Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isänpäivä; eroperhe ja äitipuoli

Vierailija
25.10.2011 |

Miten teillä hoidetaan lapsen Isänpäivä-lahjan hankinta kun vanhemmat eronneet?

Onko tyhmä idea, että kysyn lapselta haluaakojotain hankkia ja annan rahaa siihen? Olen siis äitipuoli.

Vai onko tämä äidin asia hoitaa lapsen kanssa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"älä sekaannu..." Mikä ongelma tämäkin on? Pitää kysyä lapselta, haluaako isäinpäiväjärjestelyissä apua? Oletteko ihan sekaisin. Jos uusperhettä eletään, niin siinä toimitaan näissä asioissa ihan tasan kuten muissakin perheissä. Vai kysyttekö ydinperheiden äidit lapsilta, että haluaako lapset isälle jotain herkkuja vai ei? Tottakai lapset haluaa ja se on oletuskin. Ei siihen mitään lupia tarvita lapsilta.

Ei ihme, että uusperheissä mennään mäkeen, kun terve järki on kaukana. Itse olen uusperheen äiti ja en todellakaan kysele keneltäkään lupaa viettää isäinpäivää. Lapsethan olettaakin, että sitä vietetään ja saatan kysäistä, kun tulevat viikonlopuksi, että onko lahjaa mukana. Ellei ole, niin kysyn, onko jotain, mitä haluasivat antaa, jos annan rahat. Innoissaanhan nuo haluaa isälleen aina jotain ostaa.

Vierailija
2/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei tarvitse mitään ostolahjaa, halaus riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pienenä oli iso juttu kun ensi kerran osti vanhemmille lahjan. Taisi olla joku tuikkulyhty lähikaupasta.

Voithan kysyä lapselta mitä haluaisi tehdä, onko äidin kanssa asiasta puhuttu ja mennä mukaan hankkimaan. Tai leipoa lapsen kanssa isälle tms. Mun mielestä tää ei mitenkään erityisesti ole äidin asia. Toki ehkä voit antaa äidille vähän aikaa ehdottaa ensin ja sitten vasta lähempänä isänpäivää kysyä lapselta miten on.

Vierailija
4/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suurempi, kysy tarviiko rahaa.

Ei kai tuo nyt voi olla kovinkaan suuri ongelma. toisaalta pieni askartelu pikkulapsen kanssa riittää meillä, kortti tai jms.

Aamupalan laittokin valmiiksi ja isä sen ajan sängyssä ja kutsutaan kun kaikki on valmista.

Ei kovin isot bileet :)

Isähän saa sitten juhlistaa päivää lastensa kanssa niinkuin parhaaksi näkee, vaikka elokuviin tai retkelle metsään.

Vierailija
5/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on (päiväkodissa) tehnyt kortin ja yhdessä annettu ne, tehty aamupala, sekä leivottu kakku tms.

T. Toinen äitipuoli

Vierailija
6/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä, onko meillä Isänpäivänä kun se ei ole tapaamisviikonloppu normaalin rytmin mukaan.

Pohdin vain astunko äidin varpaille jos menen antamaan rahaa lahjaa varten. Lapsi niin iso, että osaa kyllä itsekin käydä lahjan ostamassa jos haluaa.

ap

Vierailija
7/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä, onko meillä Isänpäivänä kun se ei ole tapaamisviikonloppu normaalin rytmin mukaan.

Pohdin vain astunko äidin varpaille jos menen antamaan rahaa lahjaa varten. Lapsi niin iso, että osaa kyllä itsekin käydä lahjan ostamassa jos haluaa.

ap

Vierailija
8/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette yhdessä isänpäivänä, sinä äitipuoli olet se aikuinen, joka järjestää isänpäivän, vaikkakin tietysti lasten avulla.

Vierailija
9/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lasta kiinnosta juhlia isänpäivää, ei se kyllä ole sun asiasi järkätä pippaloita.

Vierailija
10/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat järjestää isänpäivän :)

Ei ole ex-vaimon tehtävä.

Tai mä en ainakaan exälle ikinä osta mitään. Lapsi ostaa tai tekee koulussa jotain.

Musta se, että mietit tuota ja hoidat asian, on erittäin kiva juttu. Ja varmasti on kivaa lapsen kanssa tehdä yhdessä jotain salaista:)

Luo kiintymyssuhdetta joka on tosi tärkeää lapsen kannalta.

Jos exä repii verkkarit tai jotain niin sillä ei ole sitten kaiki muumit laakossa=)

Vierailija
11/11 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestämisessä ja jos haluaa, autan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi