Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mitäs yhteiskuntaluokkaa minä edustan mielestäsi?

Vierailija
27.10.2011 |

Molemmat vanhemmat maistereita. Suvussa paljon tohtoreita, koulutustaso kaikilla aikuisilla vähintään maisteri.

Asutaan 135 neliön rivitaloasunnossa Helsingissä. Maksoimme tästä 352 000 euroa viime vuonna.

Kaikilla lapsilla kaksi harrastusta, lähinnä taideharrastuksia (musiikkiopisto, tanssiopisto, kuvataide).

Mieheni tekee väitöskirjaa. Tällä hetkellä hänellä tulot 4300 euroa kuussa, minulla 3200 euroa.

Yksi auto, minä kuljen aina pyörällä.

Harrastetaan koko perhe yhdessä matkustelua ja kulttuuria (teatteri, musiikki jne.).

Ei pidetä rapujuhlia ja juhannus ollaan aina Helsingissä.

Huonekalut Artek, Muurame, Vepsäläinen tai antiikki. Vaatteet ulkomailta (koska halvempia) ja käyttöesineet perussuomalaisia Arabia / Iittala / Fiskars.

Kotiin tulee Viini-lehti, Deko ja Fit.

Olen 30v.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos halutaan olla tarkkoja, varmaan alempaa keskiluokkaa.

Jos sillä nyt sit on mitään väliä.

Vierailija
2/10 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muhun vertaa, ni älyttömät tulot ja elämänlaatu. Ja mä pidän itseäni keskiluokkaisena, en suinkaan edes alempana keskiluokkana!!

Vierailija
4/10 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tuon "sivistysperhe"-taustan takia. Tulotasolla ei ole sen kanssa suuremmin tekemistä.

Vierailija
5/10 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muhun vertaa, ni älyttömät tulot ja elämänlaatu. Ja mä pidän itseäni keskiluokkaisena, en suinkaan edes alempana keskiluokkana!!

pelkillä maisterinpapereilla ei ole kuin korkeintaan alempaa keskiluokkaa. Ei ne tosin mitään käöyhälistöäkään ole.

Vierailija
6/10 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tulotasoltaan tavallista keskiluokkaa, joka harrastus- ja sisustusvalinnoillaan haluaa liittyä ylempään keskiluokkaan. Tosin, jos suvusta löytyy tohtoreita useamman sukupolven takaa, niin sitten ollaan kuitenkin lähempänä ylempää kuin alempaa keskiluokkaa.

Vierailija
7/10 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä vauva-palsta-arviot. Vai ei maisterin papereilla päästä kuin alempaan keskiluokkaan, juuh. Ja vain tohtorit muodostavat ylemmän keskiluokan ja yläluokan. Hehhehheh vähän pieniksi jäävät...

Vierailija
8/10 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on jonkin verran taloudellista liikkumavaraa, mutta ei yksilöinä vaikutusvaltaa.

Vierailija
9/10 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempään keskiluokaan koulutuksen perusteella, mutta entä työsuhteet?! Oletteko tilapäisissä tai epätyypillisissä työsuhteissa esim. yhden hlö yrittäjiä.

Vierailija
10/10 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elän Kelan päivärahalla. Viime vuonna tienasin vielä 43.000 euroa vuodessa.

Sairastuin henkisesti, eikä tähän tuskaan löydy lääkitystä jotta työkykyiseksi enää nousisin.

itse sairaus jo hävettää niin, että meinaa taju lähteä.

Mies tienaa 6000 euroa kuussa, joten hänen rahojen turvin tässä loisin ja yritän pysyä elossa lasteni vuoksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi