Mulla ei ole enää elämänhallinta kohdallaan :(
Olen yleensä normaali ja siisti ihminen, mutta tänä syksynä elämä on alkanut lipsua käsistä. Teen töissä koko ajan pieniä virheitä. Koti näyttää kaaokselta ja miehen kanssa tulee riideltyä pienistäkin asioista. Minulla on kuntosalin jäsenyys, mutta en ole käynyt siellä - ajatuskin ahdistaa. Ei ole enää energiaa mihinkään. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (4)
Minä en ole surullinen, en vaan jaksa tehdä mitään. ap
jos ei oikein ole kosketusta tunteisiin, ei välttämättä tunnu miltään. Saatat olla myös yksinkertaisesti uupunut. Joillakin kaamosmasennus on tuollaista. Mutta masennuksen oireita ovat se ettei nauti mistään, on pahantuulinen, hajamielinen ja väsynyt ja haluaa esim nukkua epänormaalin paljon.
Ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä ne asiat heti, kun ne tulevat vastaan, eikä jättää niitä tekemättä tai odottamaan huomista. Velttoilun jälkeen kestää hetken ennen kuin toimeliaisuus ja asioiden hoitaminen sujuvat entiseen malliin. Mitä pidempään antaa asioiden valua käsistä, sitä kauemmin kestää siihenkin, että niihin tarttuminen ja tekeminen eivät tunnu kuormittavilta.
Toisaalta, jos elämä on ylikuormittunut stressin ensimmäisiä oireita on unohtelu. Itse aloin kirjoittamaan listoja, että muistan hoitaa kaikki työasiat. Kotona ei ole käynyt lipsumaan.
Jos niin on, niin lääkäriin.