihan kaikkeen mahdolliseen.
Kakat hoidan niin, että mukana on aina pieni muovipussi, johon vaipan laitan. Pussi vaippalaukkuun ja lähtiessä ulkona roskikseen. Vessassa pyyhin lapsen pyllyn kosteuspyyhkeellä. Ei lapsettomien kavereiden tarvitse sietää kakkaa keittiön roskiksessaan. En olisi itsekään ennen sietänyt.
ainoo ihminen jolla on vaipparoskis kylpyhuoneessa?? Ei maksanut paljon vaikka stockmannilta ostin.Siinä on joku juttu joka sitoo hajut sisälle ja vaihdettava se kasetti josta tulee pusseja.
Meilläkin haisi kakka koko ajan. Itse siihen tottui, mutta mahtoi olla vierailla sietäminen. Vaipan saatoin vaihtaa vaikka olohuoneessa.
joillakin, mutta sitten taas onko niitä lapsiperheitä pakko ottaa kylään jos niin ällöttää tai ärsyttää? Kyllä ne pian lopettaa soittelemasta, jos olette aina kysyttäessä varattuja esim. kauppareissun takia.
Minä pesen vauvan pyllyn vessassa ja jos se ei ole mahdollista/tarpeellista joskus, niin kosteuspyyhkeitä on vaippakassissa sen takia. Samoin vaippakassista löytyy pieniä muovipusseja, joihin käytetyn vaipan pistän ja sitten siinä heitän tutumman kaverin luona muiden roskien sekaan ja vieraammassa paikassa vaippakassiin, josta sitten ulkoroskikseen. Hyvä kaveri varmaan uskaltaa sanoa, jollei sitä vaippaa saa laittaa sinne keittiön roskikseen?
Mautonta käytöstä, siis oikein tätä minäminäminä-nykyitsekkyyttä ja jotakin esiintymisenhalua kai supermahtimammaäitiydessään. Vois kiitos vaan mennä sillälailla korrektisti ja ihan tavallisen luontevasti jonnekin vähän sivummalle, kun se ihmisutareen heiluttelu ei nyt vaan tosiaankaan ole kovin kivaa käytöstä muita (ainakaan ruokailevia) aikuisia ihmisiä kohtaan.
Hyvänä ällötyskakkosena tuo kakkavaipan vaihto tai potalle istuttaminen jossakin keskellä olohuonetta ihmisten seurustellessa! Tai toisten ihmisten kotona sohvan tai petivaatteiden sotkeminen ilman alustaa vaippaa vaihtaessa. Siis kuinka vaikeaa olisi olla hieman huomaavaisempi muita ihmisiä kohtaan!!! Varmasti on joo elämäntapamamman oma nenä tottunut kultamussunsa löyhkääviin tuotoksiin, mutta muita se saattaa ihan oikeasti kuvottaa. Ei millään pahalla, arvon maailmannavat! On kuitenkin yleensä tapana huomioida muitakin ihmisiä, eli kaikenlaiset vessajutut kuuluvat sivistyneesti vessaan. Kiitos!
Jos joku yrittäisi alkaa pestä yhtäkään persettä meidän keittiössämme, niin yritykseksi jäisi. TSIISUS! En nyt usko tuollaisen ylilyönnin kovin yleistä kuitenkaan olevan. Kylläpä ovat alkeellisia tavoiltaan jotkut!
Meilläkin haisi kakka koko ajan. Itse siihen tottui, mutta mahtoi olla vierailla sietäminen. Vaipan saatoin vaihtaa vaikka olohuoneessa.
Meidän talossa naapurien hajut alkoivat levitä rappuun sen jälkeen kun saivat vauvan. En voi käsittää, mitä he muhittavat kämpässään kun niin löyhkää. Haju on sellainen happaman, pilaantuneen maidon katku. Onko heillä jokin kestovaippasammio etikkaliemineen eteisessä ovenpielessä hautumassa vai mitä ihmettä? Joka kerta kun ovi avataan, lemu syöksyy rappuun. Muuten ovat siistejä ihmisiä, mutta ihmettelen että eivätkö todella huomaa itse hajua.
vaihtaa vauvansa vaipat keskellä olohuonetta. Meillä oli toki pieni vessa ja aika pieni kylpyhuonekin, joten ymmärrän, että olisi ollut vaikeaa ahtautua sinne vessaan vauvan kanssa, mutta ehkä vähän syrjemmälle esim. eteisen lattialle tai sitten ihan kysymällä, että missä voisin vaihtaa vaipan vauvalle. Meillä olisi saanut vaihtaa makuuhuoneessa sängyn päälläkin, mutta kun olohuoneen matolla oli niin kätevää vaihtaa vaippaa ja todeta sitten, että oho, täälläpä on kakat... Kiva siinä koko porukan on haistella niitä kakkoja ja ihastella sitten sitä vaippaa, jota ei viedä lainkaan roskikseen.
Kaikki tuntemani äidit myös laittoivat sen kakkavaipan keittiön roskikseen, koska ei vauvan kakka kuulemma haise. No, minun nenääni haisi!
Kun sain oman vauvan, meillä oli vauvan huoneessa hoitopöytä, jolla vaihdettiin oman vauvan vaippa. Vauvan huone oli lähellä vessaa ja hoitopöydällä oli lisäksi laiskempia vieraita varten kosteuspyyhkeitä. Silti vaikka oman vauvani vein hoitopöydälle vaipanvaihtoon, ei yksi äitituttu tähän suostunut, kun kokenut äiti kuulemma osaa vaihtaa vaipan missä vaan...
Lisäksi minä laitoin aina kyläpaikassa kakkavaipat muovipussiin ja vein itse roskiin, mutta näiden omaa keittiötäni hajuilla terrorisoineiden äitien ajattelin antaa maistaa vähän meidänkin vauvan hajuja! Eipä käynytkään heille, vaan minua kehotettiin hyvin tiukasti viemään vaipat itse piharoskikseen hajujen takia. Että heidän vauvan kakat eivät haise mutta meidän kyllä haisi!
Inhosin myös erään äitituttuni tapaa antaa vauvalleen ilmakylpyjä vaipanvaihdon yhteydessä. Hakipa vielä makuuhuoneesta viltin, että vauva ei palele ja ihmetteli sitten, kun vauva teki pissat. Kiltisti hain uuden viltin ja vauva pissasi siihenkin hetken päästä. Ei tullut anteeksipyyntöä äidiltä.
Minun tuttavapiirissäni tosin kaikki ovat osanneet imettää mielestäni toisia ajattelevasti. Kahvipöydästä ja ruokapöydästä on poistuttu olohuoneen sohvalle imettämään ja sieltä on pystytty juttelemaan rennosti (sohva aivan keittiön oven vieressä). Kun on ollut isommat juhlat, kaikki ovat imettäneet makuuhuoneessa.
Eräs äiti oli sitä mieltä, että hänen taaperonsa saa koskea kaikkeen. Se oli raivostuttavaa. Jos siis lapsi halusi jonkun esineen, äitinsä antoi sen hänelle, vaikka kyse olisi ollut lasiesineestä. Pari esinettä meni sitten rikkikin, kun lapsen piti saada niitä ihastella. Itsäeni harmitti tosi paljon - ei lasiesineiden takia, koska olivat ihan taviskamaa vaan siksi, että piti imuroida lasinsiruja vain, koska lapselta ei saanut kieltää mitään.
3-vuotiaan lapsen paskavaippa vaihdettiin meidän olohuoneen matolla. äiti siivosi pyllyn liinoilla ja lapsi piti jalkojansa kattoa kohden. :O
pikkuvauvan vaipan saa vaihtaa vaikka meidän sängyllä. taaperoitten peput on hyvä suihkuttaa pytyllä istuessa. oppivat oleen pytyllä.
myös kylässä, kun kotonakin teen niin. Ei kai ne sen kummemmin haise kuin pissavaipatkaan, kun kakathan kipataan vessanpönttöön. Ei kai kukaan sentään kakkoineen päivineen vaippaa roskiin laita? Sekajätteeseen ei edes saa laittaa ihmisperäistä ulostetta. Maitokakkavaipat menee tietysti sellaisenaan, kun se ruikuli imeytyy vaippaan, mutta eka kirjoittaja kyllä puhui isommasta lapsesta.
No nyt ihan naurattaa! Vai kippaat sinä taaperon paskat vaipasta pönttöön? Raavit vissiin kätösilläsi sen soosin sieltä vaipan sopukoista, jos ei kerran "saa" laittaa ihmisperäistä ulostetta sekajätteisiin?! :D :D :D Meillä on taapero ja en TODELLAKAAN erikseen kaivele sen vaipoista mitään pönttöön, kun ne harvemmin kiinteitä kikkareita vielä ovat. Jos talossa ei oo vauvoja eikä erillistä vaipparoskista, vaippa menee automaattisesti sinne keittiön roskikseen. Vai pitäiskö mun käsilaukkuun se säilöä ja viedä kotiin? Vaippa kääritään tiukasti rullalle ja laitetaan roskiin. Jos alkaa roskis haista, talonväki vie sitten roskat pois vaikka vähän aikasemmin. Ei siinä sen enempää!!
on kakka ollut sellainen läjä tai pötkylä, että sen voi kipata vaipasta pönttöön. Ei sen kummemmin tartte raaputella vaippaa, oletkos ihan hassu. Kotona meillä kyllä käytetään yleensä kestovaippoja ja niistäkin kakat kipataan pönttöön. Ei tartte mitään suihkutella vaipasta irti.
Mutta ihan pieni vauva. Kuinkas heidän vaipoista kakat kaavitte pois? Suihkuttamalla? Vai ravistelette pöntön päällä niin kauan että tippuu :D tai muuta vastaavaa?
Ja jos joku minun keittiön roskiin yrittäisi viedä paskaisen vauvan vaipan niin kyllä mainitsisin. Keittiön roskis ei ole niitä varten. Ei ainakaan meillä :) Ja btw, meillä ei ole erillistä vaipparoskista :)
Onneks en ole itseäni löytänyt näistä kuvauksista :)
Ei mun ainakaan tulis mieleenkään vaihtaa kakkavaippaa/käyttää lasta potalla keskellä vieraiden seurustelupaikkaa.
Nuo räkä- ja tiskirättijutut oli kanssa kuvottamia, ja siis tiskialtaassa kakkapyllyn pesu...yh...
kun meidän roskiskatos on lukossa ettekä voi sitä vaippapussia sinne ohi mennen viskasta =)
lapsi haisee kuin rankkitynnyri ja saa mut voimaan pahoin varsinkin nyt raskaana ollessani en oo voinu olla sen nuorimmasen kanssa missään tekemisissä yli 3 vuoteen. myös se että tullaan käymään juuri silloin vaikka tiedetään että meillä on päiväuniaika.."
[/quote]
se että lapsikatraan kanssa tullaan ostarille ja annetaan tehdä mitä vaan. Jätskit kädessä vaatekauppoihin ja puseropinot nurin. Ja kun ei saa sanoa mistään mitään. Eihän lapsi tiedä että jätskiä ei saa jättää ostarin ravintolan sohvalle. Katselen tätä joka päivä kun käyn töistä lounaalla. Joskus tekisi mieli syödä seisten kun on sotkettu kaikki tuolit. Meillä ei ole muita lounaspaikkoja lähellä.
kun vanhemmat kulkee paniikissa taaperon perässä ja yrittää epätoivoisesti estää kaikki kompastumiset ja törmäykset. Jotenkin outoa. Ei se taapero siitä rikki mene jos vähän kaatuu.
En myöskään pidä siitä kun monella on takertuvia lapsia ja siitten niiden äidit kylässä oikein ruokkii sitä lapsen takertumista. Otetaan lapsi mukaan vessaan kun käydään itse pissalla, kun ei kestetä sitä jos muksu vähän itkee perään.
Ärsyttävä on eräs ystäväni joka on tosi siisti. No siisti saa olla, mutta hänellä on ärsyttävä käydä kylässä kun ystävä puunaa KOKO AJAN paikkoja. siis ihan tauotta. Hän ei istu hetkeksikään sohvalle juttelemaan vieraiden kanssa vaan häärää ja höösää ja siivoaa ja hinkuttaa. En enää viitsi edes käydä kylässä. Luulisi, että se koti nyt sen hetken voi vähän mennä sekasin kun on vieraita?
Sitten ärsyttää kun jotkut vanhemmat ovat yli innokkaita muksujensa kanssa. Yhdellä kaverilla on kaksoset ja kun ne inahtaa sekuntin sadasosan siellä vaunuissansa, niin sinne ampastaan heti nostamaan ne ylös. Jos ne inahtaa hitusenkin sylissä, niin niitä hytkytetään hullun kiilto silmissä edes takas. Sitten ihmetellään kun on niin rankkaa, niin rankkaa...