Miksi tuijotatte minua, kun liikun pyörätuolilla?
Jos puhutte, puhutte säälivästi pyörätuolilleni taikka avustajalleni, jos minulla on sellainen mukana.
Olen ihan tavallinen tyttö, eikä järjessäni ole mitään vikaa! Ei ole minun vikani, että jalkani eivät toimi.. Eivät ole toimineet syntymästänikään saakka.
-Tyttö
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Jos katsoo, niin teet väärin. Jos et katso, niin välttelet, ja sekin on väärin. Jos olet ns. vammaton, niin et voi voittaa.
Suhtaudu kuten suhtaudut muihinkin tuntemattomiin ihmisiin. Se riittää.
Mä olen itse henk koht avustaja ja kyllä tosissaan välillä vituttaa kun monet ihmiset, joilla on asiakkaalleni asiaa, alkavatkin puhua minulle. En enää vastaa heille mitään, minun roolinihan on olla näkymätön. Joskus saatan sanoa että mistäs minä tiedän, tai muuten sanallisesti irroittaa itseni keskustelusta.
Ihmiset hyvät! Tuntemattoman äärellä ei aina tiedä miten olla, mutta pitäkää nyrkkisääntönä sitä, että puhutte, lähestytte ja vaikka sitten tuijotatte jokaista ihmistä samalla tavalla, myös silloin kun silmät osoittavat eri suuntiin ja joka raaja huitoo kontrollia vailla. Koskaan ei voi ulkonäöstä päätellä ihmisen henkistä toimintakykyä, korostan vielä, EI KOSKAAN.
Minusta vammaiset pitäisi sulkea laitokseen pois ihmisten silmistä!
Olen kateellinen kun ei millään jaksais kävellä.
Huoh. Jos katsoo, niin teet väärin. Jos et katso, niin välttelet, ja sekin on väärin. Jos olet ns. vammaton, niin et voi voittaa.