Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maukkaita kala- ja lihasoseita vauvalle - MITEN?

Vierailija
23.10.2011 |

Siis mun tekemistä liha- ja kalasoseista tulee aivan hirveän makuisia! Meillä yleensä käytetään mausteena oliiviöljyä ja aromisuolaa, joita en vauvan pyreisiin laita.

Ehkä ainoa onnistunut oli keitetty broileri, jonka sekaan laitoin maissia ja persiljaa. Lihan sain keitettyä pilalle ja soseena se maistui tietenkin aivan puulle.

Mihin te sekoitatte nämä vauvan proteiiniannokset että maistuvat?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa aloitat siitä. Jauhelihaan vaikka basilikaa, broileriin sitä curryä esimerkiksi tai yrteistä rakuunaa.

Netistäkin löytyy etsimällä hyviä lastenruokavinkkejä ja ohjeita

Vierailija
2/2 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että keitän perunaa ja vaikkapa parsakaalia, sössään ne haarukalla ja lisään joukkoon hieman keitettyä jauhelihaa, jonka olen sauvasekoittimella ensin survonut pieneksi muruksi. Lihaa/kalaa/kanaa tulee olla ruuassa paljon vähemmän, kun vaikkapa perunaa. Itse laitan 1/5 lihaa ja loput on perunaa ja muita kasviksia. Mausteeksi mitä milloinkin. Just tänän tein tytölle tällaista

- keitettyä parsakaalia ja kukkakaalia, haarukalla muussasin soseeksi

- tomaattia kuorittuna ja silputtuna kattilaan vähäiseen vesimäärään kiehumaan, pieni nokare voita sekaan + mausteita + pieni loraus luomuketsuppia. Tänne joukkoon sitten nuo kaalit mukaan + 1 maissinaksu suurustamaan kastikkeen

- raketti spagettia ihan löllöksi keitettynä

Tyttö veteli tätä ison lautasellisen.

Eilen tein tätä:

Keitettyä perunaa, porkkanaa ja kesäkurpitsaa + pala keitettyä seitikalaa. Kaikki vaan karkeaksi soseeksi ja joukkoon kiehautettua vettä, jotta ei ole niin kuivaa. Tätäkin meni iso satsi. Jotakin mausteita lisäsin myös, en muista mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan