Jos sinä olisit odotellut palkankortuspyyntöön vastausta 6kk, niin odottelisitko vaan kiltisti
edelleen vaan rupeaisitko jo lyömään nyrkkiä pöytään? Asia on kuulemma "selvityksessä" esimiehen esimiehellä ja mulla alkaa jo usko loppua...
Kommentit (14)
mut en tietty nyrkkienkään kanssa uhoaisi. Mä vaan kysyisin ensin omalta esimieheltä ja sitten siltä sen esimieheltä, että mitä asialle kuuluu. Jos siis mielestäni olisin oikeutettu palkankorotukseen. Ja jos firma ei ole isolla säästökuurilla muuten.
Mitä vit*** tarvii selvittää 6kk? Eikö siinä ajassa jo 2-3 äijää ole saanut selvitetyä, että annetaanko lisää liksaa vai ei ja minkä verran? Huoh...Ja tää ei ollut sulle 2, vaan kiukkuan täällä itsekseni...
ilmeisesti ne ei aio antaa palkankorotusta. Niin toi minusta on luettava.
mut en tietty nyrkkienkään kanssa uhoaisi. Mä vaan kysyisin ensin omalta esimieheltä ja sitten siltä sen esimieheltä, että mitä asialle kuuluu. Jos siis mielestäni olisin oikeutettu palkankorotukseen. Ja jos firma ei ole isolla säästökuurilla muuten.
Mitä vit*** tarvii selvittää 6kk? Eikö siinä ajassa jo 2-3 äijää ole saanut selvitetyä, että annetaanko lisää liksaa vai ei ja minkä verran? Huoh...Ja tää ei ollut sulle 2, vaan kiukkuan täällä itsekseni...
Miettivät vaan kuinka sen sinulle tulevat ilmoittamaan ja toivovat samalla siinä sivussa, että unohdat koko pyyntösi ajan kuluessa.
Miettivät vaan kuinka sen sinulle tulevat ilmoittamaan ja toivovat samalla siinä sivussa, että unohdat koko pyyntösi ajan kuluessa.
vitkuttaa ja venyttää asiaa näin?
t.ap
ja selvästi työnantaja ei nyt näe palkan korotustasi kiireellisenä asiana.
Mikä on oma tilanteesi? Onko palkan korotus niin tärkeä asia, että olet valmis vaikka vaihtamaan duunia, jos et sitä saa? Vai jatkatko joka tapauksessa nykyisessä duunissasi, vaikka korotusta ei tulisi?
Toki voit iskeä nyrkkiä pöytään niin halutessasi, mutta on mahdollista, että työnantaja sanoo, että palkka on tämä, voit lähteä, jos ei miellytä.
Jos sulla oikeasti on jotain muuta odottamassa, voit sanoa, että olet irtisanomassa itseäsi, mutta palkankorotus saisi sinut jäämään. Tällä voit saada korotuksen nopeasti tai voi käydä niin, että sulle sanotaa, että tervemenoa. Varaudu tähänkin.
Korotuspyyntö kannattaa perustella hyvin. Onko osaamisesi lisääntynyt merkittävästi? Ovatko vastuualueesi kasvaneet? Onko käytettävyytesi parantunut oleellisesti? Näillä on helppo perustella korotuspyyntöä ja kysyä, miten työnantaja on aikonut huomioida nämä seikat palkkauksessa. Jos mitään tällaista muutosta ei ole tapahtunut, olet neuvotteluissa aika heikoilla.
ja selvästi työnantaja ei nyt näe palkan korotustasi kiireellisenä asiana.
Mikä on oma tilanteesi? Onko palkan korotus niin tärkeä asia, että olet valmis vaikka vaihtamaan duunia, jos et sitä saa? Vai jatkatko joka tapauksessa nykyisessä duunissasi, vaikka korotusta ei tulisi?
Toki voit iskeä nyrkkiä pöytään niin halutessasi, mutta on mahdollista, että työnantaja sanoo, että palkka on tämä, voit lähteä, jos ei miellytä.
Jos sulla oikeasti on jotain muuta odottamassa, voit sanoa, että olet irtisanomassa itseäsi, mutta palkankorotus saisi sinut jäämään. Tällä voit saada korotuksen nopeasti tai voi käydä niin, että sulle sanotaa, että tervemenoa. Varaudu tähänkin.
Korotuspyyntö kannattaa perustella hyvin. Onko osaamisesi lisääntynyt merkittävästi? Ovatko vastuualueesi kasvaneet? Onko käytettävyytesi parantunut oleellisesti? Näillä on helppo perustella korotuspyyntöä ja kysyä, miten työnantaja on aikonut huomioida nämä seikat palkkauksessa. Jos mitään tällaista muutosta ei ole tapahtunut, olet neuvotteluissa aika heikoilla.
vastuuseen ja työmäärään nähden. Ja oman esimihen mukaan pyyntö on asianmukainen ja hänen esimiehensä puoltaa, mutta sitten tää pyyntö itsessään on vissiin jossain korkeemmas kädes, kun ei ole selvinnyt tässä ajassa...
t.ap
esimiestyöskentely tai oikeammin sen puute: meileihin ei vastata, puhelimeen ei vastata ja kun luvataan tietoa asiasta, niin tiedon saamiseen meneekin 3 viikkoa ylimääräistä ja senkin tiedon saa sitten vasta uudestaan väkisin kysymällä.
t.ap
Vitkuttelun "syynä" muut kiireet ja byrokratia (johtoportaan siunaus korotukselle)...Sain lopulta tarpeekseni ja ilmoitin, että irtisanoudun heti seuraavan kuun alussa. Tuota ennen olin jo aloittanut neuvottelut uuden potentiaalisen työnantajan kanssa. Palkankorotus tuli sitten välittömästi ja jopa takautuvasti.
Olin aika itsevarma tilanteesta, koska olen ko. firman ainoita spesialisteja tietyllä firman toimintojen osa-alueella ja koko Euroopasta on vaikea löytää saman alan senioritason osaajia. Kun ilmoitin, että kilpaileva firma on valmis minut pestaamaan paremmalla palkalla, niin tuli johtoportaaseen vauhtia:)
on tehty jo 2 viikkoa sitten, mutta mulle ei viitsitty kertoa ennen kuin nyt kysyin itse asiaa.
Taidanpa siirtyä MOnsterin pariin loppupäiväksi...
Vituttaa kuin pientä oravaa jne
t.ap
Vaihdatko nyt työpaikkaa?
Mikä se sun nykyinen työ on ja paljon siitä sulle maksetaan?