Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKA-APUA KAIVATAAN!!

Vierailija
21.10.2011 |

Koitan selittää tilanteeni lyhyesti. Olen viimeisilläni raskaana (rv 36+). Minulla on myös taaperoikäinen lapsi.

Asumme melko pienessä kaksiossa, ja haimme miehen kanssa yhdessä kolmiota kaupungilta. He suosittelivat irtisanomaan nyk. vuokrasopimuksen, jotta saamme asunnon nopeammin.

Noh, irtisanoimme vuokrasopimuksen viime kuussa ja se päättyy 31.10., siis reilu viikon päästä. Tällä välin mies päätti sitten lähteä ja muutti kaverinsa kämppikseksi. olen nyt yksin kotona pienen lapsen kanssa, raskaana ja vuokrasopimukseni päättyy. Vuokraisäntä on jo vuokrannut asunnon eteenpäin, eli en voi jäädä tähän ja jouduin laittamaan uuden hakemuksen kaupungille (he tietävät tilanteeni ja olen asiasta puhelimitsekin keskustellut) koska aiempi hakemus oli yhteinen.

Onkohan minulla nyt viikon sisään mahdollisuutta saada uutta asuntoa vai mitä ihmettä meille nyt tapahtuu? Tietääkö kukaan näistä asioista, voinko saada apua jostain? :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungilta asunnon saaminen nimittäin. Jos haluat jäädä sitä odottelemaan, sun kannattaa ottaa yhtys lastensuojeluun: jos teitä uhkaa asunnottomaksi jääminen, lastis järjestää teille jonkun katon pään päälle. Ei välttämättä kovin hienoa, mutta jonkun kuitenkin. Esim turvakodista, tms.

Toisaalta voit kyllä löytää viikossa asunnon yksityisiltä markkinoilta.

Vierailija
2/5 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä turvakodista varmaan, pienemmilläkin paikkakunnilla on sellaisia tilapäisasuntoja lastensuojelun käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene baariin ja iske joku uusi äijä itsellesi.

Vierailija
4/5 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne voi mennä hyvinkin tuossakin tilanteessa ja odotella sitten uutta asuntoa. Ongelma on tietenkin se mihin saatte tavarat. Miehesi on kyllä melko nilkki...

Noin yleisesti en suosittelisi ikinä irtisanomaan entistä asuntoa ennen kuin uusi on tiedossa, kyllä entisessä aina sen aikaa mahtuu olemaan.

Mutta soitapas turvakotiin ja kerro tilanteenne, varmasti sieltä löytyy teille "ensiasunto" ja saat käytännön apujakin sitten paitsi asunnon suhteen, myös lastenhoidossa ja synnytyksen aikaan/jälkeen.

Vierailija
5/5 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnallamme ei ole turvakotia.

En olisi vuokrasopimusta irtisanonutkaan, ellei sitä nimenomaan heidän taholtaan olisi suositeltu.

Ehdimme juuri saada asuntotarjouksen kun mies oli perunut hakemuksemme ja se siis meni sitten siinä.

Eipä sillä, ei minulla olisi ollut siihen varaakaan (vuokra 800e/kk plus tietenkin vuokratakuu), mutta nyt jäin sitten tavallaan tyhjän päälle.

olisiko tässä tilanteessa siis otettava yhteyttä lastensuojeluun ja kysyttävä sieltä? Puhelimessa asuntotoimiston nainen oli kauhuissaan tilanteestani ja sanoi että laittaa heti asiani eteenpäin, mutta mietin vain, ehtiikö noin pienessä ajassa saada asuntoa? Pelottaa. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi