Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikki ja ahdistus

Vierailija
06.11.2011 |

Vaikea saada edes kirjoitettua tätä pahaa oloa ulos. Olen ollut jo muutamia viikkoja todella stressaantunut, elämässä tapahtumassa paljon asioita, miellyttäviä sellaisia, mutta tänään olen kokenut jonkinlaisen romahtamisen. Eilen oli hauska ilta baarissa, ei siis syytä tuntea syyllisyyttä tai olla paha mieli, silti olo on aivan järkyttävä; olen oksentanut (ahdistuksesta johtuen), itkenyt hysteerisesti, on kaikenmaailman sairaudenpelkoa ja pelkään kuolevani, ahdistus tuntuu fyysisenä pahana olona, pelkään menettäväni läheiseni, koen syyllisyyttä elämäni aikana tekemistä asioista, olen paniikissa. Ymmärrän, että alkoholi nyt nostanut kaikki tunteet pintaan, mutta eihän tää vain siitä voi johtua. Olo on niin järkyttävä, etten tiedä kuinka selviän tästä päivästä, huomisesta jne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan taistelet tämän päivän ja huomenna kaikki näyttää jo valoisalta.

Ja alkoholia kannattaa vastaisuudessa jättää vähemmälle.

Vierailija
2/4 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kokenut näin massiivista ahdistusta krapulassa. Ihan tosissaan pelottaa. Alkoholia en juurikaan enää nykyään käytä, kun en osaa sitä ns. normaalisti käyttää. Eilen kuitenkin kaikki meni ok, siksi en ymmärrä tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja nimenomaan krapula voivat laukaista sen.

Syö jotain, että verensokerisi pysyy tasaisena. Pysy makuulla ja vältä kovia aistiärsykkeitä. Älä juo kahvia, polta tupakkaa tai käytä muita stimulantteja. Yritä päästä fyysisten oireiden yläpuolelle vakuuttelemalla itsellesi, että olo on ohimenevää.

Ja ennen kuin seuraavan kerran juot, mieti, oletko siinä kunnossa, ettei vastaava toistu. Henkinen painolasti kun voi purkautua juuri noin ja se tuntuu tosi pahalta.

Itse sain paniikkikohtauksen krapulassa kesällä. Meni neljä kuukautta ennen kuin uskalsin juoda taas enemmän kuin yhden siiderin / lasillisen viiniä. Vieläkään en uskalla juoda itseäni humalaan asti, mutta en pidä sitä huonona asiana.

Vierailija
4/4 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi, itsekin epäilen paniikkikohtausta. Tällä hetkellä tosissaan elämässä paljon isoja asioita, painolasti ilmeisesti alkoi nyt näin purkautua.

Ei pysty syömään, ahdistus tuntuu oksettavana olona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän