Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten sairastelun takia poissa töistä 4 päivää 2kk:n aikana. Onko mielestäsi paljon?

Vierailija
24.10.2011 |

Olen siis aloittanut uudessa työpaikassa 2 kk:ta sitten. Olen ollut jo yhden 3 päivän putken lapsen sairauden takia poissa töistä ja nyt pitäisi taas olla pois 1 päivä. Lapset ovat kyllä olleet useamminkin kipeinä, mutta silloin on hoitanut poikaystäväni (ei ole lasten isä, vaan olen yh).

Onko näitä poissaoloja meidän perheessä teidän mielestä tavallista useammin? Kuten sanoin olen aloittanut uudessa työpaikassa, ja haluaisin vertailupohjaa että mikä vielä on "normaalia"?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. astmalapsen vanhempi

Vierailija
2/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasta aloittanut päiväkodin, eikä vastustuskykyä niin ihan normaalia.

Jos koululaiset kyseessä niin mielestäni tuo on todella paljon, meillä koululaiset on sairastanut 0-2 kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin ensimmäisen vuoden eli kesästä 2010 kesään 2011 pois joka kuukausi useita päiviä nuorimmaisen sairstelun takia.välillä meni pari kuukautta kun tajusin etten ole ollut yhtään kokonaista viikkoa töissä.sanoin tästä kyllä esimiehelle silloin kun hän palkkasi minut,että olen infektiokierteisen lapsen yh,hän tokaisi vaan että se on sitä pikkulapsi aikaa ja menee aikanaan ohi.nyt sitten viime kesästä asti ollut terveenä.(ja on vasta 2,5v.)

Vierailija
4/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks meidän porukasta oli melkein joka viikko pois kun lapset oli kipeinä. Me ollaan päästy tosi vähällä kun oon ollu 4 päivää pois viimeisen 4,5kk aikana ja lapsia on 2. Mies ollut kans kerran kotona lapsen kanssa.

Meidän muksut on 4v ja 6v ja olin kauhuissani kun reilu vuosi sitten aloittivat tarhan. Kaikki sanoivat et sairastelevat varmaan paljon kun ovat olleet niin kauan kotihoidossa mut tosi vähän ovat sairastelleet :)

Vierailija
5/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meriittejä turhilla poissaoloilla, joten sinuna järjestäisin muualta sen hoitajan.

Vierailija
6/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aina äiti on poissa. Jos isäkin voisi olla edes joskus niin ymmärtäisin. Meillä on hallinnossa töissä pelkkiä naisia ja kaikki ovat aina sen 4 pv/kk lapsen takia jos on pieniä lapsia. Tuotannon puolella miehet ei ole koskaan pois lasten sairastelun takia.Meillä on hirveä työvoimapula näiden poissaolojen takia.Ymmärrän kyllä reaktion poissaoloistasi. Itsekin haluaisin että meille palkattaisiin myös miehiä. He ovat töissä paljon enemmin kuin äidit.

Vierailija
7/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset paljon kipeinä, ja olen ollut itse poissa töistä jo kahdesti lasten takia ja nyt itseni takia. Aikaa on mennyt 2,5 kk ja päiviä yhteensä 5. Mutta minun työpaikkani on vanha, johon olen palannut hoitovapaan jälkeen.

Näiden lisäksi myös mies on ollut poissa - lähinnä omien sairastelujen takia - 2 päivää (samalla hoitanut toista lasta, joka räkäinen).

Meille tuli kerran sijainen, joka oli ihan joka viikko poissa, kun lapsille tuli sairastelukierre päivähoidosta. Oli itsekin ihan tuskainen, kun joutui itsensä sijaisille tekemään ohjeita iltaisin ja aamuisin. Oli varmasti rankkaa.

Minä taas toivon, että vihdoin ja viimein meiltä loppuisi nämä nuhat ja yskät, jotka siis ovat olleet kaikilla meillä päällä ihan koko ajan. Vain kuumeesta ollaan jääty kotiin.

Vierailija
8/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä minun kolme lastani pysyvät vuodesta toiseen terveenä kun muilla se yksikin lapsi aiheuttaa poissaoloja töistä useamman kerran vuodessa?

Miksi toiset lapset suorastaan keräävät kaikki pöpöt ja meillä kumpikaan ei saa olla töistä pois lasten sairastelun vuoksi? Meillä mies ja minä suorastaan kiistellään siitä kumpi saa jäädä hoitamaan mahdollista pientä potilasta. (Jos alkaa vaikuttaa että tauti iskee ja yleensä se meneekin ohi ennenkuin alkaakaan)

Vanhin lapsi nyt 11v. ja lasten vuoksi poissaoloja varmasti alle 10 päivää yhteensä koko äitinä oloaikana. Miehellä taitaa olla pari päivää lisäksi.

Ja ap:n kysymykseen: Pakkohan sairaiden lasten vuoksi on olla pois jos muuta hoitajaa ei ole tarjolla. "Pahimmat" tapaukset ovat töistä pois lasten vuoksi joka toinen viikko. Ei siis vaikuta erityisen suurelta sinun poissaolosi.

Vierailija
9/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä minun kolme lastani pysyvät vuodesta toiseen terveenä kun muilla se yksikin lapsi aiheuttaa poissaoloja töistä useamman kerran vuodessa?

Miksi toiset lapset suorastaan keräävät kaikki pöpöt ja meillä kumpikaan ei saa olla töistä pois lasten sairastelun vuoksi? Meillä mies ja minä suorastaan kiistellään siitä kumpi saa jäädä hoitamaan mahdollista pientä potilasta. (Jos alkaa vaikuttaa että tauti iskee ja yleensä se meneekin ohi ennenkuin alkaakaan)

Vanhin lapsi nyt 11v. ja lasten vuoksi poissaoloja varmasti alle 10 päivää yhteensä koko äitinä oloaikana. Miehellä taitaa olla pari päivää lisäksi.

Ja ap:n kysymykseen: Pakkohan sairaiden lasten vuoksi on olla pois jos muuta hoitajaa ei ole tarjolla. "Pahimmat" tapaukset ovat töistä pois lasten vuoksi joka toinen viikko. Ei siis vaikuta erityisen suurelta sinun poissaolosi.

Tapeltiin miehen kanssa, kumpi on poissa. Yhtenä talvena lapsi sairasti vesirokon ja nuhan ja se oli extrapaljon. Sain olla yhden päivän poissa vesirokon takia, sen jälkeen miehen äiti pakotti töihin ja hoiti lapsen... Nuha meni sitten miehen piikkiin, kun olin jo saanut olla poissa sen vesirokon takia.

Sitten syntyi pikkukakkonen, ja elämä muuttui. Äitiyslomani ja hoitovapaani aikana meillä sairastettiin joka kuukausi vähintään kaksi viikkoa. Kuopus on sairastanut melkein koko pienen elämänsä. :(

Viime kesänä oli hyvä jakso, ja kahteen kuukauteen ei meidän perheessä sairastettu, mutta kun aloitin työt, on nenä vuotanut kuopuksella taukoamatta, ja koko perhe ollaan sairastettu jokainen vuorollaan tässä parin kuukauden aikana. Ja ei, ei asuta hometalossa.

Vierailija
10/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä minun kolme lastani pysyvät vuodesta toiseen terveenä kun muilla se yksikin lapsi aiheuttaa poissaoloja töistä useamman kerran vuodessa? Miksi toiset lapset suorastaan keräävät kaikki pöpöt ja meillä kumpikaan ei saa olla töistä pois lasten sairastelun vuoksi? Meillä mies ja minä suorastaan kiistellään siitä kumpi saa jäädä hoitamaan mahdollista pientä potilasta. (Jos alkaa vaikuttaa että tauti iskee ja yleensä se meneekin ohi ennenkuin alkaakaan) Vanhin lapsi nyt 11v. ja lasten vuoksi poissaoloja varmasti alle 10 päivää yhteensä koko äitinä oloaikana. Miehellä taitaa olla pari päivää lisäksi. Ja ap:n kysymykseen: Pakkohan sairaiden lasten vuoksi on olla pois jos muuta hoitajaa ei ole tarjolla. "Pahimmat" tapaukset ovat töistä pois lasten vuoksi joka toinen viikko. Ei siis vaikuta erityisen suurelta sinun poissaolosi.

Ei se sairaiden lasten kanssa kotona oleminen mitään lomaa ole! Ennemmin ottaisin terveet lapset. Riepoo tuo asenne, mitä meilläkin täällä töissä on ilmennyt. Porukka marisee, että saan "vapaata" kun olen kipeän lapsen kanssa kotona. Sehän se onkin herkkua kun siivoaa oksennusta 15 kertaa päivässä esim...

Vierailija
11/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen ei sairasta koskaan. Kuopuksella on astma, ja me ollaan eletty vuosia, jolloin lapsi sairasti tahdilla: 2 tervettä päivää, 28 sairas- tai toipilaspäivää.

Vierailija
12/12 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meriittejä turhilla poissaoloilla,

Niin, pitäis kysyä kollegalta/kollegoilta jotka joutuvat jatkuvasti paikkaamaan näitä poissaoloja.