Mulla on tilillä 1607e. Onko se paljon?
Viimeinen päivä tulee n.300e, jolloin rahaa siis n.1900e josta osa ehtii mennä ennen kuun puolivälissä tulevaa palkkaa.
Kommentit (52)
erikseen ruokatiliä, on vain tuo käyttötili ja säästiksellä reilu 6000e. Meille se on hyvin, monelle muulle varmaan ihan naurettava summa. Äitini ei siis tiedä tarkkaa tilini saldoa, tietenkään, mutta hän on sitä mieltä että minun työssäkäyvänä kuuluisi vähän jelppä häntä. Äitini on itsekin työssä (pienipalkkaisessa, tienaa ehkä satasen mua vähemmän ja miehensäkin on työelämässä) Äitini ja miehensä tienaavat tyhdessä enemmän kuin me ja kuitenkin äiti aina valittaa kun pieni palkka eikä rahaa ja todellisuudessa ostelee itselleen paljon, ei vain osaa käyttää rahaa. Nyt siis sanoi, että tarvisi talvikengät ulkoiluun, mutta voi kun ei olisi oikein rahaa.. mistähän sitä.. En kuitenkaan anna hänelle, mulla on pieni palkka ja tässä on lapset jne
33
Mulla ei ole noin paljon. Tosin palasin vasta vähän aikaa sitten hoitovapaalta, joten ei ole paljon ehtinyt kertyäkään.
että äidillä on rahaa, ei paljon mutta kuitenkin säännöllinen palkkatulo, jonka mukaan tulisi sitten elää ja ostella. Enhän voi itsekään ostella kalliita meikkejä ym.ja sitten valittaa hänelle kuinka rahat loppu ja lapsi tarvitsee toppahousut.
Ja ei, ei ollut eka kerta kun vihjas, hyvin usein tuota tapahtuu ja joskus aiemmin olen jotain äidille ostanutkin mutta en enää halua. Pikkuveljelleni (19v, asuu kotona) ostan aina silloin tällöin vaatetta. Veljenikin vaatettamisesta äiti valittaa "kun pitää sitäkin vaatettaa"
kai nyt viiskymppiä voit kenkiin laittaa, kyse on kuitenkin sun äidistä. Kuinkahan monet kengät se on sulle ostanut??
Mä jotenkin ymmärrän sen, että haluat joskus ostaa pikkuveljellesi jotain, toivottavasti se on aina sellaista mitä hän tosiaan haluaa, mutta jos sä olet jo äidillesi ostanut aikaisemmin tavaroita, niin nyt lopetat sen. Aivan älyötöntä sun on nuorena maksaa äitisi ostoksia, jos hänellä ja hänen miehellään on enemmän rahaa käytössä kuin teillä. Ja todennäköisesti velaton talokin.
mun tilillä olisi ollut noin paljon rahaa....Että juu, multa liikenisi äitini kenkiin. Mutta toki tilanne riippuu sun menoistasi; onko sulla varaa?
Onko sinulla erikseen säästötili, jossa on lisää rahaa?
Itse en pidä tuotakaan summaa käyttötilillä, ihan pankkikortin katoamis ym. riskin vuoksi. Eli kun palkkatulee, niin kaikki mahdolliset laskut menee tililtä sinä päivänä. Olen aikaistanut eräpäivät. Osan palkasta siirrän säästötilille ja loput jätän sitten käyttöön, johon toki tulee viellä muutaman kerran kuukaudessa rahaa.
mikäli et maksa 1600e lainaerää pois seuraavana päivänä ;)
käyttötililtä menee ruokaa ja vaatteisiin ym.laskuja ei oikeastaan ollenkaan.
Kyllä mulla olis laittaa vaikka se 50e niihin kenkiin, mutta kyse ei ole siitä. Miksi mun pitäis ostaa äidilleni, joka käy töissä ja jonka puoliso myös töissä tavaraa kun tienaan vain satasen enemmän kuussa kuin hän ja miehensä tienaa omaa miestä enemmän.
tosi paljon siitä kuinka monta henkeä, meillä mies työtön minä äitiysvapaalla ni tuntuu suurelta määrältä. Meillä kuukausitulot vain vähän enemmän yhteensä ku toi. Eiköhän se oo niin ettei lapsen tarvi äitiään puettaa vaikka kuinka ois rahaa..;)
hän töissä ja pärjätköön sillä, menot tulojen mukaan. Ja vielä mieskin töissä. Eikä alaikäisiä huollettavia, pöh sanon minä
ok summa käyttötilille, jos ei tarvi enää laskuja maksaa. Mulla on palkka nettona 2400 euroa ja laskujen jälkeen jää yleensä 900 euroa kaikkeen muuhun, siis ruoka, vaatteet, kengät, bensat, matkustaminen, vapaa-aika jne. Olisin tosi tyytyväinen jos jäisi noin paljon!
Meillä on säästötilit ihan erikseen, niitä on kolme kappaletta ja rahaa on siellä yhteensä jotain kymppitonni.
Sulla on varmaan sit vähän varakkaampi mies.
mun tilillä on jotain 4300 ja olen hoitovapaalla
Mäkin olen hoitovapaalla ja rahaa tilillä yli 6000 euroa. Eikö se ole ihan normaalia, että ennen hoitovapaan alkua pyritään säästämään, jotta on rahaa sitten olla hoitovapaalla? Ei se miehen varallisuus mitenkään liity asiaan.
Sulla on varmaan tosi hyvät tulot jos pystyt odotusaikana säästämään 6000 euroa hoitovapaata ajatellen.
Mulla on tulot vähän yli 3000 euroa kuussa, enkä saanut hoitovapaata ajatellen säästöön yhtään mitään. Harvalla on varaa säästää, saisi olla jo älyttömän hyvät tulot että saisi muutamassa kuussa tuhansia kasaan. Kolmen tonnin tuloista ei kyllä säästellä yhtään mitään.
127,30e ja sillä täytyy pärjätä marraskuun puoliväliin
Viimeinen päivä tulee n.300e, jolloin rahaa siis n.1900e josta osa ehtii mennä ennen kuun puolivälissä tulevaa palkkaa.
jos kerran parin viikon päästä tulee jo palkka. Tietenkin riippuu ihan mitä menoja sulla on. Tarvitseeko esim lyhentää lainaa isolla summalla kuun vaihteessa, montako syövää suuta tuolla on ja mitä laskuja.
Mutta ihan ok summa, tulisin toimeen tosi hyvin tuolla.
tuosta rahasta ei kuitenkaan tarvii maksaa laskuja, ostan vain ruokaa. Ja kun seuraava tili tulee, on mulla tililläni n.1400e. Mulla on tosi pieni palkka, käteen jää n.1200e..
tuosta 1600eurosta menee ehkä satanen ennen viimeistä päivää. Eli tilillä 1500+300=1800e ja siitä kaks viikkoa palkkapäivään, menee ehkä 400e.
Meillä ei jää ikinä lainanlyhennyksen, vastikkeen yms. jälkeen noin paljon käyttörahaa...