Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheiden oksettavimmat tavat.

Vierailija
29.10.2011 |

Olen itsekin perheellinen, mutta muutamat tuttavien tavat ällöttävät:

-Taaperon p*skavaippa jätetään (kylässäkin) keittiön roskikseen haisemaan. Ja kun kyseessä on taapero joka syö samaa ruokaa, kuin aiukuiset niin se p*ska todella haisee!

- Vauvan pylly pestään (kylässäkin) keittiön lavuaarissa jos vessassa on tavallinen hana.

- Kun lapselle tulee kakka housuun vanhemmat toteavat "vaihdan vaipan kotona". Ja tämä kun istutaan kahvipöydässä ja taapero pyörii siinä ympärillä. Mukava juoda sitten pullakahvit siinä paskan käryssä.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kylässä, kun kotonakin teen niin. Ei kai ne sen kummemmin haise kuin pissavaipatkaan, kun kakathan kipataan vessanpönttöön. Ei kai kukaan sentään kakkoineen päivineen vaippaa roskiin laita? Sekajätteeseen ei edes saa laittaa ihmisperäistä ulostetta. Maitokakkavaipat menee tietysti sellaisenaan, kun se ruikuli imeytyy vaippaan, mutta eka kirjoittaja kyllä puhui isommasta lapsesta.

No nyt ihan naurattaa! Vai kippaat sinä taaperon paskat vaipasta pönttöön? Raavit vissiin kätösilläsi sen soosin sieltä vaipan sopukoista, jos ei kerran "saa" laittaa ihmisperäistä ulostetta sekajätteisiin?! :D :D :D Meillä on taapero ja en TODELLAKAAN erikseen kaivele sen vaipoista mitään pönttöön, kun ne harvemmin kiinteitä kikkareita vielä ovat. Jos talossa ei oo vauvoja eikä erillistä vaipparoskista, vaippa menee automaattisesti sinne keittiön roskikseen. Vai pitäiskö mun käsilaukkuun se säilöä ja viedä kotiin? Vaippa kääritään tiukasti rullalle ja laitetaan roskiin. Jos alkaa roskis haista, talonväki vie sitten roskat pois vaikka vähän aikasemmin. Ei siinä sen enempää!!

on kakka ollut sellainen läjä tai pötkylä, että sen voi kipata vaipasta pönttöön. Ei sen kummemmin tartte raaputella vaippaa, oletkos ihan hassu. Kotona meillä kyllä käytetään yleensä kestovaippoja ja niistäkin kakat kipataan pönttöön. Ei tartte mitään suihkutella vaipasta irti.

Mutta ihan pieni vauva. Kuinkas heidän vaipoista kakat kaavitte pois? Suihkuttamalla? Vai ravistelette pöntön päällä niin kauan että tippuu :D tai muuta vastaavaa?

Ja jos joku minun keittiön roskiin yrittäisi viedä paskaisen vauvan vaipan niin kyllä mainitsisin. Keittiön roskis ei ole niitä varten. Ei ainakaan meillä :) Ja btw, meillä ei ole erillistä vaipparoskista :)

Vierailija
62/75 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä pese kakkapeppua, vaan pyyhin baby wipes-pyyhkeillä. Kakkavaippa suljetussa pussissa keittiön roskikseen, joka tyhjennetään päivittäin tai vähintään joka toinen päivä.

Jos ollaan kylässä, niin wipesit kulkee aina mukana ja vessaan mennään vaipan vaihdolle. Jos tulee kakkavaippa, niin kysyn isäntäväeltä miten menetellään sen kanssa ja ehdotan, että vien sen samantien ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaipat menee keittiön roskikseen pikku pussissa joka on suljettu tiukasti. Roskis viedään ulos joka tapauksessa 1-2 kertaa päivässä.

Ja meillä itseasiassa pestään pylly keittiössä. Sinne samaan viemäriin ne kakat menee kun vessastakin. Meillä on kaksi keittiön allasta ja jos käsitiskiä tulee, ne pestään eri altaassa kun pylly. Tiskialtaat pesen iltaisin aina muutenkin ja kiehuva vesi hoitaa mahdolliset pöpöt altaasta. En mä nyt niin kamalana asiana sitä pidä. Kylässä tosin pyllypesu hoidetaan vessassa.

Vierailija
64/75 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivarissa etenkin on monilla outo tapa jättää kakkavaippa pikkupussissa oven pieleen ulos. Kun ei viitsitä viedä sitä roskapönttöön asti. Kiva mennä kylään ja siinä se on oven pielessä kakkapussi toivottamassa tervetulleeksi. Näitä näkee jollain alueella usein ja useassa paikassa.

Miksi iheessä tosiaan eivät vie vaippoja roskikseen asti. Eihän se kauan vie! Viitseliäisyydestä täysin kiinni.

Vierailija
65/75 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antoi lapsensa penkoa mun keittiönlaatikoita ja lapsi nuoleskeli astioita :( minä pistin stopin moiselle, kaverista se kun oli vain söpöä.... :/

Vierailija
66/75 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana pidin jotenkin kummallisena sitä, ettei vaippaa voisi laittaa meijän keittiön roskikseen? Sehän kuitenkin on suljetussa kaapissa ja viedään ulos esim. huomattavasti useammin kuin pieni vessanroskis.

Se mua kuitenki ihmetytttää, että miksi vaippa pitää vaihtaa keskellä olohuonetta. Meillä on vessa sitä varten, kuten myös aikuisten vessa-asioita varten.

Eniten oikeastaan molemmissa asioissa ihmetyttää se, että miksei voi vaan nätisti kysyä emännältä/isännältä, että missä voisi vaihtaa vaipan ja mihin voisi likaisen vaipan laittaa?

Mä voin ainaki putsata meijän vessasta vaikka pyykkikoneen päällisen vaipanvaihtoa varten mieluummin, kuin katselen sitä kakkatouhua olohuoneessa.

Toinen mikä ihmetyttää on myös se, että äiti laittaa lapsen paukuttamaan meillä ollessaan keittiön laatikoita tai antaa räveltää kaikki tavarat läpi, mitä on pöydillä jne. Eikö sitä voi vähän kunnioittaa toisten kotia?

Kolmas on se, että jos minä leikin/seurustelen/höpöttelen lapselle hetken ja lapsi näyttää siitä tykkäävän, niin sitten sen lapsen äidin pitää tulla siihen viemään lapsen huomio omilla hassuilla jutuillaan. Siis häh? Onko äiti mustasukkainen vai mitä? Lisäksi muutenkin omien hassutusten tekeminen kylässä oman kullannupun kanssa saa helposti emännän tuntemaan itsensä jotenki ulkopuoliseksi. Ja tässä ei nyt puhuta esim. itkevän lapsen rauhoittamisesta. Vaan ihan vaan kesken jutustelun aletaan häsäämään lapsen kanssa vaikka kaikki hyvin ja lapsi viihtyy juuri esim. jonkun lelun kanssa. Ilmeisesti äidistä kurjaa, kun lapsi ei tarvitsekaan huomiota joka sekunti.

Mutta minä nyt olenkin lapseton, enkä voi tajuta näitä asioita. Tästä muistetaan aina musituttaa. Ei mitään merkitystä sillä, että minulla on 10 vuotta kokemusta lasten varhaiskasvatuksesta ja tutkintokin takataskussa. Ei minulla silti voi olla mielipidettä siitä, ettei taapero saa koskea meidän lasiesineisiin..

Vierailija
67/75 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mautonta käytöstä, siis oikein tätä minäminäminä-nykyitsekkyyttä ja jotakin esiintymisenhalua kai supermahtimammaäitiydessään.

Kun kadehdit toista noin paljon.

Omituista. Olen itse hieman ujo, mutta ei minua häiritse, jos joku meillä imettää pöydässä.

t. eräs joka menee sivummalle pöydästä, mutta ihmettelee em. kirjoittajan sanavalintoja.

Vierailija
68/75 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

läskitissisi edes jonkinlaisen rätin alla. Ruoka- tai kahvipöytä ei todellakaan ole sovelias paikka taaperosi eikä edes vastasyntyneesi imettämiseen. Lapsikin tarvitsee ruokarauhansa!!

Mautonta käytöstä, siis oikein tätä minäminäminä-nykyitsekkyyttä ja jotakin esiintymisenhalua kai supermahtimammaäitiydessään.

Kun kadehdit toista noin paljon.

Omituista. Olen itse hieman ujo, mutta ei minua häiritse, jos joku meillä imettää pöydässä.

t. eräs joka menee sivummalle pöydästä, mutta ihmettelee em. kirjoittajan sanavalintoja.

Vierailija
69/75 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tuntuu olevan ihmeellisen paljon vauvallisia, joilla ei ole siellä vessassa sitä vaipparoskista. Tai siis missä te kotona vaihdatte vaipan vauvalta? Jos vastaus on että vessassa, niin miksi teillä ei ole vaipoille erillistä roskista? Meillä ainakin tyhjätään vaipparoskis päivittäin ja eikä tulis mieleenkään paskaisia vaippoja viedä keittiöön haisemaan.

Itse ylipäätään olen sitä mieltä, että vessoissa nyt kuuluu olla roskis, oli vauvaa tai ei, mutta se ei nyt kuulu tietenkään tähän keskusteluun...

Vierailija
70/75 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan normi roskis, mutta sinne viedään kaikki vaipat. Ohjaan myös vieraat viemään kaikki vaipat sinne.

Mutta törmäsin tuosa yhteen itseäni todella paljon ällöttäneeseen tapaan kun kävin uuden tuttavuuden luona.

He pesivät potat astianpesukoneessa. Siis pissan jälkeen kippasivat vain pissan pois ja sitten laittoivat sen potan sinne pesuun.

Jäi muuten kahvinjuonti kesken sen jälkeen....

Vierailija
71/75 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan normi roskis, mutta sinne viedään kaikki vaipat. Ohjaan myös vieraat viemään kaikki vaipat sinne.

Mutta törmäsin tuosa yhteen itseäni todella paljon ällöttäneeseen tapaan kun kävin uuden tuttavuuden luona.

He pesivät potat astianpesukoneessa. Siis pissan jälkeen kippasivat vain pissan pois ja sitten laittoivat sen potan sinne pesuun.

tekeekö joku oikeasti noin??!

Vierailija
72/75 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitti vielä että on paljon kätevämpää pestä astianpesukoneessa kun tulee varmasti hyvä...

Oikeasti meinasin oksentaa siihen paikkaan..

Vierailija
73/75 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi mössää ruokaa lautasellaan ja lääppii sitä ties minne, sylkee ulos suustaan jne. ..ja sit ruokailun jälkeen äidit syövät sen mössön jämät.

Vierailija
74/75 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitti vielä että on paljon kätevämpää pestä astianpesukoneessa kun tulee varmasti hyvä...

Oikeasti meinasin oksentaa siihen paikkaan..

mä uskon!!

minkä ikäsistä ihmisistä kyse?

menitkö toiste kahville? :D

Vierailija
75/75 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten annetaan juoksennella ilman vaippaa ja housuja vieraitten aikana. Lapset kaivelevat pehvaansa, sitten kiikkuvat kahvipöydässä ja ronkkivat tarjolla olevia keksejä ja pullia. Ottavat keksejä käteensä, valitsevat yhden ja laittavat loput takaisin. Ei tosiaan tee mieli syödä yhtään mitään siellä.

Toinen ällötapa siellä on, ettei lasten neniä pyyhitä, vaikka räkä valuu ja leviää pitkin naamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä