Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöröpuikkokysymys: pystyykö neljältä puikolta siirtämään neulomuksen

Vierailija
23.10.2011 |

pyöröpuikoille? Ei ole koskaan neulonut pyöröpuikoilla, mutta nyt tekis mieli kokeilla näitten säärystimien kanssa. Onko niillä neulomisessa jotain erityisjuttuja mitä pitäisi osata?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei säärystimiä pysty pyöröpuikoilla neulomaan, ne ovat liian pienet.

Vierailija
2/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siirtäminen on helppoa, neulot vaan ne silmukat joka puikolta sinne pyöröpuikolle.

Pyöräpuikoillahan neulotaan vaan oikeaa puolta kuten sukkapuikoillakin, ei sen ihmeellisempää.

(Mutta jos on kyse hyvin pienestä neulomuksesta menee se pyöröpuikoilla hieman taiteiluksi, jos joudut osan pyöröpuikosta vetämään aina lenkille eli siis se vaijeriosa on liian pitkä sille neulomukselle)

Vierailija
4/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niillä saa juuri ja juuri pipon neulottua, pienempää oikein ei. Säärystimet neuloisin sukkapuikoilla mieluummin.

Vierailija
5/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta magic loop, löytyy suomenkielisiäkin ohjeita. Ja todella simppeli juttu, kun sen näkee edessään:)

Kokeile vaan ap, hyvin onnistuu kun vain yrittää!

Vierailija
6/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa niin pieniä pyöröpuikkoja että niillä taatusti onnistuu säärystimet jos ei nyt vauvalle tee. Ja toisekseen, niillä pitkillä pyöröpuikoilla voi käyttää sitä mainittua magic loop -tekniikkaa. Enkä edes ymmärrä miksi sen opetukseen tarvitaan videoita yms. ja miksi ihmiset eivät itse älyä sitä kokeilla, neuloin noin jo pikkulapsena kun minulla ei ollut kuin liian pitkiä pyöröpuikkoja. Itse keksin kokeilla tuota hetken pohdinnan jälkeen.