Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuijotatte minua, kun liikun pyörätuolilla?

Vierailija
20.10.2011 |

Jos puhutte, puhutte säälivästi pyörätuolilleni taikka avustajalleni, jos minulla on sellainen mukana.

Olen ihan tavallinen tyttö, eikä järjessäni ole mitään vikaa! Ei ole minun vikani, että jalkani eivät toimi.. Eivät ole toimineet syntymästänikään saakka.

-Tyttö

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sitten jos laittaa heti alkuun vaikka kuvansa, josta asia ilmenee.

Mutta sain käsityksen jostain, että ap on laittanut ilmonsa johonkin suomi24:ään, kirjoitellut pidempään, ja sitten vasta kertonut, että on pyörätuolissa. Ja sitten ihmettelee kun ei fyysisesti terve mies enää kirjoitakaan.

Tuskin tuota kannattaa ihmetellä.

Mullakin on ollut tapana jo heti alkuun kertoa, että olen hullu, ja susiruma, (tai pistää ei-se-kaikkein-imartelevin-kuva) niin eipä tule turhia pettymyksiä.

vielä tuli mieleen, että jos itse olisin fyysisesti vammainen, hakisin sitä seuraa juurikin kaltaisistani (kuten oikeastaan olen vähän hakeutunutkin mt-diagnoosin omaavien seuraan), tai sieltä arkielämästä. Mä taitaisin oikeastaan pelätä, että jos mun treffi-ilmooni netissä vastaisi joku fyysisesti terve mies, sillä olisi vain joku fetissi, ja ehkä pelkkä pano mielessä, kuten siellä useimmilla on muutenkin.

Vierailija
42/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa yritän parhaani mukaan välttää vilkaisemastakaan, sillä olen huomannut, että takaisin tulee "mitä siinä kyyläät" -mulkoilua.

Sä sen sijaan koet oikeudeksesi tuijottaa mua vaikka kuinka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutte, puhutte säälivästi pyörätuolilleni taikka avustajalleni, jos minulla on sellainen mukana.

Ihmisten tuijottelu ei minua haittaa, kun en sitä näe. :) Mutta sitä tapahtuu joskus, että joku puhuu mukanani olevalle henkilölle sen sijaan että puhuisi minulle. Onneksi tämä on nykyään aika harvinaista. Takavuosina se oli ehkä hieman yleisempää.

Yhdelle tutulle sokkokaverille kävi 80-luvulla niin, että kun hän meni normaalisti näkevän kaverinsa kanssa pankkikonttoriin nostamaan rahaa, virkailija sanoi tälle kaverille:

- Mitä hän haluaa?

Kaveri sanoi piruuttaan tälle sokolle:

- Hän kysyy että mitä sä haluat.

Johon toinen:

- Sano hänelle, että nostan 300 markkaa.

Tämä kaveri sanoi pankkivirkailijalle:

- Hän käski sanoa, että hän nostaa 300 markkaa. :-)

Olen ihan tavallinen tyttö, eikä järjessäni ole mitään vikaa!

Eihän se voi pitää paikkaansa, kun olet pyörätuolissa. :) Näin jotkut saattavat ajatella. Se on ihmisestä kiinni, miten hän suhtautuu, ja sitä oikeaa rentoa suhtautumista ei saa edes koulutuksella. Jostain muualta se tulee. Toisilla sitä on luonnostaan, toisilla ei.

Vierailija
44/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä katson muitakin mielenkiintoisia ihmisiä. En katso sinua pyörätuolisi takia.

Vierailija
45/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa B. puhui avustajalleni, ei minulle. En muista että kukaan muu olisi toiminut niin.

Vierailija
46/66 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2011 klo 20:47"]joka ei välitä mun pyörätuolista... Mutta haaveeksi se taitaa jäädä ; /

Kun ilmoitan liikkuvani pyörillä, lakkaa välittömästi yhteydenpito, enkä saa edes selitystä!

Ap.tyttö
[/quote]

Mitä muita vammoja sulla on jos jalat ei ole koskaan toiminut. Ilmeisesti olet cp-vammainen, onko sulla pahat pakkoliikkeey, kun tarvit avustajan.
Miehiä ei usein kiinnosta avustajatoiminen, mutta usko vaan että on miehiä, joiden mielestä on vain hyvä kun nainen on avuton ja ratastuolissa.

Vierailija
47/66 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että jotkut ajattelevat pyörätuolinaisista noinkin.

T. Pyörätuolissa istuva nainen, itsekin yliopisto-opiskelija

Vierailija
48/66 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että jotkut ajattelevat pyörätuolinaisista noinkin.

