Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon nousu ja karvojen kasvu naisella

Vierailija
12.11.2024 |

Onko näillä joku yhteys? Muutaman viime vuoden aikana olen lihonut noin 10kg ja leuan alle on ilmestynyt pari pikimustaa kovaa karvaa kasvamaan. Samoin leuassa on sellaista haituvaa, jota aiemmin ei ollut. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kahdessa tapauksessa niillä on yhteys: pcos:ssä ja vaihdevuosissa. Hormoneja sopii epäillä.

Vierailija
2/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCOS? Munasarjoissa häikkää ja aiheuttaa metabolista ongelmaa ja jopa hirsutismia eli liikakarvoitusta koska testot koholla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni pcos tyypillistä, että puhkeaa suht. nuorella iällä. Itse olen jo lähempänä keski-ikää. Mutta hyvä pointti, että liittyisi tavalla tai toisella hormoneihin! Ap

Vierailija
4/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vaihdevuodet alkamassa. Hormonit muuttuu ja seuraukset näkyy vartalossa.

Kannattaa käydä lääkärissä jos tilanne tuntuu vaikealta. Siihen voi saada apua.

Vierailija
5/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut oletko lihonut mässäilemällä vai onko kaikki pysynyt elintavoissa ennallaan. Jos on pysynyt ennallaan, aivsn varmasti hormonaalista.

Vierailija
6/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kahdessa tapauksessa niillä on yhteys: pcos:ssä ja vaihdevuosissa. Hormoneja sopii epäillä.

Nämä kaksi. Etsi niistä syytä.

Vierailija
7/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä painonnousu johtuu. Jos lihaksista, kehossa saattaa olla myös enemmän testosteronia, kun taas rasva lisää estrogeenin tuotantoa. Tietääkseni kaikille naisille tulee iän myötä joitakin partakarvoja, ja myös nännipihoilla saattaa kasvaa yksittäisiä karvoja. Itsellä on myös navan ja häpyalueen välissä, ja silti olen nainen, eikä hormonitoiminnassa ole tietääkseni mitään häikkää

Vierailija
8/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut oletko lihonut mässäilemällä vai onko kaikki pysynyt elintavoissa ennallaan. Jos on pysynyt ennallaan, aivsn varmasti hormonaalista.

Olen syönyt liikaa kulutukseen nähden, liikuntaa en ole harrastanut oikeastaan ollenkaan. Lisäksi on ollut hyvin stressavat vuodet menossa. Ap

Vierailija
9/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla koko aikuisikäni kasvanut ylimääräisiä karvoja jos missä,  paino noussut iän myötä,  joten ei se painokasn aina...

Stressin,  jännityksen  osuutta myös epäilen.

Eräs miesgyne sanoi että vain saksalaisesta perimästä kyse.

Vierailija
10/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä painonnousu johtuu. Jos lihaksista, kehossa saattaa olla myös enemmän testosteronia, kun taas rasva lisää estrogeenin tuotantoa. Tietääkseni kaikille naisille tulee iän myötä joitakin partakarvoja, ja myös nännipihoilla saattaa kasvaa yksittäisiä karvoja. Itsellä on myös navan ja häpyalueen välissä, ja silti olen nainen, eikä hormonitoiminnassa ole tietääkseni mitään häikkää

Painonnousu johtuu liiasta energian saannista. Lihaksia minulla ei oikein taida olla, kun olen elänyt tosi passiivista elämää viime vuodet. Ap

Vierailija
11/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten painon vaihtelun ja hormonien välinen yhteys toimii molempiin suuntiin

Vierailija
12/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla koko aikuisikäni kasvanut ylimääräisiä karvoja jos missä,  paino noussut iän myötä,  joten ei se painokasn aina...

Todettiin mulla pco parikymppisenä mutta tuplasti vanhempana sitä ei enää löytynyt (???)

T. Sama

Vierailija
13/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todettiin mulla pco parikymppisenä mutta tuplasti vanhempana sitä ei enää löytynyt (???)

T. Sama

Nelikymppisenä munasolujen määrä voi olla jo hiipunut niin pieneksi ja oireetkin helpottavat, näin ei käy kuitenkaan kaikille pcos-potilaille. 

Vierailija
14/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi MIESgyne piti mainita tässä yhteydessä? Olisiko asia eri, jos sen olisi sanonut NAISgyne? Tai miksi et vain sanonut gyne. 

Vierailija
15/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama

Nelikymppisenä munasolujen määrä voi olla jo hiipunut niin pieneksi ja oireetkin helpottavat, näin ei käy kuitenkaan kaikille pcos-potilaille. 

Tätä juuri olin itsekin tulossa kirjoittamaan. T. Pcos kärsivä

Vierailija
16/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt liikaa kulutukseen nähden, liikuntaa en ole harrastanut oikeastaan ollenkaan. Lisäksi on ollut hyvin stressavat vuodet menossa. Ap

No niin, olipa mysteeri. Saa sitä noinkin kehonsa sekaisin. Tietysti joskus on kyse molemmista eli huonot elämäntavat, stressi JA esim. esivaihdevuodet. 

Vierailija
17/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asialliset aivan normaalit aloitukset kerää poikkeuksetta aina alanuolia? Tämä palsta on kyllä yksi tautipesäke. 

Vierailija
18/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asialliset aivan normaalit aloitukset kerää poikkeuksetta aina alanuolia? Tämä palsta on kyllä yksi tautipesäke. 

Sitä minäkin ihmettelen, ikävää huomata kerta toisensa jälkeen, kuinka huonosti jotkut ihmiset voivat. Halutaan kirjoittaa todella ilkeästi, syyllistäen, arvostellen. Ei kyetä normaaliin keskusteluun, jossa keskustellaan ASIOISTA menemättä henkilökohtaisuuksiin (esim. aloituksen kirjoittajan tai jonkun kommentoijan persoonaan ja motiiveihin). Ap

Vierailija
19/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli huimat 2 alanuolta 😅 Mä en edes seuraa noita tällä trollipalstalla koska multipeukuttaakin voi

Vierailija
20/28 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli huimat 2 alanuolta 😅 Mä en edes seuraa noita tällä trollipalstalla koska multipeukuttaakin voi

Miksi pitäisi olla yhtäkään? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan