Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuijotatte minua, kun liikun pyörätuolilla?

Vierailija
20.10.2011 |

Jos puhutte, puhutte säälivästi pyörätuolilleni taikka avustajalleni, jos minulla on sellainen mukana.

Olen ihan tavallinen tyttö, eikä järjessäni ole mitään vikaa! Ei ole minun vikani, että jalkani eivät toimi.. Eivät ole toimineet syntymästänikään saakka.

-Tyttö

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jonkun esineen ottamiseen korkealta tms. Tunnustan, että "kyttään" enemmän kuin muita ihmisiä, kun yritän huomata noita merkkejä.

Vierailija
2/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta varmaan. Etenkin poikani on todella kiinnostunut pyörätuoleista juuri nyt jostain kumman syystä. Tai ehkä olet vain hyvännäköinen katseidenkeräilijä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa mieluummin juttelemaan ja katsokaa minua kasvoihin, älkää katsoko pyörätuoliani, ei se pure. Mäkin olen ihminen!

Ap.tyttö

Vierailija
4/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörätuolissa istuvan nuoren naisen. Olen katsahtanut tyttöä muutaman kerran siksi, että on kovin nätti, persoonallisen näköinen ja käyttää kauniin punaista huulipunaa.

Vierailija
5/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on rullatuoli

Vierailija
6/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa mieluummin juttelemaan ja katsokaa minua kasvoihin, älkää katsoko pyörätuoliani, ei se pure. Mäkin olen ihminen!

Ap.tyttö

No anteeksi. Minulla ei kyllä ole ongelmaa katsoa kasvoihinkaan. Samalla tavalla saatan katsoa vaikka miestä, jolla on silinterihattu päässä ruokakaupassa - sitä ei joka päivä näe ja kaikki erilainen nyt vaan on mielenkiintoista. Sääli on vanhanaikaista.

Vierailija
7/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kuin en sinua näkisikään, vaikka saatan katsella kaikkia muita. Parempi niin?

Vierailija
8/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole huomannut tuijottavani, mutta jos niin olen huomaamattani tehnyt, pyydän anteeksi.

Vierailija
9/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei välitä mun pyörätuolista... Mutta haaveeksi se taitaa jäädä ; /

Kun ilmoitan liikkuvani pyörillä, lakkaa välittömästi yhteydenpito, enkä saa edes selitystä!

Ap.tyttö

Vierailija
10/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on rullatuoli

Rullatuoli on käsityöväline, jota Länsi-Suomessa ja Pohjanmaalla käytettiin langan kertaamiseen. Pyörätuoli taas on pyörillä kulkeva liikkumisen apuväline, jossa istutaan. Terkuin hoitaja ;)

Vierailija
11/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei välitä mun pyörätuolista... Mutta haaveeksi se taitaa jäädä ; /

Kun ilmoitan liikkuvani pyörillä, lakkaa välittömästi yhteydenpito, enkä saa edes selitystä!

Ap.tyttö

kai niitä mukavia komeita miehiäkin on tuolissa, tai jonkin lievemmän liikuntavamman kera, pilvin pimein?

Vierailija
12/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitkäaikaisesti pyörätuolissa kaiken kokeneen avustaja ja hyvä ystävä, joten tiedän mistä puhun.

Ei oma ystäväni edes kiinnitä mitään huomiota tuijotuksiin tms. Pikkulapsillekin kertoo suoraan, mistä kyse - he kun aitoina oikeasti tulevat kysymään:)

Oletko hiljan vammautunut? Pysyvästikö? Vertaistukea ja muutakin tukea löytyy paljon paikallisyhdistyksistä. Oletko mukana?

Vierailija
13/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulevat aina, että heitä tuijotetaan vain säälivästi tai paheksuen?

Mä saatan joskus katsella esim. pyörätuolilla kulkevaa pidempään kuin muita sillä hetkellä, johtuen tietty siitä, että se on epätavallista. Herättää siis huomiota. Yhtälailla, jos näkisin ison joukon pyörätuolilla kulkevia, ja yhden kävelevän heidän keskellään, huomioni kiinnittyisi varmasti tähän kävelevään. Ei mitenkään pahalla, vaan vain koska se herättäisi huomiota.

Eli ei sinua, ap, välttämättää säälien tai pahalla katsota. Erotut vain joukosta. Neutraalisti, tai sitten joku saattaa jopa katsoa että oletpas hyvännäköinen tai onpa sulla kiva tukka tai kauniit kasvot tai hauska takki tai mitä tahansa sellaista.

Jos joku tuijottaa häiritsevän kauan, hymyile osoittaaksesi, että huomasit tuijotuksen. Todennäköisesti tuijottaja kääntää katseensa pois, tai ehkä jopa hymyilee takaisin :)

Vierailija
14/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisteen suhteen. Erityisesti kääpiöitä tulee katsottua. En minä kuitenkaan pahaa tarkoita.

Vierailija
15/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sen takia, että pyörätuolin käyttäjä on kuulunut perheeseeni niin kauan kuin muistan ja olen utelias eri malleista mihin kehitys on menossa ja mimmosia kapineita muilla (perheenjäsenellä sekä sähkäri että tavis)..en tuijota sinua siis, vaan kapinetta allasi :)

Vierailija
16/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai saatan jäädä tuijottamaan ihan uteliaisuuttani ja usein huomaan miettiväni jos ihminen näyttää normaalilta,että missähän onnettomuudessa se on ollut?MIksi et voi kävellä?

Vierailija
17/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olet erilainen. Tai sit siksi, koska olet kaunis, mä kun tykkään kauniista naisista. Tai sit saatan katsoa ihan siks kun sulla on pudonnut ketsuppia rinnuksille.

Vierailija
18/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottanut tavaksi kääntää katseen pois pyörätuoleista (ja kaikista muistakin valtavirrasta poikkeavista, oli se sitten vamma tai vaatetus tms) etten vahingossakaan katsoisi liian pitkään.

Vierailija
19/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermosto meni minun jaloista..

Ap.tyttö

Vierailija
20/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olet erilainen. Tai sit siksi, koska olet kaunis, mä kun tykkään kauniista naisista. Tai sit saatan katsoa ihan siks kun sulla on pudonnut ketsuppia rinnuksille.