Lue keskustelun säännöt.
Hei te järkyttävän ylipainoiset!! - OV
23.10.2011 |
Yks kyssäri: missä vaiheessa lihomisenne on alkanut ja miten? Oletteko vaan ruvenneet syömään epäterveellisesti ja laiminlyöneet liikunnan vai mikä on ollut syynä lihomiseen?
Sekin kiinnostaa, miksi ette ole reagoineet liikakiloihinne edes sitten, kun olette selvästi niistä vaivautuneet?
Kysyn ilman sarvia ja hampaita, koska lähtöoletus on, että suurin osa meistä palstalaisista on kuitenkin täysjärkisiä aikuisia, jotka tietävät että lihavuus ei ylipäätään ole hyvä juttu ja onhan siitä monenlaista käytännön vaivaakin kun ei esim. löydä sopivia vaatteita.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla hiukan samanlainen tarina kuin useilla muillakin täällä. Olen ollut ylipainoinen n. 8-vuotiaasta. Äitini ja isäni olivat sairaalloisen lihavia. Kävimme joka viikko ravintolassa syömässä. Rakkautta osoitettiin ruualla ja ruoka oli lohtua. Tunteita ei osoitettu muulla tavalla kuin ruualla, rakkausruokaa, ruuatta jättämistä, pakkosyöttämistä... ja ruuasta tehtiin todella iso numero, jos jostain en tykännyt niin mua rangaistiin ja pakko oli syödä ja ruuan laittaja oli verisesti loukkantunut. Normaali iltapalani alaluokilla saattoi olla puoli pakettia paahtoleipää tai 8 weetabixia hukutettuna sokeriin. Äidistä ja isästä se oli ok, olivat iloisia kun ruoka kelpasi. Ekan kerran laihdutin 10-vuotiaana.
En ole koskaan oppinut tervettä suhtautumista ruokaan ja olen jojolaihduttanut elämäni aikana varmaan satoja kiloja ja kokeillut takuulla kaikki dieetit ja laihdutusvalmisteet mitä on keksitty. Jossain vaiheessa vaan repsahdan ja helvetti on irti ja lihon taas. N Niin ja olen myös entinen bulimikko ja BED. Bulimia-aikoinani olin sentään vain lievästi ylipainoinen, koska oksensin kaiken syömäni lihottavan ruuan.
Joku sanoi, ettei kukaan halua olla lihava, mutta mä halusin. Täydellisesti paino lähti lapasesta kun kohtasin seksuaalista väkivaltaa ja päätin lihottaa itseni mahdollisimman epäkiihottavaksi, siinä sivussa kun söin pahaa oloa pois.
T. BMI 40