Onko Siltamäki kiva alue? Helsingissä siis
Kommentit (60)
millaisia nämä koulut ovat? Miten puututaan esim.kiusaamiseen?Poikani on tuleva ekaluokkalainen.Millasia alueen päiväkodit ovat?
Olen asunut Siltamäessä koko elämäni... Omakotitalon pihassa voi pitää auton ovet päivisin avoinna, pihalta ei ole ikinä viety mitään, ostari ja koulut lähellä sekä aivan ihanat ulkoilumaastot..Hyvät kulkuyhteydet 70,70T,70V,75a,77a ja 06N sekä omalla autolla pääsee myös nopeasti joka paikkaan :o) Ostarilla muutama "paikallinen" juoppo silloin tällöin, ikinä en ole pelännyt edes keskellä yötä yksin liikkuessani. Kävin myös Suutarilan ala-asteen, yläasteen ja lukion. Ei pahaa sanottavaa :o) Hyvä kielivalikoima oli ainakin vuosina 1992-2004. :O) Suosittelen... Ja kuten edellä on mainittu, tekee aina omistusasuntoalue alueesta rauhallisemman, koska vuokrakämppiä ei ole lähettyvillä. Eikä ole mitään korkeita kerrostaloja..Omakotitaloja, rivareitaj ja pienkerrostaloja :o)
Vantaan puolelta Siltamäkeen muuttaneena viihdyn.
Alueella on kolme ala-astetta Siltamäen ala-aste, Suutarilan ala-aste ja Töyrynummen ala-aste. Ostarilta kaikki ovat kävelyetäisyydellä. Omat lapset menevät Suutarilan ala-asteelle, josta olen kuullut vain hyvää, mahdollisuus musiikkipainotukseen.
Pientaloalueeksi Siltamäen palvelut ovat poikkeuksellisen hyvät. Näin alueen pienkerrostaloista koostuvan lähiöalueen johdosta jonka yhteyteen on rakennettu ostoskeskus, jossa kaikki palvelut. Lisäksi uimahalli ja kuntosali. Alue on omistuspohjainen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Siltamäki
Olemme asuneet Suutarilassa nyt 3-vuotta. Ei mitään pahaa sanottavaa. Vähän kuin asuisi maalla. Ostarin seudulla on pari baaria, jonka kupeessa seisoo teinit ja pulsut. Mutta asumme ostarilta n. 700m ei mitään ongelmaa. Päiväkodit kivat, luonnonläheisyys plussaa
Vaskihuhdantielle olisin muuttamassa :)
olen asunut suutarilassa 30 vuotta ja lapsuuteni parhaat kaverit ja muistot olen saanut täältä. ei ole kerrostaloja,maahanmuuttajia niin paljoa koska ei ole kaupungin asuntoja niin paljoa täällä. oman poikani haluaisin täällä kasvattaa koska luonto lähellä ja jos kaupunkiin haluaa niin yleiset kulkee hyvin mutta taloni on liian pieni meille kaikille ja joudumme muuttamaan mutta suosittelen ehdottomasti lapsiperheillw suutarilaa..kuinka monessa leikkipuistossa on eläimiä kesäini jne!!!
Otsikolle Heh...
Et ole tainnut edes käydä Suutarilassa etkä Siltamäessä kun et tiedä sen vertaa ettei siellä juurikaan ole kerrostaloja. Alueena on aivan ihana ja luonnonläheinen enkä vaihtaisi mihinkään. Meillä on paritalo ja aivan todella iso piha, mikä sopii viherpeukalolle hyvin. Suosittelen asiattomien kommenttien antajille vierailua paikan päällä ennen kuin alkaa kertomaan julkisesti virheellisiä asioita.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2012 klo 15:26"]
siis kysytkö tosissas vai onks tää provo?!
siltamäki on yksi helsingin paskimmista alueista mitä kuvitella saattaa. paljon köyhälistöä, mamuja, juoppoja ja muita moniongelmaisia. asutaan hirveissä kerrostaloissa vuokralla. en ikinä muuttaisi ko. alueelle, enkä kyllä kävisi edes vierailullakaan. onneksi en tunne sieltäpäin ketään...
[/quote]
Ei sua tänne haluttaisikaan, sillä täällä asuu kivoja tyyppejä:)
Vanhana helsinkiläisenä sanoisin että särähtää pahasti korvaan, ihan kamala paikka, en muuttaisi koskaan, onneksi ei tarvitse edes käydä sillä suunnalla.
Siltamäki on super-rauhallinen kuten Suutarilakin. Ainoa miinus Siltamäessä on se narkkarien tukiasuntola.
Toinen on Töyrynummessa ja toinen Siltamäessä. Ja sitten vielä Suutarilan ala-asten Siltamäen ja Suutarilan välillä.
Siltämäki on hinta/laatusuhteeltaan erinomainen alue, sillä alueella on hyvät ulkoilumaastot, vähän vuokra-asuntoja (kaupungin vuokra-asuntojen määrä 7.5% alueen asuntokannasta, Helsingissä alhainen luku ) ja alue on erittäin edullinen vaikka asukaspohja on hyvä. Kaukanahan se on, keskustaan vie aikaa ikuisuuden.
Faktoja kaupungin asunnoista Helsingissä:
http://www.hel2.fi/tietokeskus/julkaisut/pdf/11_06_10_Tilasto_16_Vihava…
Hyvin ollaan viihdytty,rauhallista ja lapsilla kavereita.Suutarila on hyvä koulu,oon ollut tyytyväinen.Ainoa miinuspuoli on se että keskustaan menee n.40min...
ja vastaan samalla että ei ole suttualuetta, mitä se nyt sit tarkoittaakin.
Siltamäessä on tasan yksi baari, ei paria!
en suosittele.mainostavat täydellisenä kouluna(kiva koulu,ei kiusaamista) vaikka näin ei ole sen näkee pihalla päivittäin.Lisäksi tiedon kulku kodin ja koulun välillä ei mielestäni toimi niin kuin pitäisi esim.jos laittaa wilmaan viestiä tai opelle tekstaria ihan selkeästi monelta koulu loppuu jne. mikäli tietoa ei ole kotiin tullut niin vähintään kolme kertaa joutuu kaikissa asioissa ottamaan itse yhteyttä että saa tarvittavan tiedon.kaikenlaisen palautteen päästävät vaan toisesta korvasta ulos,pitävät vaan oman linjansa.vastaukset asioihin tulevat sitten joskus yleensä kun tietoa ei enää tarvitse.usein myös aamuisin koulun ovet ovat kiinni jos oppilas ei juuri mene sisälle,kaikenkaikkiaan koko koulun systeemi on huonosti organisoitu.
Olen käsittänyt etä tykkäävät koulusta ja lapsi viihtyy hyvin. Onko tosiaan kiusaamista?
siltamäki on yksi helsingin paskimmista alueista mitä kuvitella saattaa. paljon köyhälistöä, mamuja, juoppoja ja muita moniongelmaisia. asutaan hirveissä kerrostaloissa vuokralla. en ikinä muuttaisi ko. alueelle, enkä kyllä kävisi edes vierailullakaan. onneksi en tunne sieltäpäin ketään...
Et kävisi vierailullakaan, etkä tunne alueelta ketään. Yllättävän hyvin kuitenkin tiedät, ketä kaikkia siellä asuu? Taidat olla itse aika moniongelmainen.
Uskoisin että perheelliselle ihan hyvä alue jos ei ole tarvetta prassailla. Itse olen sinkku perheetön ja asunut jo neljä vuotta Siltamäen ja Suutarilan rajalla.
Rauhallinen alue, ei mamuja juurikaan kun ei ole kaupungin asuntojakaan. Suutarilan puolella on kaupungin asuntoja mutta lähinnä Peltokyläntien suunnalla ja siellä myös HOAS:in opiskelija-asuntoja.
Suutarila-Siltamäki lähinnä rivi- ja omakotitaloaluetta joten porukka hieman ikääntyneempää. Ihan kunnon väkeä mutta ei varsinaisesti akateemisen sivistynyt alue.
Eli Helsingin huokea asuinalue jossa ei kuitenkaan Itä-Helsingin ongelmia, juoppoja muutama ja pyörivät ostarin baarin ympärillä.
ollaan oltu tyytyväisiä kouluun. Ei asuta Siltamäessä vaan Tapaninkylässä. Siltamäessä on myös oma ala-aste ja sitten on Suutarilan ala-aste.