Eikö Finnair voisi aloittaa suorat lennot Honoluluun?
Nyt kun Finnairin Aasian strategia kusi, niin mitenkäs olisi suorat lennot Helsingistä Honoluluun? Olisi ainoa eurooppalainen suora yhteys ja voisi olla houkuttelevaa lentää Euroopan maista Helsingin kautta kuin niin, että vaihto jollain isolla ruuhkaisella kentällä kuten Los Angelesissa. Finnairin A350-koneet pystyvät hyvin 11000 kilometrin matkaan (se on itse asiassa suunnilleen sama kuin nykyisen Venäjän kiertävän Tokion reitin pituus).
Kommentit (15)
No ei lentäisi ainakaan sota-alueiden yli.
Vierailija kirjoitti:
No ei lentäisi ainakaan sota-alueiden yli.
Aika monta sote-aluetta jäisi kyllä alle, koska Helsingistä lähdettäisiin suoraan pohjoiseen.
Se loppumatka kannattaa tehdä junalla. Näkee samalla maisemia.
Vierailija kirjoitti:
Se loppumatka kannattaa tehdä junalla. Näkee samalla maisemia.
Alaska-Hawaii-junahan on ihan legendaarinen. Todellinen Once in a lifetime -kokemus.
Taas tämä sama joka on samasta aiheesta kirjoittanut aiemminkin. Ei esimerkiksibkeskieurooppalaiset hyötyisi mitään ajallisesti lentämällä Honoluluun Helsingin kautta. Ihan samassa ajassa pääsevät nyt Vancouverin, San Franciscon, Los Angelesin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama joka on samasta aiheesta kirjoittanut aiemminkin. Ei esimerkiksibkeskieurooppalaiset hyötyisi mitään ajallisesti lentämällä Honoluluun Helsingin kautta. Ihan samassa ajassa pääsevät nyt Vancouverin, San Franciscon, Los Angelesin kautta.
Ajallinen hyöty on vähän lyhyemmän matkan lisäksi se, että ei tarvitse tehdä USA:n maahantuloa jollain ruuhkaisella isolla kentällä, vaan sen voi tehdä siellä Honolulussa ja kivan nopean vaihdon Helsingissä.
Periaatteessa juu, mutta matkustamohenkilökunta menisi kuitenkin lakkoon matkan puolivälissä niin ei siitä mitään tulisi.
Tai mitä jos kiellettäisiin Vihreiltä lentomatkustaminen?
Olisihan se ihan kiva, mutta onkohan kannattava finskille.
lentoemoille vähän lohdutusta, jos olisi yksi lento viikossa, niin voisivat köllötellä siellä aina viikon seuraavaa työvuoroa odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama joka on samasta aiheesta kirjoittanut aiemminkin. Ei esimerkiksibkeskieurooppalaiset hyötyisi mitään ajallisesti lentämällä Honoluluun Helsingin kautta. Ihan samassa ajassa pääsevät nyt Vancouverin, San Franciscon, Los Angelesin kautta.
Ajallinen hyöty on vähän lyhyemmän matkan lisäksi se, että ei tarvitse tehdä USA:n maahantuloa jollain ruuhkaisella isolla kentällä, vaan sen voi tehdä siellä Honolulussa ja kivan nopean vaihdon Helsingissä.
Usan maahantulotarkastus kestää Vancouverissa 5 minuuttia.
Ja muutenkin helpompi tehdä maahantulotarkastus jo matkan varrella kuin vasta perillä pitkän matkustamisen jälkeen. Pääsee heti lentokentältä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ja muutenkin helpompi tehdä maahantulotarkastus jo matkan varrella kuin vasta perillä pitkän matkustamisen jälkeen. Pääsee heti lentokentältä pois.
Kuinkas maahantulotarkastus tehdään matkanvarrella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muutenkin helpompi tehdä maahantulotarkastus jo matkan varrella kuin vasta perillä pitkän matkustamisen jälkeen. Pääsee heti lentokentältä pois.
Kuinkas maahantulotarkastus tehdään matkanvarrella?
Kanadassa voi tehdä ainakin joilla lentokentillä USA:n maahantulotarkastuksen niin, että kone saapuu sen jälkeen USA:aan kuin kotimaan lento ilman siellä tehtäviä rajatarkastuksia.
Aurinkomatkoille joku kiintiömäärä ja sitten vaikka jonkun saksalaisen matkatoimiston kanssa diili, että myyvät sieltä matkapaketteja niin, että vaihtavat Helsingissä konetta.
Kyllä nyt yksi viikkovuoro tulisi täyteen varmasti.
Tai edes Manilaan, sinne riittäisi väkeä ainskin 1 lento viikossa.