Kenen ehdoilla teillä mennään?
eli kellä yleensä se viimeinen sana ja kuka yleensä saa tahtonsa läpi?
MIes, lapset, sinä, suku,....??
Kommentit (26)
vaikka verhotaankin se minun ehdoiksi...
Jos haluan ostaa auton, ostan sen kyselemättä keneltäkään. Ja jos lapsi haluaa siniset sukat jalkaansa, hän voi ne laittaa, vaikka asu olisi muuten oranssi.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmissuhteessa toinen tai joku olisi määrääjä.
Esimerkiksi joulupöydässä on eri ruuat minulle ja miehelle, koska meillä on ollut erilaiset tavat lapsuudenkodeissa ja kumpikin "otti omansa mukanaan".
Kompromissi on sitä, että kaikilla on paha olla. Siksi kaikki päättävät.
eli pyritään ottamaan kaikkien tarpeet huomioon, se kuka milloinkin viimeisen sanan saa riippuu ihan tilanteesta. Jos joku asia on jollekin tosi tärkeä, niin hänen sanansa painaa siinä enemmän.
Miten omat ja suvun arvot voi erottaa? Eli kumpi oli ensin minussa?
Siis siitä että monien mielestä kompromissi=kaikki ovat tyytymättömiä :O Kompromissihan voi olla että jos esim. lomamatkalla on 2 päivää aikaa ja minä haluaisin shoppailemaan, mies museoon ja lapsi huvipuistoon etsitään tapa toteuttaa näitä kaikkia eikä vaan yhtä.
Me neuvottelemme keskenämme, mutta emme voi asettaa ehtoja myöskään lähipiirille tai ympäröivälle yhteiskunnalle.
Joten ei tässä maailmassa voi kovasti ehtoja asetella, kukaan. Jos liiaksi päsmäröi, se kyllä kääntyy itseään vastaan.
eiks kompromissi olis et kaikki menis teatteriin.
Meillä tasapainoillaan vauvan, äitin ja kaljan ehdoilla. (siinä järjestyksessä) Isi juo kaljaa :(
Jos kyse on sohvasta, niin tahtonsa saa läpi sen maksaja.
Mutta useiten se olen minä.
Ja suvulla ei ole mitään sanottavaa saati valtaa meidän perheen asioihin.
vääntää ja kääntää niinkauan että en jaksa enää vaan annan periksi :(
minun ehdoillani. Olenhan aikuinen. Siis tarkoitan sitä, että asiat ovat minun kontrollissani ja olen vastuussa kaikesta. Annan lapsille paljonkin tilaa valita erilaisten vaihtoehtojen välillä ja suostun usein heidän ehdotuksiinsa, en ole sillä tavalla tiukkis. Mutta langat ovat minun käsissäni. Kaikessa tähtään lasten parhaaseen, itseäni unohtamatta :)
Suvuilla ei ole minkäänlaista sananvaltaa päätöksissämme.
Suvun käytännöt, esimerkit, arvot yms?
Suvuilla ei ole minkäänlaista sananvaltaa päätöksissämme.
Mutta se kuka saa tahtonsa sitten läpi on yleensä minä, mutta nekin ovat lasten näkökulmasta mietitty. Joskus lapsetkin jos osaavat neuvotella ja vetää oikeasta narusta. Mies saa tahtonsa läpi sitten yleensä itseensä liittyvissä asioissa jos kokee sen tärkeäksi itselleen.
Piti oikein pysähtyä miettimään. Aika pitkälle tällä hetkellä pienten lasten kanssa mennään heidän ehdoillaan ts. eletään lasten ehdoilla ja omat menemiset esim. vähemmällä. Muutoin kyllä asioista päätetään aika lailla yhdessä miehen kanssa. Kumpikin hoitaa asioita ja ollaan aika samoilla lijoilla monista isoista jutuista eikä mitään vääntöä synny. Me siis yhdessä miehen kanssa sanotaan se viimeinen sana. Suku ei meihin vaikuta. lasten ehdoilla kuitenkin mennään tässä elämänvaiheessa.
Aika pitkälle tällä hetkellä pienten lasten kanssa mennään heidän ehdoillaan ts. eletään lasten ehdoilla ja omat menemiset esim. vähemmällä. Muutoin kyllä asioista päätetään aika lailla yhdessä miehen kanssa. Kumpikin hoitaa asioita ja ollaan aika samoilla lijoilla monista isoista jutuista eikä mitään vääntöä synny. Me siis yhdessä miehen kanssa sanotaan se viimeinen sana. Suku ei meihin vaikuta. lasten ehdoilla kuitenkin mennään tässä elämänvaiheessa.
Tosin minulla on sellainen paha aavistus, etytä jos vääntöä syntyy, niin päädymme useimmiten minun ehdotukseeni...
ei meillä suku sekaannu aikuisten ihmisten elämään. ei olla taloudellisesti riippuvaisia kenestäkään.
pyritään miehen kanssa tekemään päätökset. Tietenkin nyt aika paljon vauvan ehdoilla, kun se on niin pieni, ettei sen kanssa neuvotella.