perhekerossa tänään, kun letitin poikani hiuksia
useampi äitee heti kommentoimassa etten saa letittää pojan hiuksia, koska hän on POIKA.
Kommentit (12)
Kai hiuksia saa letittää, jos ovat tarpeeksi pitkät.
Saahan tytöillekin leikata lyhyet hiukset.
Ihme nipotusta, mun mielestä.
1,5-vuotialla pojalla on pitkät hiukset, joita siinä ajatuksissani letitin. Aika yllättynyt olin kommenteista, vielä näin nykyaikana.
Sillä mikäli olisit letittänyt poikasi hiuksia niin miten se voi tulla yllätyksenä, että se on tyttömäistä hommaa?
Riippuu ihan kulttuurista.
Masai-heimon soturit letittävät hiuksensa.
Sillä mikäli olisit letittänyt poikasi hiuksia niin miten se voi tulla yllätyksenä, että se on tyttömäistä hommaa?
Masai-heimon soturit letittävät hiuksensa.
Oletin, että kyse oli suomalaisesta perhekerhosta, koska viesti oli suomenkielinen ja suomalaisella vauva-palstalla. Mutta ok, kyse olikin Masai-heimon 1,5 -vuotiaasta pojasta, jonka äiti kirjoittaa sujuvaa suomea...
t. Nro2
Masai-heimon soturit letittävät hiuksensa.Oletin, että kyse oli suomalaisesta perhekerhosta, koska viesti oli suomenkielinen ja suomalaisella vauva-palstalla. Mutta ok, kyse olikin Masai-heimon 1,5 -vuotiaasta pojasta, jonka äiti kirjoittaa sujuvaa suomea...
t. Nro2
Ihme sovinismia nykyaikana, että tytöille/naisille on sallittua poikien/miesten tavat ja asiat, mutta pojat ja miehet pitäisi "pysyä lestissään".
Rokkipiireissä jotkut miehet letittävät välillä hiuksensa, pysyvät paremmin aisoissa.
Mutta eniten ihmetyttää, että joku olisi kehdannut tulla asiasta mainitsemaan. Minä en kehtaisi.
nykyään tunnista enää tyttöjä ja poikia. Tytöllä voi olla pää ajeltuna siiliksi ja pojalla kunnon letti.
t.3 tytön äiti
tekemisieni naismaisuuden tai miesmäisyyden suhteen, antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vaikka siellä korvien välissä on muutakin kuin tyhjää tilaa.
Ihan sama juttu lasteni tekemisten suhteen: he saavat tehdä ihan vapaasti ns. poika- ja tyttöjuttuja, joskin isoimmat heistä jo ovat huomanneet, että suomalaisessa kulttuurissa asiat jaotellaan usein sukupuolen mukaan (joo, ihan varmasti myös muissa kulttuureissa, mutta mä olen kantasuomalainen, sujuvaa suomea kirjoittava äiti), mutta lapseni tekevät silti omat valintansa ulkonäkönsä, harrastustensa jne. suhteen.
Lapseni on supisuomalainen poika jolla on luonnonkiharat hiukset, hän on nelivuotiaasta asti halunnut niitä kasvattaa ja nyt ne olisivat suorina ehkä liki lapaluihin mutta luonnonkiharan hiuksen vuoksi tukka sojottaa tasaisena pallona pystyssä. Usein letitän ihan pojan pyynnöstä hiukset pesun jälkeen neljälle tai viidelle ranskan letille päätä myöten ja pysyvät viikon siisteinä letillä jos ei välissä tarvitse pestä. Tokaluokkalainen on eikä kukaan ole leteistä kiusannut, ennemmin ovat kaveritkin halunneet itselleen tämmöisen räppärien tukan mutta eipä se suoraan hiukseen niin hyvin onnistu.
letität perhekerhossa poikasi hiuksia, niin sinusta tulee mieleen se hirttäytynyt murhaajahoitsu, joka letitti aina poikasa hiuksia.