Langoista tietävät - pika
Vastaako Nalle-lanka tai (baby)wool paksuudeltaan suunnilleen Dropsin Alpacaa?
Kommentit (10)
Muistathan, ettei alpakka karvaisuutensa takia sovi vauvalle. Alpakka voi myös kutittaa herkkäihoista.
No täälläkö ei saa edes neuloa muille kuin lapsille?
se on mun suosikkilanka. Mukavan ohutta. Novitalla on myös ohutta Floricaa. Neuletiheyttä en pysty tarkastamaan kun olen kännykällä netissä. Ja sit novitalla on sitä uutta ihanaa polkua.
Teen noista ohuista langoista lapsille villasukkia. On mukavia kengäss2 kun on ohuet.
siellä oli Tico-Ticot tarjouksessa ja osa väreistä loppunut, ja kun kysyin, että olisiko vielä sen tarjouksen aikana tulossa lisää, niin kuulemma koko lanka loppuu kokonaan.
Floricakin on ihan kiva lanka, mutta tuo Tico-Tico oli sukkiin hyvä, ei tarvinnut tehdä niitä saapassukkien paksuisia koko ajan:)
Ensinnäkin alpakkalanka on hyvin pehmeää, sitä juuri mainostetaan kutittamattomana villana. Toisekseenkin alpakkalanka ei ole karvaista, tai ehkä joku laatu, joka on lähes kiertämätöntä, voi olla, mutta ihan höpöhöpöä koko kolmonen täynnä.
Alpakka kylläkin ON kutittavaa! Pehmeää toki, mutta kutittavaa. Ettet angoraan sekoittaisi?
Ja AP:lle vielä vahvistus, että Dropsin Alpaca on tosiaan ohuempaa kuin Nalle/Wool, itse sain Nallen neuletiheyden kun käytin Alpacaa kaksinkertaisena.
Ensinnäkin alpakkalanka on hyvin pehmeää, sitä juuri mainostetaan kutittamattomana villana. Toisekseenkin alpakkalanka ei ole karvaista, tai ehkä joku laatu, joka on lähes kiertämätöntä, voi olla, mutta ihan höpöhöpöä koko kolmonen täynnä.
Alpakka tuntuu pehmeältä, mutta karvan päät voivat herkkäihoista pistellä. Ihan omasta kokemuksesta tiedän. Alpakkalangat karvaavat melko usein, sillä lämpöominaisuuksien vuoksi alpakkaa harvoin kehrätään kovin tiukkakierteiseksi. Jos kutittamatonta lankaa etsii niin tiukkakierteinen merino on oikea vaihtoehto.
t. kolmonen, joka väittää tietävänsä langoista ja niiden materiaaleista enemmän kuin sinä
Onko kokemuksia Drops Baby Merinosta kellään?
sillä asia selviää