Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>( Mun poika näki kaupassa sellaisia törkykalliita Lego-kalentereita

Vierailija
23.10.2011 |

Nyt tietysti haluaa sellaisen. Hänen on IHAN PAKKO SAADA sellainen. Hintaa on sen 30 e... Sillä ostaisi jo ihan hyvän joululahjankin.

Olin ajatellut ihan sellaista perussuklaakalenteria, mutta pitää vissiin tommoseen sit panostaa. Ja jos kerran toi 6v saa Lego-kalenterin, niin eiköhän sit täydy 8v ja 4v ostaa myös sellaiset tai vastaavat.

Ärsyttää toi kauppojen esille asettelu. Kalliit kalenterit sijoitetaan niin, että lapset ihan varmasti näkee ne kassajonossa jonottaessa.

Ostetaanko teidän perheessä noita kalliita?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se kolmekymppiä on oikeasti iso raha monessa perheessä.

Kauheen kiva jos teillä ei ole rahasta tiukkaa, mutta älkää ihmetelkö sitä, että kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin. Jos mun pitää valita joulukalenterin tai jonkin muun joululahjan välillä, valinta ei ole vaikea.

Eikä meillä siis ole rahasta mitenkään tiukkaa.

Nuo on todella hyviä kalentereita. Joulu on kerran vuodessa ja kyllä siihen meillä kuuluu lasten hemmottelu.

Vierailija
62/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden kampaajakäynnin tai muun hömppähoidon hinnalla saa varmasti 2 tuollaista legokalenteria. Lasten ilo on n. 100 kertaa aikuista tärkeämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI meillä lapset muutenkaan ole tottuneet saamaan kaikkea haluamaansa joten ei ole mikään ongelma ilmoittaa että ne ovat liian kalliita meille.

Tottakai kaupat sijoittelevat kalenterit noin koska heidän tavoitteensa on myydä niitä :)

toivoneet, eivät edes tiedä että tuolla ne kaapissa odottaa joulukuuta. Ajattelin pitää yllätyksenä eli kaupassa jos niitä vinkuvat niin olen "hyvä" äiti ja kiellän :) Oppivat että kaikkea ei saada, mutta saavat sitten kuitenkin ne yllärinä. Että mä olen nero ;)

Vierailija
64/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos meinaa ostaa Star Wars minifiguureja esim ebaysta niin ne maksaa 10 dollaria kappaleelta, ihan hyvä sijoitus ostaa joulukalenteri ja myydä ukot sitten parin vuoden päästä.

Vierailija
65/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tekee kasvatuksellisessa mielessä hyvää joutua kokemaan välillä pettymyksiä. Ei vanhempi ole lapsen kaveri, ei tarvitse ostaa tavaraa vain siksi, ettei lapsi vain pahoittaisi mieltään..

Ymmärrän, jos joku haluaa kalenteriin panostaa, ja lapsi oikeasti pitää legoista. Mutta itselläni ei kävisi mielessäkään ostaa noin kallista kalenteria. Joskaan ei niitä halppis-suklaa viritelmiäkään, jäävät aina syömättä.

Vierailija
66/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että me noin kolmekymmpiset vanhemmat osattais sanoa lapselle ei? Että arvostettais jotain muuta kuin tavaraa? Eikä hukuteta lapsia krääsään?

Mutta ei. Olen pettynyt.

Vierailija
67/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin tänään hakemassa pojille star wars kalenterit (jotka taatusti loppuvat kaupoista ennen marraskuun puoliväliä) ja tytöille petsit. Olenpa huono äiti ja lapsistani tulee itsekkäitä narsisteja kun saavat jopa toivomansa joulukalenterit.

Vierailija
68/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tekee kasvatuksellisessa mielessä hyvää joutua kokemaan välillä pettymyksiä. Ei vanhempi ole lapsen kaveri, ei tarvitse ostaa tavaraa vain siksi, ettei lapsi vain pahoittaisi mieltään..

Ymmärrän, jos joku haluaa kalenteriin panostaa, ja lapsi oikeasti pitää legoista. Mutta itselläni ei kävisi mielessäkään ostaa noin kallista kalenteria. Joskaan ei niitä halppis-suklaa viritelmiäkään, jäävät aina syömättä.

Ei niitä pettymyksiä ole pakko kokea joka kerta kun lapsi jotain toivoo. Kyllä lapsi oppii sen vaikka kerran-pari vuodessa saisi sen toivomansa krääsän. Ihan kuten kaiken salliminen, on myös kaiken kieltäminen haitaksi. Sopivasti kumpaakin niin hyvä tulee. Mutta tällä palstallahan ei ole kuin musta ja valkoinen. Jos erehdyt ostamaan kalliin joulukalenterin niin silloin sallit lapsellesi _ihan kaiken_, tuhoat maapallon ym.

Vierailija
69/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille pojille oma. Eivät halua muita kalentereita kun Legon kalenteri on niin hyvä.

Toisaalta, tuosta Legon kalenterista ei jää mitään krääsää vaan Legot voi sekoittaa jo kotona oleviin Legoihin. (Kinder-kalenterista tulee ärsyttävää muovisälää ja suklaakalenterit on ihan turhia, jokapäiväistä karkin syömistä vaan.)

Vierailija
70/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalenterit kuin haluavat. Viime vuonna oli Littlest pet shop ja Hello kitty, pojan en enää muista. Tänä vuonna ainakin 2 haluaa M&M kalenterin.

Vierailija
71/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ostanut kahdelle tytölleni LPS-krääsäkalenterit, hintaa oli muistaakseni noin 15e. Ei siis lähellekään tuota törkeän korkeaa hintaa. Tänä vuonna näkivät taas sellaiset jossakin kuvastossa (20e), ja lupasin, että saavat itse ostaa omalla rahallaan. Lapset nyt 9- ja 7-vuotiaita.

Vierailija
72/72 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on tulot pienemmät kuin mulla, ja laittaa lapsilleen tuollaiset pussukka kalenterit.

No lapset on jo yli 10 v, mutta tää on niin hauska perinne. Lapset ei huoli mitään tikkareita enää vaan yhden päivän jutut maksaa jotain 10 eur ja äiti yrittää järjestää, mutta sitten muuhun jouluun ei jää rahaa ja lapset päätyy taas isälleen jouluksi.

Oma valinta, mutta tekee pahaa katsoa sivusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän