Onko tiukkaa ruokavaliota noudattavilla, esim. karppaajilla
jotain henkistä tyhjyyttä elämässä, kun pitää mennä jonkun gurun ohjeitten mukaan tyyliin mikä on kiellettyä ja sallittua. Eikö terve, aikuinen ihminen, osaa itse säädellä syömisään?
Kommentit (4)
Ihan siksi, koska voin paremmin. Ei pöhöä ja turvonnutta oloa, vatsa toimii paremmin.
Olen ollut karppaaja jo usemman vuoden ajan. Olen ns hyvän olon karppaaja.
Juhlissa yms saatan ottaa jotain karppamisesta poikkeavaa. En tee numeroa ruokavaliostani.
En karppaa siis laihduttaakseni.
Olen tietämättäni karpannut vuodesta 1991 alkaen. Silloin jouduin pohtimaan ruokavaliota, jolla nopeasti lihottaa sika teuraskuntoon siten, että rasvan määrä on sopiva. Tajusin, että jos syö täsmälleen päinvastoin kuin lihotussika, laihtuu. Yllättäen sitä myös voi paremmin, kun hiilihydraatiti eivät ole pääenergiana.
Voi syögä synttäreillä kakkua enkä tee karppaamisestani numeroa, suurin osa ei edes tiedä tästä. Käytännössä erona on se, että kun muut lappavat lounaalla lihapullien viereen perunoita, minä täytän sen saman tilan lautasesta salaatilla tai mieluiten kaalilla. Kotona olen tiukempi, sillä 2-tyypin diabetes vaanii koko ajan. Jos söisin perunoita, riisiä, vehnäleipää jne. päivittäin, käyttäisin insuliinia verensokerini tasoittamista avittamaan. Nyt ei tarvitse.
Kaikki eivät "guruile", vai syötkö sinäkin 100% KTL:n suosituksen mukaan?
Miksi on niin hankalaa uskoa, että osa ihmisistä tarvitsee rajoittavan ruokavalion, ennenkuin esim. pääsee irti ahmimiskierteestä ja kivuista? Minusta on paljon sairaampaa yrittää väkisin sinnitellä samanlaisella ruokavaliolla kuin ap:n kaltaiset idiootit, ettei vaan kukaan sanoisi mitään...