Meillä lapset on saaneet kaikki kesätyöpaikat ns suhteilla
Oli kyllä todella kova paikka alkaa soittelemaan kaikki tutun kaimat yms mutta lopputuloksen oli työpaikka.
Soittaminen kyllä oli itselle todellinen koetus. Häpeä puski pintaan mutta olin kirjoittanut tekstin valmiiksi A4 ja sitä pidin turvana. Lopuksi soittaminen sujui ihan hyvin.
Ja miksi puutuimme pojan työnhakuun. Ei varmasti olisi itse saanut soitettua. Ei sitten millään.
Poika sai kesätyön kun joku jo valittu oli saanut paremman paikan.
Kommentit (12)
Siis sä soitit? Minkä ihmeen takia nuoret ei itse soita? En ikinä antaisi työpaikkaa edes sukulaiselle jos ei itse osaa tarttua puhelimeen. Ei luoja miten noloa.
Eli kun jäbä ei saa asioita hoidettua niin mamma järkkää töitä? Siinä on Oikea hieno esimerkki helikopterivanhemmasta. Millä luulit että poika jatkossa hoitaa asiat?
Kontakteja on hyvä luoda ja ylläpitää, tämä aloitus taas osoitti sen. Ei mitään noloa tai hävettävää. Unohtakaa yksin pärjääminen, ihmiset tarvitsevat toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis sä soitit? Minkä ihmeen takia nuoret ei itse soita? En ikinä antaisi työpaikkaa edes sukulaiselle jos ei itse osaa tarttua puhelimeen. Ei luoja miten noloa.
Ei ole noloa. Koska työt saadaan vanhempien suhteilla.
Mielummin näin kun lopputulos ok.
En kyllä antaisi työpaikkaa kenellekään, joka itse ei soita. Ensinnäkin jos ei itse soita voi hyvinkin tarkoittaa, että itse ei sitä työpaikkaa edes millään tavalla halua ja toisekseen pitää olla rohkeutta sen verran, että uskaltaa puhua puhelimessa. Jos ei uskalla puhua puhelimessa niin miten sitten jatkossa työpaikalla uskaltaa puhua yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
No onhan se vähän outoa jos miltei tuntematon muksu soittelee. Vanhempi voi kohteliaasti ensin kysellä kuulumisia kun ei olla pitkään aikaan nähty ja sitten kysäistä että hei niin kun tuo meidän matti on tuossa kesätöitä etsinyt, niin et sinä tietäisi keltä kysäistä.
Vierailija kirjoitti:
Kontakteja on hyvä luoda ja ylläpitää, tämä aloitus taas osoitti sen. Ei mitään noloa tai hävettävää. Unohtakaa yksin pärjääminen, ihmiset tarvitsevat toisiaan.
Just tuo yksinpääjääminen on Suomessa ylikorostettua. Lapsen pitäisi pärjätä jo 7-vuotiaana yksin kotona yms.
Itse olen aikoinaan saanut kesätyöpaikat ihan omin avuin. Oli mansikanpoimijtaa, ravintolatiskausta, kioskimyyntiä yms.
Ujona ihmisenä tuo kaikki hakeminen tuntui kohtuuttomalta ja aiemmin lähes jokainen sai kesätöitä. Eli hakeminen oli helppoa.
Niin siis noloahan tässä oli se, että äidillä ei ollut heti antaa muksulleen työpaikkaa. On varmaan joku köyhä kiipijä, jolla on paljon tuttuja ja sosiaalista pääomaa, mutta mitään muuta pääomaa ei sitten olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin näin kun lopputulos ok.
Meillä taas hakemalla, osaamalla kirjoittaa työhakemus ja tarvittavat liitteet, osoittamalla mielenkiintoa kesätyöpaikkaan. Vaikea tulevaisuus, jos tarvitaan äiti jokaiseen työpaikahakuun ja työhaastattelluun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin näin kun lopputulos ok.Meillä taas hakemalla, osaamalla kirjoittaa työhakemus ja tarvittavat liitteet, osoittamalla mielenkiintoa kesätyöpaikkaan. Vaikea tulevaisuus, jos tarvitaan äiti jokaiseen työpaikahakuun ja työhaastattelluun mukaan.
Ja silti teillä sieltä valitaan ne työntekijöiden ja niiden kaverien muksut
Onko tää se kuuluisa hyvä veli verkosto ollut ..
Ok katkera pitkäaikaistyötön.