Lastenkuvajoulukortit?
Sopivaa vai ei? Olen kesävauvan äiti ja ensimmäistä kertaa tämän ongelman edessä tulevana jouluna.
Olen vähän aikaisessa kyllä, mutta pitää miettiä joku muu aihe kortteihin jos eivät nämä lapsen valokuvan ympärille rakennetut toimi; tykkään askarrella.
Kommentit (16)
eli itsella ei tuossa vaiheessa ollut lapsia, mutta nyt on 10 vuotias enka ole ikina kuvakortteja kellekaan antanut.
Saan paljon kuvakortteja ja kyllä ne mua ilahduttaa. On kiva nähdä minkätyylisen kortin esim. serkkuni on tänä vuonna tehnyt. Kuvakortit säästän aina, koska kuva kertoo enemmän kuin tuha sanaa.
Olen myös saanut hienoja käsintehtyjä kortteja ja tietenkin myös näitä "massatuotannossa" olevia joulukortteja tulee joka vuosi. Nekin ilahduttavat, koska yleensäkin tykkään saada etanapostia.
Oikeat läheiset ilahtuvat, luonnevikaiset ja erityisesti lapsivihaajat eivät. Tuttu ja turvallinen av-aihe.
lasten kuvat joulukorttiin ja ehdottomasti kauneimmat joulukortit ikinä -minun mielestäni. Jos ei nyt joku niistä pidä, se on hänen ongelmansa. Ostakoot sitten itse Tiimarista niitä halpiskortteja ja ihastelkoot niitä.
kummeille ja isovanhemmille, lapsen isotädeille (joiden kanssa olemme läheisiä, eikä heillä ole lapsia/lapsenlapsia). Sitten vielä joillekin sellaisille, jotka selvästi ovat lapsen elämässä ja tiedän, että se on heillekin tärkeää. Eli koko perheen ystäville kuitenkin, itse olen ollut aivan mielissäni näistä lapsikuvakorteista ennen omaakin lasta.
Yksi ulkomailla asuva ystäväni ilahtui kovasti vauvankuvakortista, kun ei ollut lasta nähnyt ja on kuitenkin kiinnostunut elämästäni. Itsekin tykkäisin, jos saisin kortin hänen lapsensa kuvalla joltain tällaiselta ystävältä, jota en niin usein enää välimatkasta johtuen näe, mutta pidetään yhteyksiä.
jos joulukortissa on toisten lasten kuvia :D melkein voisin sanoa että jos se ärsyttää niin pitäis mennä lataamoon.
just sellaisen joulukortin kuin SINÄ haluat. Sillä ei ole persereiän väliä mitä joku av-mamma täällä siitä mölisee.
Siinä mielessä hienotunteinen toki kannattaa olla, että jos tietää jonkun kärsivän lapsettomuudesta tai menettäneen lapsensa, sellaisen kanssa voi käyttää omaa harkintaansa, jotkut kokee loukkauksena, että lähetetään, toiset taas että kohdellaan silkkihansikkain eikä lähetetä.
Ylipäätään olen sitä mieltä, että ihan helvetin köyhä on mieleltään ihminen, jolla riittaa aikaa ja anergiaa ruotia joulokortteja ja niihin kätkettyjä piilomerkityksiä.
pomolle olis ok lähetellä jotain tiimarikortteja mutta kuva omasta lapsesta olis jotenkin paha asia :D miettikää mikä logiikka! Kuka oikeesti haluaa mielummin saada jonkin persoonattoman ostetun tusinakortin kuin kortin missä on jonkun lapsi?
ovat niin saatanasta ettei niitä siedetä edes joulukorteissa. Mielummin sit haluavat näitä tusinakortteja tiimarista tai Cittarista :D ei ihan täyspäisten touhua!
Ja sukulaisille on kiva, mun mielestä. Tykkäsin jo silloin kun ei itsellä ollut lapsia ja tykkään edelleen ja aion lähettää varmaan omistanikin.
On ihana nähä miten lapset kasvaa, myös ei niin läheisien ystävien, tai niiden jotka asuvat kaukana.
tehtyjä kortteja mutta todellakin sata kertaa mielummin saan sellaisen itse kuin jonkun tiimarista tai muualta ostetun tusinakortin jossa ei ole mitään tunnetta eikä vaivannäköä mukana. Ja ne lapset siinä kortissa ovat paljon suloisempia kuin jokin typerä piirretty tonttu tai lyhtykynttilä.
ja olen nyt jo ajatellut, että sitten ensi vuonna teen joulukortit lapsen kuvalla. :) Harrastan valokuvausta, joten tulee varmaan olemaan kivaa väsätä kuvaussessio.
Itse teen kyllä kortit aina jostain vuoden aikana otetusta tilannekuvasta, en lavasta mitään lumisade ja kynttilälyhty- tilannetta, johon sitten istutan lapsen tonttulakki päässä. Ne on hiukan korneja... Luonnollinen, lapsen näköinen kuva on tosi mukava saada. Kiva nähdä sukulaisten ja ystävien lapsia, kun ei niitä välttämättä vuoden aikana kaikkia useinkaan näe.
Mä tykkään joulukorteista, mutten mistään lapsikuvista. Mitä ihmettä mä niillä teen? Joulukortit olen säästänyt lapsesta asti, mutta en mä pidä mitään lapsikuvia edes joulukortteina eikä niitä voi albumiinkaan laittaa. Roskiinhan ne menee suoraan.
kun täällä haukutaan lapsikuvajoulukortit ja silti aina ja lähes poikkeuksetta kaikilta pikkulapsiperheiltä saadaan sellaiset. Itse tykkään niistä paljon enemmän kuin tusina-Tiimarikorteista.
Heti kun lapsi saatiin, ollaan itsekin joka vuosi lähetetty lapsijoulukortit. Tietysti mahdollisimman kliseiset sellaiset.
muistan aikoinaan kun pomo (perheellinen muutaman vuoden minua vanhempi)mies aina antoi joulukortin jossa oli lapsensa ja ei ois voinu vahempaa kiinnostaa. joillekin lahimmille kavereille voisin antaa, mutta kavereillekin mieluummin joku muu kortti.