Miksi suomalaiset haluavat lapsilleen iskevät nimirimpsut?
tyyliin:
Juha Janne Johannes
Sari Sanna Susanna
Pekko Paavo Petelius
tai
Leena Sari Marjukka
Hemmo Kaarlo Jeremias
Minttu Maaria Irmeli
Kommentit (24)
jokainenhan saa antaa lapselleen nimen josta itse pitää, muiden nimiä en kauhistele vaikka olisi puupökkelö ja papupata, ja ajattelen niin että vanhempana voivat käyttää toisia tai kolmansia nimiä tai vaihtaa nimen jos ei tykkää itse.
t:taustailija
p.s. Lenia onkin sitten harvinaisempi nimi, 1900-l alussa oli muistaakseni yksi ja kun lapsi kastettiin, oli ainoa, sen jälkeen ei ole tainnut ollakkaan montaa, joten harvinaisia nimiä etsivälle vinkki(nimimäärät katsoin pari vuotta sitten kun väestörekisterikeskus vielä ilmoitti yhdenkin tarkkuudella)
en minäkään noita kolmen nimen rimpsutuksia antaisi omille lapsilleni, mutta jos joku tykkää, niin antaa mennä.
Meillä nimet myös lyhyempiä ja reippaita.
paljastan lasteni nimet, terveisiä tutuille :-)
Sara Jenna Lenia ja Essi Nella Alisa
molemmissa on ns. sointu joka ainakin minua miellyttää ja sopivat kantajilleen täysin
sointuu todella ja kauniit nimet. Minua noissa rimpsuissa tökkii kuitenkin se, että nimet hukkuu tuohon luritukseen. Nyt JO unohdin mitkä ne lapsesi nimet oli, mutta sen tahdin muistan.
Itse haluan niiden nimien sieltä jäävän mieleen, ainakin ensimmäisen. En niinkään sen puheen tahdin.
kone sekoilee..
molemmissa on ns. sointu joka ainakin minua miellyttää ja sopivat kantajilleen täysin