Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä terveellisestä "pikaruuasta"???

Vierailija
27.10.2011 |

Nyt haen tuotteita, jotka ovat kiireisen arjen helpottajia, mutta myös täyttäisivät samalla terveellisen ruuan vaatimukset. Antakaa kaikki vinkkinne jakoon, jotta saisimme tämän kaoottisen arjen kuriin! Samalla ois myös tarkoitus saada nirsoille lapsille tarjottua hedelmiä ja kasviksia hieman erilaisemmassa muodossa, jotta maistuisi.

Omia löytöjä tällä hetkellä:

Semper mango-banaani smoothie (kätevä pillimehupakkaus, käy välipalana)

Hevishotit

Salaattisekoitukset, jossa pussissa siis erimerkkisiä salaatteja valmiiksi pilkottuina

Oolannin perunamuussijauhe pakastealtaasta, jossa siis vain perunaa

Valmiit kasvissose pötkylät

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mutta kakarat kannattaa ehkä totuttaa pienestä, minkä jälkeen se on meidän lapsen lempiruokia)

(Pirkka)-pesto, täysjyvämakaroni ja mikä tahansa mitä jääkaapista/pakasteesta löytyy. Sillä aikaa kun makaroni kiehuu, pilkotaan vihannekset tai sulatetaan pakastevihannekset, riivitään kulhoon salaatti, lämmitetään lihapullat/pavut, valutetaan fetajuusto, keitetään kanamunat, mitä nyt milloinkin keksii laittaa. Erittäin hyvä myös kun täytyy tyhjentää jääkaapista vanhentumisuhan alla olevaa tavaraa. Pestoa ja makaronia on aina kaapissa ja avaamaton pesto säilyy kauan.

Vierailija
22/26 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että kun munakas on sopivasti hyytynyt, toiseen puoliskoon levitetään raejuusto (tai tavallinen juusto) tai ylipäätään täyte, ja se toinen puolisko käännetään siihen päälle! Annetaan olla pannulla hetki, ja kipataan ylösalaisin lautaselle! Raejuusto tosiaan sulaa osittain, mutta hyvää tulee silti :)

sekaan voi laittaa melkein mitä vaan.

keittokinkkua, porkkanaraastetta ja raejuustoa ja kyytipojaksi lasi jääkylmää maitoa.

Tero

Laitetaanko raejuusto munakkaaseen paistovaiheessa??Sehän sulaa sinne.

raejuusto (tai tavallinen juusto) munakkaan päälle, levy nollille ja kansi päälle. Kun hieman pehmenee, niin munakas on valmis.

Tero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon tulee tomaatin lisäksi maun mukaan jauhelihaa ja/tai soijarouhetta, porkkanaraastetta ja pakastevihanneksia (tai tuoreita, kunhan huolehtii, että ovat nopeasti kypsyviä). Sellainen kasvis-proteiinipainotteinen kastike.

Se menee yhtä hyvin nopeana ruokana tortillojen kanssa (salaatinlehtiä ym. lisäksi), spagettikastikkeena tai jonkin pasta-uuniruoan seassa. Kunhan vain katsoo, että kastiketta on reilusti ja pastaa vähän vähemmän kuin ehkä yleensä.

Vierailija
24/26 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti hän sitä tekeekin, mutta aina ei vaan ehdi tekemään helppoakaan. Juu, elämä on valintoja ja usein valitsen kokkailun, mutta joskus on vaan niin ihana käyttää se kokkailuaika tehden perheen kanssa jotain.

Minäkin siis kaipaan noita pikapikaohjeita. Lisää kiitos! Ja vinkkejä terveellisistä ja maukkaista eineksistä, kiitos myös.

Vierailija
25/26 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista pitää tulla puolessa tunnissa.

Tässä muutama esimerkki meidän perheen ruoista:

-jauhelihapihvit + muussi

-kanafilepihvit + couscous-salaatti

-paistetut lohimedaljongit + itsetehdyt lohkoperunat

-nakkisoppa

-jauhelihakastike + spagetti

-kanakastike + riisi

-possunlihakastike + höyrytetyt kasvikset

Riisi kypsyy vartissa, perunamuussi tulee valmiiksi Oolannin pakasteperuna-aineksesta 10 minuutissa. Lihat ja kalat voi ostaa valmiiksi fileinä ja paloina, jolloin säästää aikaa. Pakastealtaasta löytää paljon erilaisia puoliksi esikypsennettyjä kasviksia yms. jotka nopeuttavat arkiruokailua.

Kyllä meillä pääsääntöisesti arkiruoka valmistuu 30 minuutissa ja syödään vartissa :)

Viikonloppuisin saataan tehdä sitten enemmän aikaa vieviä uuniruokia ja haudutettavia patoja, joista laitan osan pakkaseenkin arkea varten.

Vierailija
26/26 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäaineettomia, meillä käytetään joskus hätävarana.

Lidlistä löysin kuskusia, jota ei tarvitse keittää kattilassa, vaan voi pistää suoraan lautaselle, kaataa vedenkeittimestä veden päälle ja antaa hautua muutaman minuutin. Tämän kanssa ollaan syöty esim. Go greenin Chili sin Carnea.

En mä nää siinä mitään pahaa, että joskus söisi valmiimpiakin ruokia tai käyttäisi puolivalmisteita. Itse kiinnitän huomiota kuitenkin siihen, että lisäaineita olisi mahdollisimman vähän ruokavaliossa.

Uunileivät on muuten helppoja tehdä ja siihen voi ottaa koko perheen mukaan! Aika pienikin jo osaa auttaa. Vaikkapa ruisleivälle ja sit erilaisia täytevaihtoehtoja. Tonnikala on ainakin helppo (lohtakin saa säilykepurkissa), tomaatti yleinen, mitä vain, mitä pizzaankin keksii. Eiköhän suurin osa ole joskus tehnytkin, mutta ei sitä aina muista kaikkia hyviä juttuja :D Makua antamaan voi lisätä valkosipulia (tuoretta tai sit tahnaa) ja vaikka chilitahnaa. Mä oon itse pistänyt pohjalle oliiviöljyä sekä tota valkosipulitahnaa (tässä kyllä lienee lisäaineita). Eri mausteilla saa tosiaan vaihtelua, jos vaikka tykkää aina samoista täytteistä. Juustoraasteita saa valmiina pusseissa, niin ei mene siihenkään liikaa aikaa. Eikä nää mun mielestä mitenkään älyttömän epäterveellisiä ole, jos tosiaan käyttää ruisleipää ja sit miettii täytteitä. Juusto toki tulee päälle, että rasvaista sinällään. Mut jos muuten käyttää sitä oliiviöljyä ja sit juusto päälle, niin ei niitä huonoja rasvojakaan nyt kovasti tule, kun pistää terveelliset täytteet.

Nuudelit ei kyllä mun näkökulmasta ole hirveän terveellisiä. Nuorempana niitä tuli syötyä, mut pistin aina sekaan vihanneksia joko tuoreena tai pakkasesta. Pakastevihannekset ei muuten kyllä ole epäterveellisiä, vaan saattavat säilyttää vitamiinit jopa paremmin.

Ja pastat kannattaa aina valita täysjyvää.

Pakastepinaatti on muuten ihan hyvä lisä moniin ruokiin. Esim. just pastoja voi tehdä eriversioina pinaattia käyttäen. Ainakin tän reseptin olen hyväksi ja helpoksi todennut: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/249305/Feta-Pinaattipasta/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan