Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Blogin täydellisen maailman hinta

Vierailija
28.10.2011 |

Olen seurannut vierestä kuinka eräs tuttavani pitämää blogia päivitetään kuvaamaan ihanan vaaleanpunaista täydellistä söpöä kotielämää. Tosiasiassa tämä ns. täydellinen äiti on hirveä tyranni jonka mielialojen mukaan menee koko perheen arki. Lapset ovat kärsineet agressiivisesta ja ailahtelevasta äidistä koko lapsuutensa ja kuitenkin sitten lasten täytyy blogeissa esitellä äidin tekemiä luomuksia, johon ei saa koskea kun vain kuvaustilanteessa. On niin super puistattavaa lukea siitä ihanasta sunnuntaipäivästä kuulaassa syksyissä säässä kun tietää miten kovan hinnan lapset maksavat äidin pakkomielteestä toteuttaa itseään. Ja en ole todellakaan kateellinen mistään kukkarimpsuista vaan ihan aidosti huolissaan näiden narsististen naisten lapsista.

Oli pakko hieman tuulettaa..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä provo ei nyt ollut ihan onnistunut.

Tsemppiä seuraavaan yritykseen!

Vierailija
2/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös yhden 'täydellisen ihanaa elämää elävän äidin'. Blogia ei sentään pidä, mutta fb:ssa esittää täydellistä äitiä.

Lapset ovat hänelle lähinnä rekvisiittaa.

Ymmärrystä tai empatiaa heille ei heru.

Äidin tekemiin luomuksiin ei koske edes 2-vuotias. Ei edes lattialla olevaan nukkekotiin mene koskemaan.

Se nukkekotikin on äidin luomus ja vain äidin leikkejä varten.

Kotinsa on kyllä kaunis, mutta lapsille siellä ei ole tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en seuraa mitään blogeja, mutta kerran uteliaisuuttani vilkaisin täällä ketjuissa vilahtelevan blogistin sivuille ja järkytyin siitä säröttömästä, rakennetusta näytelmästä, joka ruudulle aukesi. Pahasti patologista ja sydäntä kylmäsi näytelmän pikku-nukkien eli lasten puolesta.

Vierailija
4/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö että monilla on kaunis, harkittu sisustus, on ollut jo ennen lapsia.. ja moni tekee paljon käsitöitä tai esim. lastenvaatteita ja on vielä valokuvaaja tai ainakin kuvauksen harrastaja. Kyllä siinä aika ihanaa sisältöä saa tuotettua blogiin tai vaikka lehteen ilman että tarvitsee olla patologinen psykopaattinarsisti, joka alistaa lapsirukkansa tuolle kaikelle kauneudelle...

en seuraa mitään blogeja, mutta kerran uteliaisuuttani vilkaisin täällä ketjuissa vilahtelevan blogistin sivuille ja järkytyin siitä säröttömästä, rakennetusta näytelmästä, joka ruudulle aukesi. Pahasti patologista ja sydäntä kylmäsi näytelmän pikku-nukkien eli lasten puolesta.

Vierailija
5/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niitä on tietosi mukaan enemmänkin kuin yksi vai onko kaikki blogaajat narsissei?

Olen seurannut vierestä kuinka eräs tuttavani pitämää blogia päivitetään kuvaamaan ihanan vaaleanpunaista täydellistä söpöä kotielämää. Tosiasiassa tämä ns. täydellinen äiti on hirveä tyranni jonka mielialojen mukaan menee koko perheen arki. Lapset ovat kärsineet agressiivisesta ja ailahtelevasta äidistä koko lapsuutensa ja kuitenkin sitten lasten täytyy blogeissa esitellä äidin tekemiä luomuksia, johon ei saa koskea kun vain kuvaustilanteessa. On niin super puistattavaa lukea siitä ihanasta sunnuntaipäivästä kuulaassa syksyissä säässä kun tietää miten kovan hinnan lapset maksavat äidin pakkomielteestä toteuttaa itseään. Ja en ole todellakaan kateellinen mistään kukkarimpsuista vaan ihan aidosti huolissaan näiden narsististen naisten lapsista.

Oli pakko hieman tuulettaa..

Vierailija
6/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans ystävä, joka kirjoittaa todella suosittua blogia. Kuva, jonka blogin lukijat ystävästäni saavat, on varmasti aivan eri, kuin minun kuva todellisesta ihmisestä. Oma blogien lukuinnostus on myös hieman laantunut tuon jälkeen, sillä tajusin, että blogit antavat kirjoittajistaan niin erilaisen kuvan, mitä todellisuudessa ovat. Blogeista kannattaakin mun mielestä poimia kivoja vaatteita, sisustusideoita, matkakohteita, remppaideoita jne., mutta ihmisten elämää kannattaa lukea tietynlaisella suodattimella.

Sama koskee tietty FB:a, missä ihmiset kertoavat ihan eri juttuja, mitä oikeasti ovat! Tuo on minusta vaan kamalan noloa, sillä suurin osa esim. FB -kavereista tietää kuitenkin totuuden statusten takana...

Vierailija
7/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ajattelee, että blogin pitäisi olla totuudenmukainen, lähes reaaliaikainen dokumentointi blogia pitävän elämästä. Elämä on ylipäänsä kovin kirjavaa, ja harva pitää mitään päiväkirjaa netissä, vaan on valinnut jonkun osa-alueen elämästään, mistä kertoo tai harrastuksena, esim. käsityöt / leipomisen... Miksi kaiken pitäisi elämässä olla "täydellistä", jotta jonkun mielestä blogia olisi suunnilleen luvallista pitää??

Mulla on kans ystävä, joka kirjoittaa todella suosittua blogia. Kuva, jonka blogin lukijat ystävästäni saavat, on varmasti aivan eri, kuin minun kuva todellisesta ihmisestä. Oma blogien lukuinnostus on myös hieman laantunut tuon jälkeen, sillä tajusin, että blogit antavat kirjoittajistaan niin erilaisen kuvan, mitä todellisuudessa ovat. Blogeista kannattaakin mun mielestä poimia kivoja vaatteita, sisustusideoita, matkakohteita, remppaideoita jne., mutta ihmisten elämää kannattaa lukea tietynlaisella suodattimella.

Sama koskee tietty FB:a, missä ihmiset kertoavat ihan eri juttuja, mitä oikeasti ovat! Tuo on minusta vaan kamalan noloa, sillä suurin osa esim. FB -kavereista tietää kuitenkin totuuden statusten takana...

Vierailija
8/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogeista kannattaakin mun mielestä poimia kivoja vaatteita, sisustusideoita, matkakohteita, remppaideoita jne., mutta ihmisten elämää kannattaa lukea tietynlaisella suodattimella.

Vierailija
9/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan kirjoita facebook-statuksekseen, että vittu kun vituttaa kun ukko on niin paska ja lapset huutaa? Tai blogiinsa niitä kaikkein henkilökohtaisimipa ja kipeimpiä asioitaan? Miksi pitäisikään? Itse pidän blogia ja kirjoittelen siellä kodin sisustuksesta, vaatteista tms. En tosiaan ala vuodattamaan huoliani siitä, että saanko koskaan mitään töitä, olenko valinnut väärän alan tai parisuhdehuoliani.

Vierailija
10/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ajattelee, että blogin pitäisi olla totuudenmukainen, lähes reaaliaikainen dokumentointi blogia pitävän elämästä. Elämä on ylipäänsä kovin kirjavaa, ja harva pitää mitään päiväkirjaa netissä, vaan on valinnut jonkun osa-alueen elämästään, mistä kertoo tai harrastuksena, esim. käsityöt / leipomisen... Miksi kaiken pitäisi elämässä olla "täydellistä", jotta jonkun mielestä blogia olisi suunnilleen luvallista pitää??

Esimerkiksi eräs sukulaistyttöni pitää blogia, jossa kertoo arkielämästään ulkomailla. Mielestäni se on hyvä tapa kertoa kuulumisiaan Suomeen. Varmasti hänen läheisensä sitten tietävät syvemmin hänen elämästään, mutta minulle etäisempänä riittää että hänellä näyttää olevan maailmalla mukavaa. Samoin tykkään katsella hänen kuviaan jne.

Vierailija
11/11 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin naistenlehdet. Kiva katsella ja etsiä vinkkejä omaan elmään mutta ei kai kukaan oikeasti luule blogien kertovan totuutta niiden elämästä!

"Mä en sit taas ymmärrä

Miksi joku ajattelee, että blogin pitäisi olla totuudenmukainen, lähes reaaliaikainen dokumentointi blogia pitävän elämästä. Elämä on ylipäänsä kovin kirjavaa, ja harva pitää mitään päiväkirjaa netissä, vaan on valinnut jonkun osa-alueen elämästään, mistä kertoo tai harrastuksena, esim. käsityöt / leipomisen... Miksi kaiken pitäisi elämässä olla "täydellistä", jotta jonkun mielestä blogia olisi suunnilleen luvallista pitää??"