T. Pyörätuolissa istuva nainen, itsekin yliopisto-opiskelija

Tarkoitin siis sitä "nätti ja huulipunaa" -kommenttia yliopstolta

Vierailija
49/66 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörätuolissa istuvan nuoren naisen. Olen katsahtanut tyttöä muutaman kerran siksi, että on kovin nätti, persoonallisen näköinen ja käyttää kauniin punaista huulipunaa.

Vierailija
50/66 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat olisi huutaneet raivoissaan, että saatanan persut rasistit tuijottaa, sympatiaa ja haleja sinulle, Suomi on paska maa.

Vierailija
51/66 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai saatan jäädä tuijottamaan ihan uteliaisuuttani ja usein huomaan miettiväni jos ihminen näyttää normaalilta,että missähän onnettomuudessa se on ollut?MIksi et voi kävellä?

ja ensin mietin että ei tarvi tuonkaan mennä jouluna hautausmaalle kun ei pääse polkuja pitkin. Sitten mietin että onkohan sillä isotkin peräpukamat kun istuu tuossa kaiket päivät ja sitten mietin vielä että toimiikohan suoli vai syökö pellavasiemenrouhetta kun ei saa oikeaa liikuntaa, että suoli toimisi. Että vaikka tuijotankin niin mietin samalla omia asioitani. En mieti että miksi istut siinä. Oletan aina että kaikki on istuneet aikojen alusta asti, enkä ala arvailemaan että jos joku on vasta myöhemmin joutunut siihen. Ihan sama. Lopuksi tietysti mietin että onneksi tuo en ole minä ja jatkan matkaani uusissa korkokengissäni.

Vierailija
52/66 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa yritän parhaani mukaan välttää vilkaisemastakaan, sillä olen huomannut, että takaisin tulee "mitä siinä kyyläät" -mulkoilua.

Sä sen sijaan koet oikeudeksesi tuijottaa mua vaikka kuinka.

mutta kyttäähän nekin! Niillä on komea univormu, harvemmin se itse hahmo siellä sisällä on mikään komea. Mutta sitäpä en kerro mitä silloin ajattelen. En kuitenkaan niiden peräpukamia tai suolen toimintaa.

Vierailija
53/66 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan tuijota koskaan.

Mulle on tehty iso jalkaleikkaus lapsena ja on viittä vaille etten istu siinä itsekin.

Olet täysin samalla viivalla niidenkin kanssa jotka kävelevät!

Vierailija
54/66 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ennen kaikkea provoilen.

Vierailija
55/66 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sairaus jonka vuoksi liikun pääsääntöisesti keppien avulla. Pitemmillä matkoilla käytän tuolia tai sähkömopoa. Olen itse huomannut myös miten yleensä asiakaspalvelijat puhuvat avustajalleni tai jos puhuvat suoraan alkavat huutaa tai lässyttää, aivan kuin en tavallista puhetta ymmärtäisi.

Ilmeisesti ihmiset olettavat liikuntarajoitteisuuteen aina liittyvän jonkinlaisen alentuman ymmärryksessä.

Tsemppiä vaan ap, itse löysin rakkauden sairaudestani huolimatta.

Vierailija
56/66 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat varmasti samaistua maahanmuuttajien osaan.

Vierailija
57/66 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän mistä puhut.Mutta jos olet kovin nuori ja liikut pyörätuolilla se kerää vähän huomiota,kaikkea hyvää sulle T:13V 5vuotta pyörätuolia käyttänyt poika

Vierailija
58/66 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tavallinen tyttö, eikä järjessäni ole mitään vikaa! Ei ole minun vikani, että jalkani eivät toimi.. Eivät ole toimineet syntymästänikään saakka.

-Tyttö

Olen huomannut ihan saman asian koska joudun suhteellisen nuorella iällä käyttämään rollaattoria. Eikä minullakaan ole mitään vikaa päässä. Kyllä joutuu monesti hillitsemään itseään kun toiset kohtelevat alentuvasti ja hiljattain yhdessä tunnetussa liikkeessä myyjä yritti härskisti nyhtää minulta tuotteesta 15 euroa vaikka hintalapussa luki 8 euroa. Jouduin huomauttamaan hänelle asiasta ja hän joutui myymään minulle tuotteen normaalihinnalla mutta oli kyllä todella kyrsiintyneen näköinen. Toivotin hänelle hyvää päivänjatkoa ja jatkoin asiointia. Toisten en kyllä mene kyseiseen liikkeeseen ja olen kertonut tapahtuneesta perheelleni, sukulaisilleni ja ystävilleni.

Vierailija
59/66 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on rullatuoli

Se on halventava nimitys pyörätuolista. Verrattavissa n-sanaan.

Vierailija
60/66 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuolejakin on erilaisia. Kyllähän jonkun pyörääkin katsotaan.

Kesällä meni pappa ohi jollakin moottori pyörätuolilla. Ja kulkaa tuijotin.

Onko sähköllä käyvä siis sähköpyörätuoli?