Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sitten kun mikään ei auta arkea suuresti haittaavaan niskasärkyyn??

Vierailija
25.10.2011 |

Jumppaan päivittäin, venyttelen, sauvakävelen. Syön relaksanttia, vältän vetoa ja kylmää. Kiinnitän huomiota ryhtiin. Käytän mobilaattia ja lämmintä kauratyynyä. Hierojalla olen käynyt, samoin omt-terapeutilla. Rinnat D-kupit, tukevat ja hyvät liivit käytössä.

Silti joka ikinen päivä niska ja hartiat kipeät aiheuttaen siis päivittäin päänsärkyä ja usein myös huimausta. Päänsärky osaltaan aikaansaa usein etovan olon.

Alkaa mitta täyttyä kun apua en löydä mistään mitä teen...

Keksitkö sinä jotain mitä vielä voisin yrittää, mistä itse olet saanut apua?

Kiitän tuhannesti jos joku ihana ihminen osaa antaa vinkin millä arkea voisi helpottaa, jotta edes joskus olisi kokonainen päivä hyvä olla...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vositko harkita rintojen pienennysleikkausta? Se on auttanut monia ja kun syynä sairauden hoito, Kela korvaa ja se voidaan tehdä julkisella sektorilla.

Vierailija
2/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskoja jumittaa kohtaamaton syyllisyys: suorittaminen ja taakankantaminen, se kun ei riitä sellaisena kun on, vaan pyrkii olemaan täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kokeilisin kanssa akupunktiota, ehkä kiropraktikkoa. ja yksi juttu myö; kehossa olevat kivut saattaa kertoa jostakin tunneperäisestä Onko sänky ja tyyny tarpeeksi hyvät? Olen kuullut ihmisten saavan apua myös osteopaatista, aleksandertekniikasta, meditaatiosta, joogasta...?

Ehkä akupunktioa, kiropraktikko ja sitten noi "henkiset" jutut. Niskasärkyhän saattaa tulla jostain alempaa esimerkiksi jakojen tai lannerangankin ongelmista.

Lääketiede ei kovin pitkälle pysty auttamaan, mielestäni nuo vaihtoehtohoidot vois olla paljon parempia sulle.Toivottavasti saat avun, jatkuva kipu on hirveää.

Vierailija
4/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan kunnon känni. joo iloinen ilta ja viiniä- jos ne rentouttaa- mutta kyllä aika yksioikoinen juntti saa olla jos ongelmat hoituu kunnon kännillä. ap selvästi on vähän moniulotteisempaa tyyppiä, että kännit tuskin häntä auttaa.

Vierailija
5/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

röntgen kuvat rintarangasta ja niskasta. Sieltäkin voi löytyä syy jatkuvaan niska- ja hartiajumiin ja päänsärkyyn.

Vierailija
6/34 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.atlaskotan.se/

tätä aion itse kokeilla ihan pian :)

Vierailija
7/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn loistavalla fysioterapeutilla (on siis lisäksi vielä joku muukin koulutus kuin perus fysioterapeutti koska tekee noita "naksautushoitojakin") joka naksuttele jumittuneet nikamat aukai niin niskasta kuin rintarangastakin. Ja taas kurja olo on vain muisto.

Vierailija
8/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkeekö heti aamusta vaiko vasta iltapäivästä/illasta?

Vierailija
9/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aamuisin olo parempi mutta iltaa kohden ongelmat alkavat. En millään jaksaisi istua suorassa koko päivää, eli ryhtikin ehkä huononee iltaa kohden.

Eli mitä edellisellä kysyjällä oli mielessä, kun kysyit onko ongelmia enemmän illalla vai aamullakin? Lihakset huonossa kunnossa?

ei ap mutta samoja ongelmia kuitenkin

Vierailija
10/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hampaat kunnossa? Narskutteletko öisin? Onhan tyynysi niskavaivaisille sopiva?

Lihaskuntoon rangan alueella pitäisi kiinnittää huomiota. Eikös pilatesta suositella tuon suunnan vaivoihin?

Miten joku ihan muu syy? Olisiko kyseessä kuitenkin olla migreeni. Entäs ruokavalio?

Vierailija
11/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

märillä hiuksilla nukkumaan?

Vierailija
12/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin itsekin tosi pahoista niskakivuista. Kävin erikoislääkärillä, joka suositteli jumppaa painojen kanssa joka päivä. Lisäksi vinkkasi pilateksesta, jonka aloitinkin. Lähetteen kirjoitti myös omt-terapiaan, mutta tätä lähetettä minun ei ole tarvinnut käyttää, koska kaksi edellämainittua ovat tuoneet ihan valtavan avun. Aluksi pahimpaan kipuun söin lihasrelaksantteja, mutta nekin pystyin jumpan ja pilateksen takia jättämään tosi pian pois. Lekuri korostikin, että lääkkeillä voi saada tilapäisen helpotuksen, mutta tärkeintä on saada niskan lihakset vahvistumaan ja laukaistua siellä olevat jumit (ja tähän siis se omt-terapia olisi omiaan). Tsemppiä sinulle ap - toivottavasti pian helpottaa!

Vierailija
13/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli nukkuminen mieleen. Nukutko niin, että työnnät leukaa rintaan kiinni? Vaikea varmaan sitä itse sitä sanoa ;)

Koita nukkua niin, että vedät päätä mielummin taaksepäin ettei niskat veny ja kipeydy. Tähän voi auttaa vaikka Tempur tyyny. Vaikea selittää mutta toivottavasti tajusit :)

Vierailija
14/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena vaihtoehtona, tai lisänä fysioterapiaa.

Kiro avaa ne jumiutumat, fysio opastaa liikkeissä (tosin hyvä kiro antaa myös neuvoja).

Pitäs tietysti löytää se syy, mistä jumituksesi johtuu. IStumisesta koneen äärellä, liiasta jumppaamisesta, vääristä liikkeistä...?

Vierailija
15/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka säännöllisesti käyt hierojalla?

hieronta auttaa kun sielä käy säännöllisesti,

esim. kerran tai kaksi kuussa.

Vierailija
16/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin sitä suuresti koska olin jumpannut paljon. Vaihtelin tyynyä, venyttelin, tein pilatesta.. mikään ei auttanut.

Ylön jälkeen vasta olikin niska jumissa, jouduin käsin vääntämään pään normaaliasentoon jos oli jäänyt huonosti. Jumiutui myös ajaessa.

Menin fyssarille ja selvisi, että kaulan lihakset on etupainotteiset.

Sain harjoitukset joissa treenataan sitten toisen puolen lihaksia. Ne alkoivat auttaa nopeasti.

Sain myös alaselän harjoitteen, koska sen väärä asento edesauttoi niskan väärää asentoa.

Vierailija
17/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä oli helvettiä, en pystynyt saunomaan, juomaan kahvia, olemaan makuulla jne. menin kiropraktikolle, ja VOILA, 24 tuntia, 2 käyntiä, ja kaikki oli paikoillaan. kaksi nikamaa oli pahasti vääntynyt ja neliraajahalvaus hiuskarvan päässä. ja se tunne, kun mihinkään ei koske ja signaalit kulkee!!!!!

Vierailija
18/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kerta auttaa jo. Se tunne on aivan taivaallinen kun ei pää kääntyy ja kroppa toimii.

Itse menin ekaa kertaa 1,5 vuotta sitten kun alaselkä meni niin jumiin etten pääsyt kunnolla kävelemään ja lomareissu oli edessä. Kävin viikon päivät ja selkä satiin kuntoon. Ekan kerran jälkeen selkä kahta kipeempi (kuulemma normaalia) koska oli ollut jo viikon jumissa, mutta sen jälkeen alkoi helpottamaan.

Niskaakin on myös niksauteltu paikoilleen, ja se tunne on aivan ihana kun kaikki jäykkyys ja kipu helpottaa. Mulla yleensä kyllä iskee aivan tajuton päänsärky heti käynnin jälkeen, mutta se menee menee ohi särkylääkkeillä. Tämäkin kuulemma ihan normaalia.

Pitäisi itsekin taas käydä, mutta kun se on niin tuhottoman kallista niin nyt täytyy tyytyä särkylääkkeisiin, ainakin toistaiseksi.

Vierailija
19/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiitos kaikille vastanneille, tuli monta uutta ajatusta mitä voisi kokeilla.

Muutama vastaus/kommentti:

-kylmägeeliä olen kokeillut, mutta ei tuntunut hyvältä, joten olen enemmänkin lämmittänyt niskaa.

-akupunktiota voisin harkita, täytyy lueskella aihheesta

-kiropraktikkoa olen itse ajatellut monesti, mutta ortopedi ei suositellut menemään (minulta on korjattu alaselän liukuma leikkaamalla ja siksi kuulemma voi olla kiropraktikosta enemmän haittaa kuin hyötyä)

-niskajumppaohjeita on useita, toivottavasti oikeanlaisia...

-en narskuta hampaita mutta huomaan purevani hampaita yhteen, se varmasti pahentaa tilannetta

-sänky ja tyyny voi hyvinkin olla osasyyllinen, sillä usein aamulla tuntuu olo jäykältä. Tyynyjä olen kokeillut erilaisia.

-nukkumaasentoa on itse vaikea tietää, mutta saatan hyvinkin nukkua leuka rinnassa. Yritän kiinnittää asiaan huomiota.

-niska on muutama vuosi sitten kuvattu, oli pienen pientä kulumaa. Ei pitäisi kuulemma vaikuttaa...

Osaatteko neuvoa millainen tyyny olisi paras kylkinukkujalle?

Mistä löydän hyvän kiropraktikon jos sellaiselle kuitenkin uskaltautuisin? Millainen koulutus/lupa tms. piotää olla jotta voin luottaa tasokkaaseen hoitoon?

Yhä luen kiitollisena vastauksianne ja uskon monen muunkin saavan näistä neuvoista itselleen apua!

Vierailija
20/34 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kiropraktikon vastaanotolle on vaikea saada aikaa..Itse sain tietää terveysaseman fysioterapeutilta nimen.

Itsellä niskahartia vaivat poistui kun aloitin naisten kuntonyrkkeilyn lisäksi.

Minulla fusioterapeutti neuvoi lapaluiden teippauksen josta apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä