Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppaajat ovat varmaan tietämättään lihavuuden takia kakkostyypin diabeetikkoja,

Vierailija
29.10.2011 |

jotka voivat jo huonosti verensokereiden vaihtelun takia kun elimistö ei enää toimi oikein. Kun ryhtyvät välttämään nopeita hiilihydraatteja, vaihtelut tasaantuvat.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen ei taida ainakaan laihtua karppaamalla..

Päinvastoin ovat saaneet lisäkiloja, mutta joitakin se enemmän pukee.

--------------

Minä laihduin normaalipainon ylärajoilta lievään alipainoon ja nyt BMI 18,09. Eli voi normaalipainoiset laihtua.

Vierailija
2/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvakudos "imee" insuliinia verestä. Lihavuus on ehdottomasti edesauttava tekijä 2-tyypin diabeteksessa. Jos saa painon putoamaan, verensokeri pysyy paremmin kurissa, koska vapaata insuliinia on enemmän sinne, missä sitä tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan kieroon jos ei ahmi hullun lailla perunoita, ruislimppua ja pullaa.

Vierailija
4/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakksotyypin diabetes on isuliinin resuistenssiä. Elimistö ei "ymmärrä" enää insuliinia, vaikka sitä tuottaakin.

Vierailija
5/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajat ylistävät, miten ovat parantuneet väsymyksestä, turvotuksesta, vatsavaivoista tms. jotka ovat tyypillisiä keliakian oireita. Suomessa on 25000 keliaakikkoa mutta todellinen määrä on noin 75000 eli vain 1/3 tautia sairastaneista on saanut diagnoosin.

Vierailija
7/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajat ylistävät, miten ovat parantuneet väsymyksestä, turvotuksesta, vatsavaivoista tms. jotka ovat tyypillisiä keliakian oireita. Suomessa on 25000 keliaakikkoa mutta todellinen määrä on noin 75000 eli vain 1/3 tautia sairastaneista on saanut diagnoosin.

Mutta minulla kyllä loppui ainaiset vatsavaivat karppaamiseen.

Vierailija
8/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Heikkilän blogia joskus katsellut, niin suurin osa parantumisihmeen kokeneista on laihtunut. Mikä on tietysti hieno juttu. Joskus tarvitaan tiukka dietti, jota seurata, että pystyy laihtumaan. Kyse on kalorien vähentämisestä jollain konstilla. Sitoutuminen karppaamiseen vaikuttaa psyykeen niin, että on helpompi toteuttaa elämänmuutos. Karpatessa varmaan myös viinan kulutus laskee, mikä "parantaa" myös monta vaivaa.

Uskon itse, että suomalaisten lihavuus ei johdu perunasta ja jauhoista, vaan minimaalisesta arkiliikunnasta ja yllättävän yleisestä alkoholin suurkulutuksesta. Totta kai kalorien saanti muutenkin on liiallista, nimenomaan suhteessa liikunnan määrään. Suomalaisten masentuneisuus ajaa tunnesyömiseen ja alkoholismiin.

Vierailija
9/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa paksusuolen syövän ja nälähätä sekä ympäristöongelmat maapallolla pahenevat.

Vierailija
10/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jopa 10 prosenttia kansasta olisi keliaakikkoja. Se on puoli miljoonaa. Silloin viljat todella ovat pahasta.

Vierailija
11/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustuvat tasan ja taatusti ruuan ja alkoholin vähenemiselle. Aluksi katosi 2kg vain syömällä juustoa ja muuat herkkua, koska maksan glykogeni varasto ja sen sitoma nestemäärä katosi.

En voinut tiputtaa hiilihydraattimäärää ketoositasolle, huimasi muutenkin. Olo oli epätodellinen ja sairas.

Päädyin syömään hiilig´hydraatteja 50-100g päivässä ja vältän edelleen viljoja ja mehuja.

Paino putoaa, koska ei tee mieli mitään enää. En halua enää syödä mitään "sopivaa" ja vatsakin on ihan tukossa. Ruokahalu on kadonnut.

Tajuan, että tämä on epätervettä ja aion lopettaa "karppaamisen" ottamalla mukaan ruisleivän ensiksi. Ja hoidan piilevän diabetekseni sisätautilääkärin enkä kovan rasvan avulla.

Vierailija
12/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Heikkilän blogia joskus katsellut, niin suurin osa parantumisihmeen kokeneista on laihtunut. Mikä on tietysti hieno juttu. Joskus tarvitaan tiukka dietti, jota seurata, että pystyy laihtumaan. Kyse on kalorien vähentämisestä jollain konstilla. Sitoutuminen karppaamiseen vaikuttaa psyykeen niin, että on helpompi toteuttaa elämänmuutos. Karpatessa varmaan myös viinan kulutus laskee, mikä "parantaa" myös monta vaivaa.

Uskon itse, että suomalaisten lihavuus ei johdu perunasta ja jauhoista, vaan minimaalisesta arkiliikunnasta ja yllättävän yleisestä alkoholin suurkulutuksesta. Totta kai kalorien saanti muutenkin on liiallista, nimenomaan suhteessa liikunnan määrään. Suomalaisten masentuneisuus ajaa tunnesyömiseen ja alkoholismiin.

Karppamisella lähti loput raskauskilot (5) ja vatsan vointi selvästi parani. Ei turvotusta, kurinoita eikä ilmavaivoja.

Vierailija
13/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät ole olleetkaan lihavia kun ovat ruvenneet karppaamaan. Jollakin on ollut verenpaineissa ongelmia, toinen on ollut väsynyt, kolmas on huomannut että on tullut pari lisäkiloa, mutta ei ylipainon puolella todellakaan vielä... Ovat sitten jonkun suosittelusta ruvenneet karppaamaan ja huomanneet että vointi on parantunut selkeästi.

Itse en karppaa. Kokeilin sitä pari vuotta sitten, mutta mä en vaan voi elää ilman leipää ja perunaa... Mutta ei ole multa pois jos joku toinen kokee saaneensa karppaamisesta apua elämäänsä.

Vierailija
14/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että karppaavat jos se kerran auttaa.

Vierailija
16/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tykkää makeista enkä sokerista, välttelen niitä ihan siitä syystä kun kroppa jotenkin sanoo ettei ne ole hyväksi. Vehnäjauhosta tulee huono olo, turvottaa ja väsyttää.

Tiedän ihan verensokereita mittaamatta, että mulla on taatusti tästä kyse.

Jos söisin hiilareita ihan rajoituksetta, välittämättä siitä että se tuntuu pahalta, mulla puhkeaisi kakkostyypin diabetes varmaan vuoden parin sisällä.

Kun syön vain vähän hiilaria ja syön paljon proteiinia, vihanneksia, kasviksia, olo on tosi hyvä.

Vierailija
17/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta löytyy sellainenkin olut, jossa ei ole.

Vierailija
18/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluen sokeri on maltoosia, se on vieläkin haitallisempaa kuin tavallinen sokeri, eikä reagoi kovin hyvin kropassa.

Jos haluaa ottaa jotakin alkoholia, niin kossuvissy tai kuiva valkkari on parasta. Tai sitten kossua ja jotakin greippituoremehua, kunhan katsoo ettei siihen ole lisätty sokeria. Light-limsakin käy vaikkei aspartaami mikään kovin suositeltava aine ole.

Vierailija
19/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä nyt tölkillinen Pirkka- kolmosolutta.

Tuoteselosteen mukaan desilitrassa on 2,7 g hiilihydraattia. Onko se paljon?

Vierailija
20/23 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravitsemusneuvojan laatima ohje) on karppaaminen. Osa hedelmistä on minulta ehdottomasti kiellettyjä, aiheuttavat saman verran pahoinvointia kuin pala sokeria eli oikeasti tulee huono olo. Jättämällä valkoiset jauhot, peruna, pasta jne. pois ruokavaliosta, aloin voida paljon paremmin.