Mulla on tilillä 1607e. Onko se paljon?
Viimeinen päivä tulee n.300e, jolloin rahaa siis n.1900e josta osa ehtii mennä ennen kuun puolivälissä tulevaa palkkaa.
Kommentit (52)
on paljon, kun mulla on enintään n. 200-300 e tilillä.. Opintotuella elellään ;)...
Meillä jää monta sataa vähemmän käteen kaikkien laskujen (kuten yhtiövastikkeetn) jälkeen.
Se on kenelle tahansa paljon, jos rahaa ei tarvitse käyttää mihinkään.
Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot :)
Mulla on käyttötilillä vähemmän, palkka (3700 e/kk käteen) tulee puolivälissä kuuta. Mut ruokatilillä mulla on lisäksi 800 e ja olen tänä syksynä laittanut jemmatilille 5000 e.
En minäkään elämiseeni paljoa rahaa tarvitse, pidän pienipiirteisestä elämästä. Säästän suurempaa kotia varten, kivempi sit kyhjötellä himassa kun on reilummin tilaa.
rahasummaa minimininä tilillä. Pakko oli olla vähintään sen verran ettei alkanut ahdistamaan.
Ei en sanoisi, että se on paljon rahaa. Ei se tarvitse kuin jonkun tarpeellisen kodinkoneen hajoamisen ja pari isoa laskua, niin rahatilanne on huono.
Ehkä sun äitis on tosi huonotuloinen eikä osaa säästää yhtään, jos noin ajattelee. Mun mielestä tosi outo ehdotus häneltä.
mun tilillä on jotain 4300 ja olen hoitovapaalla
ymmärrän kyllä että opiskelijalle/työttömälle/yh:lle se voi olla paljon.
vaikka palkka onkin hyvä, jotenkin vaan raha lipsuu käsistä, nytkin tilillä 0,70 eur rahaa ja maanantaina tulee tili.
Onneksi on Visa (vai epäonneksi, kun katoaa toi hallinta)
Mulla ei ole varmaan koskaan ollu noin paljon rahaa tilillä. Semmonen viiskymppiä yleensä on aika normi... Olen siis opiskelija, 469 euroa kuussa "tienaan". Mistä 350 menee vuokraan. Ehkä vielä joskus mullakin on yli TONNI! :DD (nojoo, on kesätöiden jälkeen syksyllä aina enemmän, mut sit hupenee.) Mutta ihan hyvin oon pärjänny. En ookaa shoppailija, perheellinen tms. En tarvii ku ruokaa itelleni. Ja jonkun verran vinukkaa. :D
Eli vähän on. Miksi kyselet täällä?
se ihan kiva summa olla varalla, jos tulee jotain äkkinäistä menoa. Kyllä sillä lääkärikäynnin tai jonkun pienen korjaustoimenpiteen autoon tai kodinkoneeseen maksaa.
tarvi maksaa laskuja ja seuraavasta palkastakaan ei mitään isompia, ruokaa vaan ja jotain vaatetta.
Olen aika hyvä rahankäyttäjä tätä nykyä. Ennen mulla meni aina mikä tuli ja tilillä oli yleensä joku pari sataa vaan, ja viikko ennen seuraavaa tiliä/tukea tilillä oli ehkä joku kymppi..
Mutta ihan hyvä näin.
rahasummaa minimininä tilillä. Pakko oli olla vähintään sen verran ettei alkanut ahdistamaan.
Ei en sanoisi, että se on paljon rahaa. Ei se tarvitse kuin jonkun tarpeellisen kodinkoneen hajoamisen ja pari isoa laskua, niin rahatilanne on huono.
Ehkä sun äitis on tosi huonotuloinen eikä osaa säästää yhtään, jos noin ajattelee. Mun mielestä tosi outo ehdotus häneltä.
niin ei menis tililtäni ne rahat
jos kerran sun ei tarvii mitään maksaa?
Sulla on varmaan sit vähän varakkaampi mies.
mun tilillä on jotain 4300 ja olen hoitovapaalla
Mäkin olen hoitovapaalla ja rahaa tilillä yli 6000 euroa. Eikö se ole ihan normaalia, että ennen hoitovapaan alkua pyritään säästämään, jotta on rahaa sitten olla hoitovapaalla? Ei se miehen varallisuus mitenkään liity asiaan.
ettei se ole paljoa rahaa. Äitini vain sanoi että kun mulla on rahaa niin pitäisi ostaa hänelle kengät.. ap
Onhan tuo ihan ok summa.
Itse olemme yrittäneet pitää tilillä suunnilleen kahden kuukauden pakollisten laskujen verran.
Outo ehdotus äidiltäsi, ellei sitten ole kaikki kengät ihan loppu ja sillä itsellä ei enää tuloja. Jos vain "olis kivat kengät mitkä pitäs saada" tyyppinen "turha osto", sano suoraan ei. Tai ehdota että sitten kun seuraavaa lahjaa pitää miettiä, niin otatte uudelleen puheeksi.
Kenenkään ei PIDÄ ostaa siksi että on rahaa. Ainoastaan, jos tarvitsee jotain, ja on siihen varaa!
Tämä perusasia unohdetaan nykyisin tahallaan, kun pitää saada kaikki-mulle-heti-nyt. Sitten lojuu pakko-ostokset kaapissa käyttämättä ja ottaa päähän kun ei olekaan tarpeeksi rahaa kun oikeasti tarvitsee.
Vuosi sitten oli ihan normaalisumma mun tilillä just ennen palkkaa(netto jotain tota luokkaa). Tein hullunlailla töitä niin en ehtinyt ostamaan mitään. Nyt tuo summa kuulostaa paljolta, koska olen äitiyslomalla ja maksan vuokran heti kun tuet tulee, jolloin tilille jää pari sataa. Siihen päälle lapsilisät, josta ruoka pariksi kauppareissuksi ja laskuja sen verran kun pystyy. Miehen tililtä pakko maksaa isot laskut ja bensat. Nyt on pitänyt käyttää lasten rahoja kun ovat tarvinneet isompia vaatteita ja itse olen tarvinnut kengät. Maksan kyllä lapsille takaisin, eli en ole kavaltanut, lainannut vain. Kirpparia hyödynnetään, muttei sieltä aina löydy sopivan kokoista tai tarpeeseen sopivaa(esim.syksyllä ei kannata ostaa kesäkenkiä kun tarvii talvikengät).
Mulla taitaa olla käyttötilillä tällä hetkellä kolmisensataa, mutta säästötilillä sitten nelisentonnia ja ruokatilillä ehkä tonni.
erikseen ruokatiliä, on vain tuo käyttötili ja säästiksellä reilu 6000e. Meille se on hyvin, monelle muulle varmaan ihan naurettava summa.
Äitini ei siis tiedä tarkkaa tilini saldoa, tietenkään, mutta hän on sitä mieltä että minun työssäkäyvänä kuuluisi vähän jelppä häntä. Äitini on itsekin työssä (pienipalkkaisessa, tienaa ehkä satasen mua vähemmän ja miehensäkin on työelämässä)
Äitini ja miehensä tienaavat tyhdessä enemmän kuin me ja kuitenkin äiti aina valittaa kun pieni palkka eikä rahaa ja todellisuudessa ostelee itselleen paljon, ei vain osaa käyttää rahaa.
Nyt siis sanoi, että tarvisi talvikengät ulkoiluun, mutta voi kun ei olisi oikein rahaa.. mistähän sitä.. En kuitenkaan anna hänelle, mulla on pieni palkka ja tässä on lapset jne
ettei se ole paljoa rahaa. Äitini vain sanoi että kun mulla on rahaa niin pitäisi ostaa hänelle kengät.. ap
mutta tuossa kerroit syyn. Kaikki on niin suhteellista. Mulle se olis tällä hetkellä tosi paljon ja olisin onnellinen, jos mulla olis ton verran tilillä, mulla taitaa olla jotain 200e tällä hetkellä ja visalaskua riittää.. Olen hoitovapaalla ja silloin kun olin töissä rahaa oli yleensä tilillä 1000-1500e.
Jos sun äidilläs ei ole kenkiä eikä rahaa ja teillä on läheiset välit ja hän suunnilleen ekaa kertaa pyysi, niin mikset ostaisi hänelle muutaman kympin kenkiä? Mutta jos hän vaikka kuluttaa rahansa viinaan, niin siinä tapauksessa saa olla ilman kenkiä.