Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Panacod ei auta kurkkukipuun?

Vierailija
23.10.2011 |

Olen ottanut tänään jo neljä panacodia, kurkku edelleen kipeä. Päivystyksessä otettiin nieluviljely, diagnoosi virustauti ja oireenmukainen hoito.

Mikä tähän kurkkukipuun auttaa, kun Panacod ei?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkylääkettä kurkkukipuun??? Aikuinen ihminen =D

Sairastu esim. influenssaan ja tule sitten tänne aukomaan päätäsi.

Vierailija
22/28 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kurkkukipuun myöskään Panacod auta,polla vaan meni sekaisin. Ei edes milliä apua tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä käsikauppakääkkeistä parhaiten  kurkkukipuun auttaa ketorin. On myös helpoin niellä kipeällä kurkulla pienen kokonsa vuoksi.

Vierailija
24/28 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla combo eli jotain parasetamolia ja ibuprofeiinia. Eli Panacodin lisäksi Buranaa esimerkiksi. 

Parasetamoli on kipulääke ja ibuprofeiini on tulehduskipulääke. 

Muistakaa, että kahta tulehduskipulääkettä ei saa ottaa yhtä aikaa eli ei esim. Ibuprofeiinia ja naprokseenia vaan jompi kumpi parasetamolin kaveriksi. 

On se kumma jos ei auta maksimiannoksilla kun synnytykseenkin antoivat samat lääkkeet. 

Vierailija
25/28 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuolla Panacodilla ei tunnu olevan kummempaa vaikutusta kuin käsikauppasärkylääkkeillä. Ehkä tuo toimii jos on uskossa vahva.

Vierailija
26/28 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod sisältää kahta vaikuttavaa ainetta:

parasetamolia ja kodeiinia. Parasetamoli on kipulääke ja kuumetta alentava aine, kun taas kodeiini on opioidijohdannainen, joka lievittää kipua vaikuttamalla keskushermostoon.

Eli hyvin voi ottaa vielä Buranaa. 

Vierailija
27/28 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kipulääkityksessä on tärkeää ottaa lääkkeet kellon mukaan tasaisesti, eikä odottaa kipua. Aikuinen voi ottaa 3000mg parasetamolia per päivä. 

Eli itse ottaisin aamulla, päivällä ja illalla eli 3 x 1g. 

Lisäksi ibuprofeenia tämän mukaan:

" Aikuisille suositeltu annos on yleensä 400600 mg 34 kertaa vuorokaudessa. Vaikeissa kiputiloissa vuorokausiannos voi olla enintään 3 200 mg ja kerta-annos enintään 1 600 mg. Alle 12-vuotiaille lapsille vuorokausiannos on 2040 mg/kg jaettuna 34 annokseen. Kerta-annos on enintään 10 mg/kg. "

Ja sori, kirjoitin aiemmin vahingossa ibuprofeiini. Tarkoitin ibuprofeenia. 

Vierailija
28/28 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Panacodia kun nielurisat leikattiin, lisäksi imeskelin mehujäitä ja jäitä sekä otin Buranaa. 

Luulis että auttais myös normikurkkukipuun, jos leikkaushaavaankin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan