Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni käski minun lopettaa palstan lukemisen.

Vierailija
23.10.2011 |

Olen nuori 26-vuotias tuleva äiti. Olen seurustellut avomieheni kanssa 2 vuotta ja hajamielisesti syötyjen ehkäisypillereiden takia olen nyt raskaana. Keskustelimme asiasta ja poikaystäväni sanoi tukevansa minua mitä tahansa päätän. Päädyimme siis pitämään tulevan lapsen.

Nyt siis asiaan: olen jo pidemmän ajan lueskellut aihe vapaa palstaa, vaikka en tuolloin ollutkaan raskaana tai suunnitellut perhettä. Nyt miesystäväni on kieltänyt minua lukemasta tätä palstaa, sillä se vaikuttaa hänen mielestään minuun erittäin negatiivisesti. Miesystäväni mukaan mielikuvani äitiydestä ja naiseudesta on palstan vuoksi erittäin negatiivinen ja vääristynyt.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten se ilmenee?

Vierailija
2/23 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapseton, enkä paljoakaan lue lapsi-ketjuja. Mutta saman huomannut. Jos ainoa tieto maailmasta tulee tämän palstan kautta niin ei välttämättä pysy henkisesti terveenä.:)

Ketjuissa korostuu varsinkin negatiivisuus ja varmasti vaikuttaa lukijoihin puhumattakaan herkemmistä lukijoista.

Minusta tätä palstaa voi lukea, jos osaa pitää pään kylmänä, ottaa viihteen viihteenä ja muutenkin pitää jalat maassa ja suhtautua kriittisesti, siihen mitä kirjoitetaan.

Ehkä eniten huolissani olisin sellaisista kirjoittelijoista, jotka eivät osaa itse edes googlettaa, vaan ensimmäisenä kysyvät asiaa palstalaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan vilpittömästi ja ilman taka-ajatuksia sanon, että tällä palstalla on välillä todella negatiivinen ja vihamielinen meininki.

Vierailija
4/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päättänyt lopettaa tän palstan lukemisen siinä vaiheessa kun (toivottavasti joskus) raskaudun. Ja todella toivon että mies laittaa tän sivuston joidenkin lukkojen taakse jos suinkin mahdollista.

Vierailija
5/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se sulta seuraavaksi kioeltää?

Vierailija
6/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella, todella onnellinen etten tiennyt tästä palstasta mitään (ehkä sitä ei ollutkaan?) kun olin raskaana ja lapset olivat pieniä. En myöskään lukenut vauvalehtiä tai kirjoja. Sain neuvoja ja tukea kokeneemmlta äideiltä (ja neuvolasta tietenkin).

Nyt palsta on mulle viihdettä. Välillä en ole uskoa lukemaani, välillä suutun ihan silmittömästi, joskus harvoin tulee todella hyvä mieli.

Vierailija
7/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tää vasta eilen ollu täällä?

Vierailija
8/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeesti tottele sitä mitä mies sulle sanoo. Täällä palstaileva terveen itsetunnon omaava osaa kyllä erotella negatiiviset ja provokommentit asia-avauksista.

Jos olet noin kynnysmatto jo nyt, suosittelen luovuttamaan yksinhuoltajuuden lapsesi isälle, ethän sinä kumminkaan osaa ilman miestä tehdä mitään lastasi koskevia päätöksiä jatkossakaan etkä olla äitinä jos mies ei sinua ohjeista oman äitinsä ohjeilla.

Vierailija
9/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen että liityt odottavien omaan ryhmään, heillä on usein suljettuja ryhmiä , joissa on mukavampi ilmapiiri kekustella ja saa todellista vertaistukea. AV palsta on suolesta jos tukea pitäisi saada.

Vierailija
10/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhdessä toivottu, vaan vahinkoraskaus, hän suostuu miehen kynnysmatoksi jotta saa lapsella pidettyä isän, joka alunperin ei lasta edes halunnut.

Ja siks ap tuntee syyllisyyttä jos hän vaatii mieheltä jotain.

Vierailija
11/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tuijotella ympärilleni ja miettiä, että ai niin tosiaankin, nämä kaikenlaiset naiset (miksei miehetkin) tänne vastaileekin ja tunnetusti kaikkia ei ole siunattu sosiaalisella älykkyydellä ja empatialla.

Miettikää minkälaisia kaikenlaisia ihmisiä on olemassa, vaikka esim. BB:ssa kilpailevat äidit. Tosielämässä silmät vastakkain en välittäisi heidän sanomisistaan tuon taivaallista, mutta netissä ehkä enemmän kun automaattisesti oletan toisessa päässä olevan joku fiksu ihminen. Kassajonot ovat aukaisseet silmäni, nyt ymmärrän paremmin miten erilaisia ihmisiä tänne oikeasti vastailee.

Vierailija
12/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mäkin tuun toisinaan pahalle päälle palstaillessa. Etenkin silloin, kun törmään siihen yhteen jankkaajaan, jonka "keskustelu" on sitä, että hän keksii omia juttujaan keskustelukumppaninsa elämästä ja käyttäytyy muutenkin, kuin tietäisi toisen elämän yksityiskohdat paremmin kuin tämä itse.

Vierailija
13/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkumisketjuja yms. turhaa ei kannata lukea. Muutenkaan tällaisilla foorumeilla ei kannata viettää liikaa aikaa.

Vierailija
14/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa tälle palstalle uudelleen vasta kun lapsesi ovat teinejä. Aiemmin se on haitallista ja vaarallista.

Vierailija
15/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee kirjoituksista. AV-palstaa lukiessa kannattaa pitää kyseinen asia mielessä.

Vierailija
16/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en tiedä onko se vääristynyt vai todellinen. Luultavasti ihmiset ovatkin nykyään keskimäärin epämiellyttävämpiä kuin ennen.

Vierailija
17/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää oletko sä sitten itse mielestäsi muuttunut tai huomannut omien mielikuviesi muuttuneen tänä aikana kun olet av-palstaillut?

Vierailija
18/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltavat avautua ja kertoa mikä elämässä vittuttaa vaikka livenä vetävätkin roolia ja tekohymyn päälle.

Täällä ihmiset ovat rehellisiä, eivät teeskentele onnellista.

Vierailija
19/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella häntä.

Vierailija
20/23 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 25-vuotias tuleva äiti ja lievästi sanottuna herkkäuskoinen. tyhmänä menin lukemaan juttuja tältä palstalta ja olin ihan paniikissa.ei kannata ottaa tosissaan mitään mitä täällä kirjoitetaan! (paitsi tietysti tää viesti) ;)

munkin avomies alkoi harkita jonkun eston laittamista koneelle etten pääsisi lukeen näitä juttuja. ehkä se ihan aiheellista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi