Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset haluavat lapsilleen iskevät nimirimpsut?

Vierailija
28.10.2011 |

tyyliin:

Juha Janne Johannes

Sari Sanna Susanna

Pekko Paavo Petelius

tai

Leena Sari Marjukka

Hemmo Kaarlo Jeremias

Minttu Maaria Irmeli

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kone sekoilee..

molemmissa on ns. sointu joka ainakin minua miellyttää ja sopivat kantajilleen täysin

Vierailija
22/24 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainenhan saa antaa lapselleen nimen josta itse pitää, muiden nimiä en kauhistele vaikka olisi puupökkelö ja papupata, ja ajattelen niin että vanhempana voivat käyttää toisia tai kolmansia nimiä tai vaihtaa nimen jos ei tykkää itse.

t:taustailija

p.s. Lenia onkin sitten harvinaisempi nimi, 1900-l alussa oli muistaakseni yksi ja kun lapsi kastettiin, oli ainoa, sen jälkeen ei ole tainnut ollakkaan montaa, joten harvinaisia nimiä etsivälle vinkki(nimimäärät katsoin pari vuotta sitten kun väestörekisterikeskus vielä ilmoitti yhdenkin tarkkuudella)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään noita kolmen nimen rimpsutuksia antaisi omille lapsilleni, mutta jos joku tykkää, niin antaa mennä.

Meillä nimet myös lyhyempiä ja reippaita.

Vierailija
24/24 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljastan lasteni nimet, terveisiä tutuille :-)

Sara Jenna Lenia ja Essi Nella Alisa

molemmissa on ns. sointu joka ainakin minua miellyttää ja sopivat kantajilleen täysin

sointuu todella ja kauniit nimet. Minua noissa rimpsuissa tökkii kuitenkin se, että nimet hukkuu tuohon luritukseen. Nyt JO unohdin mitkä ne lapsesi nimet oli, mutta sen tahdin muistan.

Itse haluan niiden nimien sieltä jäävän mieleen, ainakin ensimmäisen. En niinkään sen puheen tahdin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän