Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei käy kateeksi työttömiä. Työmarkkinoilla on tosi kova taso!

Vierailija
24.10.2011 |

Hain uutta työtä (12 kk määräaikaisuus) ja hämmästyin todella, etten kelvannut edes haastatteluun.

Täytin kaikki työlle asetetut vaatimukset, minulla on ylempi kk-tutkinto ja 10 vuoden työkokemus vastaavista tehtävistä. Hakijoita oli ollut lähemmäs sata, joista 5 kutsuttiin haastatteluun.

Täytyy kai olla tyytyväinen omaan vakituiseen työhön, vaikka siinä ei olekaan kehittymisen tai etenemisen mahdollisuutta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla vain työttömät saavat kuraa niskaansa. "Aina tekevälle töitä riittää". "Ammatinvalintakysymys. En ole koskaan ollut työttömänä". Tai kuten tuo edellinen: "Ei koulutusta, mutta töitä riittää."

Tilanne on todella masentava. Pätkästä pätkään pitää jaksaa sinnitellä. Perehtyä uuteen työpaikkaan viikon työsuhteen vuoksi ja olla jatkuvasti innostunut ja tutustua mielenkiinnolla uusiin työkavereihin

Entä jos en kohta enää jaksa?

Määräaikaisia kohtaan! mutta aktiiviuus voi tuottaa tulosta, itse sain vakituisen työpaikan kun satuin kysymään oikealla hetkellä.

Minäkin uskon, että aktiivisuus palkitaan. Todennäköisemmin saan pitempiaikaisen työn, jos olen koko ajan jossakin töissä kuin jos olisin pelkästään työttömänä. Välillä vaan meinaa usko loppua.

Vierailija
2/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekrytoin väkeä jatkuvasti.

Mä olen huomannut sen, että vaikka laput olisivat kuinka hyvät se ei yksin riitä. Tyypin pitää olla just eikä melkein, persoonaltaan työpaikkaan sopiva.

Minä itsekin palkkaan mielummin persoonan mukaan kuin papereiden.

CV ei yksin riitä. Hakemuksen pitää olla persoonallinen.

Ei muuta kuin hakemuksen kimppuun ja tekemään siitä mielenkiintoisempi.

Tsemppiä työn hakuun kaikille. Toivotaan että työ kohtaa tekijänsä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten saan hakemuksestani mielenkiintoisen, kun kuitenkin pitää antaa itsestään asiallinen kuva?

ap

Vierailija
4/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis olekaan ainoa, vaikka täällä aina siltä tuntuukin.

Meikäläiselle kelpaisivat myös pätkä- ja osa-aikatyöt, mutta yhtikäs mitään ei ole irronnut. Ei edes sitä paljon puhuttua siivoustyötä. Koulutus on ja tietyistä töistä kokemustakin, mutta edes haastatteluun ei pääse. Yleensä firmoista ei edes kuulu mitään ikinä, vaan pitää soittaa perään. Silloin kuulee, että aijaa, se paikka on jo täytetty tai kiukkuisen mistä sait tämän numeron. Vaikka numero oli mol:in ilmoituksessa!

Aiemman työkokemukseni perusteella tiedän, että olen hyvä ja pidetty työntekijä. Taantuma vain vei työpaikan alta. Nyt kun on kulunut jo tovi, alkaa kokemuskin olla vanhentunutta ja olen ilmeisesti jo 29-vuotiaana valmis eläkkeelle, kun en vain kelpaa.

Vierailija
5/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsin ainakin taloushallinnon töitä. Jokaiseen paikkaan on ollut n. 30 hakijaa. Olen ollut yhdessä haastattelussa, muista tullut vain ilmoitus että kiitos hakemuksesta, valituksi tuli...

KLT-kirjanpitäjän tutkinto näköjään kova sana näillä markkinoilla.

Vierailija
6/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä hain 2,5 vuotta sitten erästä tutkijan määräaikaista ja osa-aikaista paikkaa, johon oli yli 100 hakijaa - aivan uskomatonta. Tulin valituksi, koska satuin olemaan juuri sellaisen kapeahkon alan osaaja, jota tarvitsivat, mutta monta tosi hyvää jäi varmasti rannalle.

Ja olen itsekin hakenut useamman kerran paikkoja, joihin olisin mielestäni ollut tosi sopiva, mutta edes kutsua haastatteluun ei ole kuulunut.... Samoin on käynyt miehelleni. Eli kyllä taso on moniin paikkoihin tosi kova.

Vierailija
7/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole tärpännyt, mutta viimeisimmästä haastattelusta lähettivät soveltuvuusarviointeihin, jotka vielä edessä. Saa nähdä miten käy lopulta... Toivossa on hyvä elää...

Vierailija
8/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole tärpännyt, mutta viimeisimmästä haastattelusta lähettivät soveltuvuusarviointeihin, jotka vielä edessä. Saa nähdä miten käy lopulta... Toivossa on hyvä elää...

Vierailija
9/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen firmassa, jossa avautuu paikkoja joihin hakee heti satoja ihmisiä, ja paikkoja joihin hakee 5. Ikävä kyllä noihin suositumpiin on pakko pitää yllä prosessia jossa hakijat, joiden CV ja hakemus jne. eivät täytä kaikkia vaatimuksia, raakataan automaattisesti ulos ensimmäisellä kierroksella. Ymmärrettävää työmäärän kannalta, riskinä on menettää hyviä tyyppejä.

Toiseen ryhmään kuuluvat tuollaiseen paikkaan hakijat joita on vain muutama kymmen. Firmalla on kapasiteettiä lukea läpi ja jopa haastatella hakijat, jotka eivät välttämättä täytä kaikkia kriteereitä mutta ovat selvästi hyviä ehdokkaita työhön.

Kannatin juuri yhden hakijan valitsemista siitä huolimatta että hän ei täytä yhtä tärkeimmistä sisäisistä hakukriteereistä- minusta hän on juuri sopiva ihminen rooliin ja koulutuksella, plus kenties työtehtävien uudelleenmäärittelyllä hän kyllä pärjää. Haluamme hänet koska hän on muilta avuiltaan paras hakija. (Kyseinen kriteeri ei ole koulutuksellinen vaan muunlainen, pätevyysvaatimuksiahan ei voi ohittaa joutumatta miettimään syrjimisasioita)

Minua harmittaa, että paljon hyviä tyyppejä karsiutuu nykyään pois koska hakijamassaa on pakko rajata enemmän tai vähemmän automaattisesti.

Tsemppiä ap, aktiiviselle, osaavalle ihmiselle jonka asenne on kunnossa, löytyy ihan varmasti hyvä työ ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
10/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans ärsyttää, kun puhutaan tilanteesta yleisesti. Ilmeisesti hoitoalalla on kuitenkin vielä työvoimapula? Voisivatko ketjun kommentoijat selvittää, minkälaisia töitä ovat hakeneet.

Vierailija
11/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ala?

Vierailija
12/21 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastattelin kuukauden aikana 9 epäpätevää, vain 1 ja ainoaan pätevään pystyy luottamaan ja hän sai työn

t. pomo

ps 2 valitua epäpätevää ei tullut töihin, vaikka lupasi ja jäin pulaan- tosi epäasiallista käytöstä koeajalle palkatuita työnhakijoilta

Vierailija
13/21 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps 2 valitua epäpätevää ei tullut töihin, vaikka lupasi ja jäin pulaan- tosi epäasiallista käytöstä koeajalle palkatuita työnhakijoilta

et ilmeisesti ole tajunnut, että se koeaika toimii myös toisinpäin. Eli työntekijä (ei siis enää -hakija tuossa vaiheessa) voi purkaa työsuhteen koeajalla ihan yhtä nopeasti kuin työnantajakin. Älä käytä koeaikaa, ellet itse tajua, kuinka se toimii molemmin puolin.

Vierailija
14/21 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luottamustoimen johdosta ollut viime vuosina mukana useissa kymmenissä työhönottotilanteissa,lähtien lehti-ilmoituksen laatimisesta, haastatteluihin ja lopulliseen päätöksentekoon.

Hakijoiden määrät ovat kasvaneet räjhdysmäisesti, ja todellakin voi valita parhaat päältä. ei tarvi haastatteluun ottaa ketään, joka ei täytä kaikkia ilmoituksessa lueteltuja kriteerejä.

Vierailija
15/21 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olen onnekas, koska työnantaja ei tuijota pelkästään papereita, vaan luottaa myös yli 10v kokemukseen ja hyvään tyyppin.

Vierailija
16/21 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, oon vastavalmistunut KTM ja nyt etsin töitä. Oon käyny muutamassa haastattelussa mut ei ole vielä onnistanu.

Vierailija
17/21 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas eräänä päivänä tuli paperit paikasta, johon olisin ollut omasta mielestäni täysin sopiva. On korkeakoulututkinto, työkokemusta, lisäopintoja... En päässyt edes haastatteluun. Laskin listasta, että noin 30 ehdot täyttävää hakijaa siinä oli. Tiedän, että suuri osa heistä on tehnyt jatkuvasti pätkätöitä siellä sun täällä.

Oli muutama tohtori, lisensiaatti, parikymmentä maisteria ja vielä pohjimmaisina amk-tutkinnon suorittaneita, joiden tutkinto olisi myös ollut siihen tehtävään riittävä ja sopiva.

Vierailija
18/21 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla vain työttömät saavat kuraa niskaansa. "Aina tekevälle töitä riittää". "Ammatinvalintakysymys. En ole koskaan ollut työttömänä". Tai kuten tuo edellinen: "Ei koulutusta, mutta töitä riittää."

Tilanne on todella masentava. Pätkästä pätkään pitää jaksaa sinnitellä. Perehtyä uuteen työpaikkaan viikon työsuhteen vuoksi ja olla jatkuvasti innostunut ja tutustua mielenkiinnolla uusiin työkavereihin.

Vierailija
19/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on todella masentava. Pätkästä pätkään pitää jaksaa sinnitellä. Perehtyä uuteen työpaikkaan viikon työsuhteen vuoksi ja olla jatkuvasti innostunut ja tutustua mielenkiinnolla uusiin työkavereihin

Määräaikaisia kohtaan! mutta aktiiviuus voi tuottaa tulosta, itse sain vakituisen työpaikan kun satuin kysymään oikealla hetkellä.

Vierailija
20/21 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on työnantajan asemaa heikennetty. Nainen voi koeaikanakin sanoa olevansa raskaana eikä häntä saa irtisanoa ns koeaikapurkuun vedoten.Silloin työnantajalle jää vain perehdytys tehtävään ja äitiysloman/lomien maksaminen. Raskautta ei tarvitse todistaa. Tästä on meillä kokemusta. Muutenkin nuori nainen on aikapommi. Miehen kun ottaa töihin niin muuttujia on vähemmän. Jos kaveri ei sovellu tehtävään niin voi koeajan puitteissa sanoa irti.Naiset ovat ulosmitanneet liikaa etuja työnantajalta. Monet pienet työnantajat eivät ota lainkaan naisia suurten kustannusten ja poissaolojen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan