Lasten nimistä.
Kun minä olin pieni, ja myös kun esikoiseni syntyi, lapsille annettiin kaksi nimeä. Omillani on kaikilla kaksi nimeä, olemmeko harvinaisuuksia nykyään näiden kolme etunimeä omistavien joukossa?
Kommentit (7)
Edes aatelissuvuissa ei ollut näin.
Mulla ja äidilläni kaksi. Meillä kahdella vanhimmalla on kolme ja kahdella nuorimmalla kaksi. Eli ei mikään nykyajan villitys tuo kolme nimeä.
Kahden ja kolmen nimen rimpsuja näkyy niin kuolleissa kuin kastetuissa. Jos joku on harvinaisuus, niin se on yhden etunimen omistaja.
En tiedä minkä ikäinen sinä tai esikoisesi on, mutta minullakin on kolme nimeä.
Lapsillamme on 3 etunimeä itselläni on myös kolme ja miehelläni on 2 etunimeä.Olemme mieheni kanssa syntyneet 70 luvun loppupuolella =)
minulla on kaksi, veljelläni kolme, äidilläni kolme isälläni kaksi isovanhemmillani 2 -3 ja minun lapsillani on kaksi tai kolme miten on sopimut ja mitä haluttu antaa
pojilla kolme. Näin vain huviksemme ollaan päätetty toimia. Lapsuudessani kyllä useilla oli kolme nimeä, mm. monilla serkuillani.
minulle annettiin kolme nimeä, myös äidilläni ja isoäidilläni on kolme nimeä, yllättäen myös lapsillani on niitä kolme.