Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako isä jäädä hoitomaan kotia lapsia, jos hoitovapaalla oleva äiti sairastuu?

Vierailija
21.10.2011 |

Eli itse olen nyt hoitovapaalla ja olin tässä pari päivää tosi kipeänä enkä päässyt sängystä ylös. Isän oli pakko jäädä kotia hoitamaan. Onko nämä päivät palkatonta vapaata vai saako olla palkallisella vapaalla, jos äiti sairastuu ja lapset ovat kotona. Lapset alle 3 vuotiaita.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsikin sairastuis, vois olla palkallista.

Vierailija
2/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tehnyt sitten etänä usein päivän tai 2. Heränny 05 tekemään hommia. Kun lapset heränny 09 aikaa niin pitäny tauon, jatkanut taas päikkäreiden aikaan ja pari h illalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo palkatonta voi ottaa...etkös tiennyt ettei kotiäiti voi sairastaa...näin se on lakipykälissä suunniteltu, että kotiäiti on aina terve ja kykenevä hoitamaan lapsensa.

Vierailija
4/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastavat sankarittaret :). Meillä ainakin mies sai vastaavassa tilanteessa palkallista sairauslomaa. Tämä tosin edellytti, että minä kävin hakemassa lääk. todistuksen omasta sairaudestani. Mutta siis, marttyyrikärsijäksi ei tarvitse heittäytyä (ts. hoitaa lapsia 40C:sen kuumeessa), vaan asioilla on tapana hoitua.

Vierailija
5/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastavat sankarittaret :). Meillä ainakin mies sai vastaavassa tilanteessa palkallista sairauslomaa. Tämä tosin edellytti, että minä kävin hakemassa lääk. todistuksen omasta sairaudestani. Mutta siis, marttyyrikärsijäksi ei tarvitse heittäytyä (ts. hoitaa lapsia 40C:sen kuumeessa), vaan asioilla on tapana hoitua.

Vierailija
6/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä on olemassa joku TES jonka mukaan noin toimitaan ihan oikeasti. Mutta esim meillä mies oli palkattomalla kun sairaalassa olin.

Vierailija
7/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin piti saada lääkärintodistus isän työpaikkaa varten, isä ei siis joutunut jäädä palkattomalle. Mutta tosiaan riippuu varmaan työpaikasta.

Vierailija
8/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun miehellä on vaan höveli tai tietämätön ta.

Vierailija
9/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten järkevä joka arvostaa hyvää työntekijäänsä ;)

sun miehellä on vaan höveli tai tietämätön ta.

Vierailija
10/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti on sairas eikä kykene hoitamaan lapsia. Äidin on haettava sairaspäivä rahaa ja isän jäätävä kotihoidon tuelle. Mutta tällainen tukien pyörittely on aika vaikeaa eikä muutaman sairas päivän takia sellaista kannata tehdä. Käytännössä siis isän on jäätävä palkattomalle, työnantaja saa tietenkin maksaa jos haluaa mutta häntä ei ole velvoitettu siihen.

Vierailija
11/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduimme jäämään kotiin,mies oli pitkällä sairauslomalla vaikean (fyysisen) sairauden vuoksi,ei pystynyt hoitamaan lasta (ei pystynyt liikumaan,oli juuri leikattu),lapsi tietysti sairastui ja jouduin tietty jäädä itse kotiin hoitamaan lasta ja en saanut tältä ajalta palkkaa,tarkistin asian vielä liitosta,että onko asia tosiaan näin ja näin se vaan on,persustasta suoraan sanottuna!

Vierailija
12/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnollisesti palkattomana

Vierailija
13/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin tosi pahasta migreenistä, jolloin oksentelen vartin välein. Jos sairastun, äitini pääsee onneksi yleensä lasta hoitamaan, mutta joskus tilanne on se, että miehen on pakko jäädä töistä pois. Palkatonta tai lomapäivä. Ei muita vaihtoehtoja.

On täysin työntantajasta kiinni maksaako palkkaa, velvollisuutta siihen ei ole.

Vierailija
14/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa jos äiti on sairas eikä kykene hoitamaan lapsia. Äidin on haettava sairaspäivä rahaa ja isän jäätävä kotihoidon tuelle. Mutta tällainen tukien pyörittely on aika vaikeaa eikä muutaman sairas päivän takia sellaista kannata tehdä. Käytännössä siis isän on jäätävä palkattomalle, työnantaja saa tietenkin maksaa jos haluaa mutta häntä ei ole velvoitettu siihen.

joten sen isän pitäisi olla vähintään kuukauden hoitovapaalla ja työnantajalle vapaasta pitää ilmoittaa 2kk ennen vapaalle jääntiä, joten melkoinen ennustaja saa olla.

Vierailija
15/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiden alojen tessissä on poikkeuksia, samoin voi olla työnantajakohtaisia poikkeuksia.

Tosin tiedän omasta kokemuksesta, että miehillä on usein jemmassa ylityövapaita ja vastaavia, joita käyttävät sitten kyseiseen tarkoitukseen.

Vierailija
16/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkatonta lomaa voi toki saada työnantajan luvalla.

Vierailija
17/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisen takia joutuu anelemaan muutaman päivän palkatonta vapaata! Omalla miehelläni on hieno työantaja ja muutenkin mahtava työ eikä koskaan ole ollut ongelmaa ap:n mainitsemassa tilantessa joita kyllä kolmen lapsen kanssa on vuosien varrelle osunut. Joka kerta mies on saanut töistä vapaata ihan palkan kanssa!

Kannattais pikkuisen katsoa mihin menee töihin!

Vierailija
18/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teen työtä kotona niin mieheni ei saa palkkaa jos jää hoitamaan sairasta lastamme.

Ei sairaan vanhemman takia toinen vanhemmista saa palkallista. Ottakoot vuosilomaa.

Vierailija
19/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän miehillä on paskat työnantajat jos tuollaisen takia joutuu anelemaan muutaman päivän palkatonta vapaata! Omalla miehelläni on hieno työantaja ja muutenkin mahtava työ eikä koskaan ole ollut ongelmaa ap:n mainitsemassa tilantessa joita kyllä kolmen lapsen kanssa on vuosien varrelle osunut. Joka kerta mies on saanut töistä vapaata ihan palkan kanssa!

Vierailija
20/21 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisen takia joutuu anelemaan muutaman päivän palkatonta vapaata! Omalla miehelläni on hieno työantaja ja muutenkin mahtava työ eikä koskaan ole ollut ongelmaa ap:n mainitsemassa tilantessa joita kyllä kolmen lapsen kanssa on vuosien varrelle osunut. Joka kerta mies on saanut töistä vapaata ihan palkan kanssa!

mutta kyllä se palkatonta on. Kiva että miehesi on löytänyt noin hyvän työpaikan, mutta oikeasti varmaan 1% työnantajista maksaa palkkaa tuolta ajalta koska se ei ole pakollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan