Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiukset lähtevät ja suupielet halkeilevat, mikä avuksi?

Vierailija
22.10.2011 |

Olen 22-vuotias terve nainen ja tämän syksyn aikana olen huomannut, että hiuksia lähtee aivan tajuttomasti. Aina hiuksia haroessa tai niihin koskiessa lähtee tuppo mukana. Minulla on todella paksut hiukset eikä hiusten lähtöä huomaakaan päällepäin, eli on varaa mistä lähteä, mutta mieskin on jo alkanut huomauttelemaan, että joka paikka on täynnä hiuksiani.

Nyt reilun viikona ajan minua on vaivannut myös suupielen halkeama ja eilen aukesi myös toinen suupieli. Olen käyttänyt Bepanthenia, ja se auttaakin yön aikana mutta haavat aukeavat heti kun avaan suuni syödäkseni jotain.

Syön monivitamiinitabletteja, tosin nyt on jäänyt aina silloin tällöin ottamatta. Mistä tämä voisi johtua ja liittyvätkö nuo kaksi asiaa toisiinsa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärsin, että pco-oireyhtymään liittyy hiustenlähtöä, (toisaalta myös hirsutismia) ja sitä hoidetaan e-pillereillä, kuten diane nova.

Tuolla vähenee myös seborreaan liittyvä hiustenlähtö.

Entä jos pillerit ovat hillinneet sitä epänormaalia hiustenlähtöä, ja nyt vaikutus on sitten loppunut?

Toisaalta kuten tuo googe-linkityskin sen kertoo, aika yleisesti pillereiden lopetuksen yhteydessä tosta hiustenlähdöstä on puhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla