Pelkään lähteä laivalle ;( Auttakaa!!!
En pidä laivalla olemisesta, viimeksi olin siellä 20 vuotta sitten. Silloin en tosin osannut pelätä.
Nyt erehdyin ostamaan matkan kun 20 työkaverianikin sinne lähtee virkistysretkelle.
Nyt tekee mieli jättäytyä pois, kun pelkään että laiva uppoaa tai tulee tulipalo tmv.... mielessä titanoc, estonia jne....
Olen ihan hysteerinen enkä tiedä kykenenkö huomena nousemaan matkaan;(
Kommentit (2)
Itse olin aikanaan Mariellalla kun sattui tulipalo. Se ei vielä silloin vaikuttanut, mutta Estonian uppoamisen jälkeen tuon tulipalon aiheuttama trauma nousi pintaan. Näin painajaisia ja kauhukuvia. En kyennyt astumaan laivaan melkein kymmeneen vuoteen. Sitten menimme miehen kanssa ruotsiin, mutta kesällä (en suostu menemään muulloin) ja päivälaivalla. Olin ihan paniikissa kun laiva lähti satamasta, mutta pikkuhiljaa se helpotti.
Seuraavaan kertaan tosin meni taas vuosia aikaa.
En vieläkään suostu mihinkään alimpiin kerroksiin menemään ja nukun huonosti ja levottomasti laivassa, mutta ehkä seuraava kerta on taas vähän helpompi.
Tsemppiä sulle! Toivottavasti kuitenkin laivalle uskaltaudut. Ei pelkojensa vangiksi kannata jäädä!
Viking Line, Silja ?
Jos olet yhtään ikinä lukenut lehtiä, huomaat että tuolla ihmisiä on kuollut jos ne on itse päättänyt hypätä mereen. Kumpikaan ei ole ikinä täällä ollessaan uponnut, joutunut kovaan onnettomuuteen. Siljahan ajoi karille reilu 10 v sitten, mutta silloin oli talvi.
Pelkosi ei ole aiheellinen Suomessa. Asia on eri jos olisit esim Intiassa ja pieneen purkkiin tunkeutuis 20 x enemmän ihmisiä kuin vetoisuus on.