Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulun vuokra-asunnot

Vierailija
25.10.2011 |

Miten voi Oulun kaltaisessa kaupungissa kaikki vuokra-asunnot olla niin murjuja! Aivan oksettavaa kertakaikkiaan.

19v tyttöni on muuttamassa pois kotoa ja olemme etsineet hänelle nyt pari kuukautta asuntoa Oulun keskustasta. 500 eurolla irtoaa vain "peruskuntoinen" yksiö jossa ei _pahimmassa_ tapauksessa ole suihkua! Siistejä asuntoja ei ole, ja jos on ne pyörivät samoissa hintaluokissa ja yllättäen menevät heti.

Nyt vuokranantajat herätkää: Paljonko teille maksaa laminaattilattia ja uusi maalipinta? Entä uudet keittiön ovet? Oulussa on kysyntää SIISTEILLE asunnoille, ei noita murjuja huoli kuin luottotiedottomat öykkärit!

Ps. Jos asuntoa etsitään Keskustasta, Höyhtyä, Raksila, Alppila, Tuira (ja Heinäpää) eivät siihen kuulu! Muutenkin tuntuvat välittäjät olevan niin ammattitaidottomia että uskoisin itsekin olevani parempi!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ne menevät niin nopeasti (miksiköhän) ja niihin on PALJON hakijoita.

En todellakaan odota että Rotuaarilta saisi asunnon siihen hintaan, mutta esimerkiksi Albertinkadulta, Kirkkokadulta ja Isokadulta niitä on useinkin tarjolla. Jopa 450e/kk! Olisin valmis maksamaan tyttöni asunnosta enemmänkin, vaan kun niitä ei ole tarjolla!

Mikä teistä olisi sitten hinta hyväkuntoisesta yksiöstä?

Vierailija
22/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta lapsellesi yksiö, jos ei tarjonta kelpaa. Silloin voitte ottaa ja remontoida juuri sellaisen kun itse haluatte. Voittehan te vuokranantajalle halutessanne ehdottaa, että maksaisiko hän tarvikkeet maaliin yms. Kyllä noihin asuntoihin aina joku vuokralainen löytyy ja hyvin harva niihin luottotiedotonta alkaa ottamaan!

Mutta vuokrassa pystyn häntä tukemaan. Kyllähän ollaan ehdoteltu noille vuokranantajille pintaremonttia vaan ei. Oltaisiin työtkin tehty itse mutta helpompaa ja halvempaahan se on että otetaan sellainen vuokralainen jolle asunto kelpaa läävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta lapsellesi yksiö, jos ei tarjonta kelpaa. Silloin voitte ottaa ja remontoida juuri sellaisen kun itse haluatte. Voittehan te vuokranantajalle halutessanne ehdottaa, että maksaisiko hän tarvikkeet maaliin yms. Kyllä noihin asuntoihin aina joku vuokralainen löytyy ja hyvin harva niihin luottotiedotonta alkaa ottamaan!

Mutta vuokrassa pystyn häntä tukemaan. Kyllähän ollaan ehdoteltu noille vuokranantajille pintaremonttia vaan ei. Oltaisiin työtkin tehty itse mutta helpompaa ja halvempaahan se on että otetaan sellainen vuokralainen jolle asunto kelpaa läävänä.

tuollaisia. Mutta kannattaa silti yrittää. Oletko soittanut välittäjille suoraan, sillä kaikki vuokra-asunnot eivät edes tule aina nettiin näkyviin, kun ne menevät jo "tiskin alta". Me ollaan monesti saatu vuokralaiset oulussa hankittua niin, että on välittäjälle vuokralaisen tarpeesta kerrottu ja hän saman tien jo tietää sopivia ehdokkaita. Miksi höyhtyä, raksila ym ei kelpaa? Ei ole pitkä matka ihan ytimeen niistä.

Vierailija
24/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asunnon on oltava just keskustassa?

Koska hän haluaa? Onko se jokin mahdoton kriteeri?

Hänen koulu on keskustassa, hänen työpaikka on keskustassa, hän on kasvanut keskustassa ja hänen perheensä asuu keskustassa?

Miksi muuttaa pois tutulta ja hyvältä alueelta kun siellä on varaa asua?

Jos haluatte voitte vilkaista oulun keskustan asuntotarjontaa vaikka vuokraovesta! Järkyttykää!

Vierailija
25/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen koulu on keskustassa, hänen työpaikka on keskustassa, hän on kasvanut keskustassa ja hänen perheensä asuu keskustassa?

Vierailija
26/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia. Mutta kannattaa silti yrittää. Oletko soittanut välittäjille suoraan, sillä kaikki vuokra-asunnot eivät edes tule aina nettiin näkyviin, kun ne menevät jo "tiskin alta". Me ollaan monesti saatu vuokralaiset oulussa hankittua niin, että on välittäjälle vuokralaisen tarpeesta kerrottu ja hän saman tien jo tietää sopivia ehdokkaita. Miksi höyhtyä, raksila ym ei kelpaa? Ei ole pitkä matka ihan ytimeen niistä.

Siis toki Raksila, Heinäpää ja jopa Tuira kelpaavat jos vaan löytyy sopivaa. Mielestäni on kuitenkin välittäjän ammattitaidottomuutta jos kysyessä keskustan asuntoja lähtee tarjoamaan asuntoa keskustan läheisyydestä Höyhtyältä.

Tyttöni kuitenkin on valitettavasti hyvin.. no vaativakin tässä asiassa. Ja toki häntä ymmärrän.

Taidanpa laittaa tyttöni soittamaan välittäjälle, tuo oli hieno vinkki! Kiitos siitä!

Ap

Vierailija
27/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole todellista?

Vierailija
28/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte voitte vilkaista oulun keskustan asuntotarjontaa vaikka vuokraovesta! Järkyttykää!

No vaikkapa maailmankuvaa avartaakseen ja itsenäistymisen vuoksi voisi olla terveellistä muuttaa 1-2 km:n päähän vanhemmista.

Vierailija
29/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollahan on heti yksi hyvän näköinen yksiö tarjolla isokadulla ja vuokra 440e + on laminaatti, uusi kylppäri ym.

Vierailija
30/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollahan on heti yksi hyvän näköinen yksiö tarjolla isokadulla ja vuokra 440e + on laminaatti, uusi kylppäri ym.

Vakuus vaan on turhan iso.. Lisäksi keittiö on lähes törkeän näköinen. Mutta ehdonta parhaimmistoa. Tätä on jo soiteltukin..

Vierailija
31/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vakuushan maksetaan takaisin kun vuokralainen muuttaa pois.

Vierailija
32/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vakuus on kuin onkin liian suuri, mutta ei auta kuin maksaa jos tyttö tuohon asuntoon päätyy.

Miettikääpä kuitenkin laittaisitteko lastanne mieluusti tuollaiseen asuntoon asumaan?

Vierailija
33/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä nyt vaan menee niin. Turha itkeä että joku sulle tiskin alta syyllisyyden tunteesta tarjoaisi hyvää halvalla. Osta oma jos ei tarjonta miellytä.

Vierailija
34/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole todellista?

Ei taida teillä kummallakaan olla oikein realiteetit kohdillaan.

Vierailija
35/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eipä tunnu olevan kun täällä ruikutat halvempaa kämppää.

Vierailija
36/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vakuus on kuin onkin liian suuri, mutta ei auta kuin maksaa jos tyttö tuohon asuntoon päätyy.

Miettikääpä kuitenkin laittaisitteko lastanne mieluusti tuollaiseen asuntoon asumaan?

Oonko mä nyt tyhmä vai mikä siinä on se iso vika? Kohtuu siistiltähän tuo näyttää.

Vierailija
37/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku vaivautuisi katsotaan tuota asuntojen tarjontaa täältä Oulusta.

Kyllä minä voin tytärtäni avustaa vuokran maksussa jos vain löytyisi sellainen asunto joka olisi edes HYVÄSSÄ kunnossa! Mutta jos tarjolla ei ole yhtään hyväkuntoista asuntoa keskustasta! En minä odota että joku Minulle 450ellä tarjoaa huippuyksiötä Rotuaarilta, tarjoisi edes Hyväkuntoista pikkuyksiötä heinäpään perukoilta 550eurolla niin olisin tyytyväinen!

Mielestäni ei ole utopistista odottaa sellaista

Vierailija
38/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ne ajat muuttuu ja lapset käy vaan koko ajan hemmotellummiksi. Olen itse kolmevitonen ja vielä mun opiskeluaikoina oli ihan normaalia, että muutettiin soluasuntoon parin ventovieraan kanssa. Näin jälkikäteen voin hyvinkin kuvailla kokemusta kasvattavaksi. Ja ihan positiivisessa mielessä. Sen ajan kämppiksistä kaksi on edelleen hyvin läheisiä ystäviäni. Eipä olisi tullut mieleenkään silloin pyytää vanhempia auttamaan taloudellisesti, että olisin päässyt yksiöön. Tai että sitten vielä olisin nirsoillut jostain keittiön ovista ja laminaateista! Mun ekan oman (solu)asunnon jääkaapissa kasvoi viisi senttiä paksua vihreää ja karvaista hometta kun muutin tuohon asuntoon, kolmen sadan kilsan päähän kotoa. Karaisi luonnetta.

Mutta en oleta, että tämä vuodatus sinänsä kiinnostaa ap:tä pätkääkään. Tekipähän vain mieli vähän avautua.

Vierailija
39/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ja muuttaa pois paikkakunnalta.

Vierailija
40/58 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luinpa silti.

En halua että lapseni joutuu asumaan ventovieraiden kanssa jos ei sitä halua. En myöskään halua että hänen seinänsä ovat homeessa, astmaatikko kun on. :D

Olenko nyt huono vanhempi? Olenko huono vanhempi jos en halua että tyttöni joutuu ottamaan opintolainaa voidakseen asua tasokkaassa asunnossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi